Millä maustat jauhelihan yleensä? Mä maustan jauhelihamausteella, mutta nyt se on loppu...
Millä muulla mausteella saa hyvänmakuista jauhelihaa?
Kommentit (45)
öö kokeile vaikka ihan aluksi suolaa ja mustapippuria.
Suolaa ja mustapippuria. Ehkä valkosipulia. Noilla saa jo maukasta.
Suolaa, pippuria, valkosipulia, paprikajauhetta ja oreganoa tai meiramia. Perussetti.
Onko se mustapippuri oikeesti hyvää? Mä en halua mitään suuta polttavaa ruokaa, siis liian vahvoja mausteita käyttää. Sitä meidän kaapista tosin kyllä löytyis... Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se mustapippuri oikeesti hyvää? Mä en halua mitään suuta polttavaa ruokaa, siis liian vahvoja mausteita käyttää. Sitä meidän kaapista tosin kyllä löytyis... Ap
On parempaa kuin JL-mauste.
Tulisuus riippuu määrästä.
Suola, valkopippuri, mustapippuri, paprikajauhe ja tietysti jauhelihan sekaan noin muuten sipulia ja valkosipulia. Nam!
Olin juuri pari päivää sitten ostamassa mausteita ja vilkaisin tuollaista jauhelihamaustetta. Ei siinä mitään epämääräistä ollut mukana, erilaisia pippureita, chiliä ja taisi olla myös suolaa vähän. Odotin jotain kauheaa lisäainelistaa.
Laitan yleensä jauhelihaan valkopippuria, suolaa, valkosipulimaustetta ja chilijauhetta. Vähän mitä mausteita kaapissa sattuu silloinkin olemaan.
Riippuu ihan täysin siitä, mitä siitä jauhelihasta ollaan tekemässä, että miten se maustetaan. Vaikea antaa mitään yleispätevää jauhelihanmaustamisohjetta.
Vierailija kirjoitti:
No, jokainenhan maustaa ruuan omien mieltymysten mukaan. Taidat tarvita kokeiluja. Noi mausteseokset on perseestä. Tee itse omat.
Esimerkiksi jos tekee makaronilaatikon? Pitääpä kokeilla tota mustapippuria. Ap
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos tekee makaronilaatikon? Pitääpä kokeilla tota mustapippuria.
Kokeile myös valkopipuria
Laitan makaronilaatikkoa tehdessäni jauhelihaan suolaa, mustapippuria, paprikajauhetta ja currya. Kappas, niin jopa neuvotaan siinä makaronipaketin kyljessä! Koskaan tullut ap katsoneeksi reseptejä, hmmmmm?
Mustapippuri, suola, hiukan valkopippuria, sipulijauhetta, jos ei ole oikeita sipulia tai pakastesipulikuutioita.
Vierailija kirjoitti:
Mustapippuri, suola, hiukan valkopippuria, sipulijauhetta, jos ei ole oikeita sipulia tai pakastesipulikuutioita.
Aina on sipulia ja valkosipulia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos tekee makaronilaatikon? Pitääpä kokeilla tota mustapippuria.
Kokeile myös valkopipuria
Valkopippuri haisee lämpimässä ruoassa navetalle / lannalle
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos tekee makaronilaatikon? Pitääpä kokeilla tota mustapippuria. Ap
Makaronilaatikkoon laitan jauhelihan mausteeksi sipulia, mustapippuria, oreganoa ja suolaa.
Kaikella muulla saa parempaa kuin mainitsemallasi. Tota sotkua en ruokaani laita. Tiedätkö edes mitä se sisältää?