Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oltiin ystävien kanssa lomalla, ja olipa saitaa porukka

Vierailija
09.07.2016 |

En viitsi nyt julkisesti avautua, missä oltiin. Lähiaikoina kuitenkin, viikko puoliksi maksetulla lomalla ja molemmissa perheissä äiti, isä ja lapset. Heti matkalla alkoi pihistely ( kun sämpylät on niin kalliita ja tuttavat täyttivät juomapullot ilmaisella vedellä, kun me rikastutettiin kahvilayrittäjää ostamalla oikein vissyt ). Kaikki mikä maksoi extraa, oli kallista. Jäätelöistäkin vanhemmat kehottivat valitsemaan aina halvimmat. Minigolfin maksoi minun mieheni, koska ei jaksanut enää sitä jahkailua, ketkä siihen voi osallistua ja kannattaako kaikkien vuokrata omat mailat 😄.
Meillä aina rahaa kuluu lomalla, mutta halutaan tietoisesti elää huolettomasti. Miksi lähteä lomalle kyyläämään joka senttiä? Osaako joku valottaa asiaa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät elää niin.

Ei liity koyhyyteen, vaan ihmisluonteeseen. Rikkaatkin voivat olla pihejä.

Kyllä, tuntemani lukion opettaja ostaa aina vain -30% tuotteita kaupasta. Eläissään ei ole hotellissa ollut yötä. Kun oli meidän häissä vieraana, pystytti teltan juhlapaikan pihalle. Muut vieraat olivat varanneet huoneet.

Vierailija
42/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää tee matkoja mieheni perheen kanssa. Vanhempien kanssa kun reissattiin niin matkalaukussa on tietysti omat kahvit ja pullat, illallispaikkaa etsittiin kolme tuntia (meillä pieniä lapsia), kun piti löytää se edullisin ja lopulta kolmen tunnin jahkailun ja kymmenien ruokalistojen jälkeen päädyttiin siihen ensimmäiseen paikkaan. Heillä ei ole pulaa rahasta ja syövät mielellään hyvää ruokaa ravintolassa mutta aina pitää säästää näennäisesti, vaikka sitten tuliaisiin tuhlataan tonnitolkulla.

Miehen siskon perheen kanssakaan en enää lomaile, kun aina ravintolassa alkaa se jahkaus, että voiko ostaa vain yhdelle annoksen ja jakaa se sitten muille. Lapset eivät koskaan saa omaa annosta vaan heille tilataan lastenannos ja aikuiset sitten napsivat siitä ja viimeksi tilattiin yksi jälkiruoka ja ihmeteltiin kun lapsia itketti kun saivat maistaa vain pari lusikallista/nenä ja meidän lapsilla oli omat annokset. Eikä kuitenkaan kyse rahan puutteesta vaan siitä etteivät kestä, jos ruokaa menee hukkaan.

Omalla miehelläkin on vähän samaa ongelmaa. Ei kestä, jos lapset jättävät jotain, mutta on pikkuhiljaa alkanut tajuta ettei ole mitään järkeä yrittää ahtaa itseensä lasten jämiä (hän sentään ottaa oman annoksen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ihanaa jos vois lomalla ostella ilman miettimistä asioita. Meillä niin tiukkaa että joudutaan just tinkii kalleimmista jätskeistä ja ruuista, jotta ylipäätään päästään lomailee. Kiva se ois jos aina ois varaa osteskella mitä tykkää.

Oltiin reissussa pariskunnan kanssa, joiden loma perustui ravintolasta ravintolaan istuskeluun. Siis aamusta iltaan käveltiin vain eri ravintoloissa, jossa jokaisessa piti syödä ja juoda jotain. Ja tietysti piti illemmalla yhdessä paikassa syödä pitkän kaavan mukaan. Itse söin noin neljäsosan päivässä siitä mitä muut ja siitäkin voin pahoin. Neljän päivän reilu budjettimme oli käytetty puolessatoista päivässä. Loppuajan visa vinkui :( pariskunta piti meitä varmaan piheinä eivätkä ymmärrä että toisilla vaan ei ole sitä rahaa!

Vierailija
44/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis ihanaa jos vois lomalla ostella ilman miettimistä asioita. Meillä niin tiukkaa että joudutaan just tinkii kalleimmista jätskeistä ja ruuista, jotta ylipäätään päästään lomailee. Kiva se ois jos aina ois varaa osteskella mitä tykkää.

Oltiin reissussa pariskunnan kanssa, joiden loma perustui ravintolasta ravintolaan istuskeluun. Siis aamusta iltaan käveltiin vain eri ravintoloissa, jossa jokaisessa piti syödä ja juoda jotain. Ja tietysti piti illemmalla yhdessä paikassa syödä pitkän kaavan mukaan. Itse söin noin neljäsosan päivässä siitä mitä muut ja siitäkin voin pahoin. Neljän päivän reilu budjettimme oli käytetty puolessatoista päivässä. Loppuajan visa vinkui :( pariskunta piti meitä varmaan piheinä eivätkä ymmärrä että toisilla vaan ei ole sitä rahaa!

Paljonko teidän budjetti 4 päivälle sitten oli? Outoa, jos ravintoloissa istumalla on kulutettu 1,5 päivässä. Itse otan monesti pelkän kahvin, jos ei ole nälkä. Se maksaa yleensä pari euroa.

Vierailija
45/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olin viime vuonna Ruisrokissa ihmisen kanssa, joka oli varannut kympin käyttörahaa kahdelle päivälle. Älytöntä ostaa kalliit festariliput ja majoitus ja matkat ja lähteä ilman rahaa. Hänellä oli repussa vesipullo, makkarapaketti, salaattia ja sipsejä. Alkoholiakin piti kitata matkalla rokkipaikalle kaksin käsin, kun ei niitä saa sisälle kuljettaa. Kukin tyylillään.

Vierailija
46/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuskin saa roikkua netissä työajalla!!!! Kun olet nyt töissä, kuinka meinasit luikerrella itsesi vapaaksi seuraamuksista?

Vierailija
47/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pihi ystävä koittaa aina maksattaa mulla ylimäräistä. Lapsiperhe kun on, niin olen katsonut asiaa sormien välistä. Valittaa aina sitä kuinka rahat on vähissä ja kuinka ei ole varaa ostaa sitä taikka tätä ja maksuja tulee ihan liikaa. Kmmasti koti on laitettu vimeisen päälle muodin mukaisesti.

Harmittaa kun nainen ei ymmärrä ettei voi jatkuvasti koittaa nyhtää rahaa muilta ja saada sitä valittamalla sen puutetta. Joskus hänenkin täytyis ymmärtää ettei kaikkea voi saada... Menee ystävyyssuhteet solmuun, kun hän ei osaa olla kiitollinen siitä mitä hänelle antaa, vaan aina yrittää nyhtää pikkasen enemmän, vaikka on saanut jo enemmän kuin hänelle kuulisi.

Vierailija
48/48 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä tuskin saa roikkua netissä työajalla!!!! Kun olet nyt töissä, kuinka meinasit luikerrella itsesi vapaaksi seuraamuksista?

En ole ollut töissä koko päivänä, nyt on lauantai ja sitä paitsi kesäloma.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän