kysely: vieläkö vanhat vaatteet mahtuu?
Hei!
Kyselisin teiltä vauvan saaneilta, että onko teidän vanhat vatteet vielä mahtunet raskauden jälkeen päälle? Itelläni on lantio levinnyt niin paljon, etten usko enää mahtuvani farkkukokoon 27 vaikka kuinka laihtuisin raskauden jälkeen (painoa kertynyt kanssa jo 15 kiloa ja viikolla 33 ollaan) ....onko joku tosissaan vielä mahtunut niihin vaatteisiin, joihin mahtui ennen raskautta? Tällä hetkellä ei mulle menisi edes farkut kokoa 32 jalkaan (oon käyny sovittamassa) Näyttää siis siltä, että raskaushousuissa pitää olla tästä eteenpäin. Kannattaako ostaa vauvan synnyttyä uusia isoja vaatteita (normaaleja, ei raskaus) vai odotella, että jos kuitenkin mahtuisi....? Kiitos vastanneille! :)
Kommentit (8)
Reisiin on tullut lisää ja samoin massu on saanut vähän pehmustetta. Raskauskiloja tuli mulle 16kg, joista 10kg vain lähti. Kävin just pari päivää sitten ostamassa uudet farkut, tuumakokoa 29.
kun poika 7,5 kk. Alkuun ostin muutamia uusia housuja, koska löysä vatsanahka rullautui housujen vyötärön päälle aika ikävästi vaikka housut muuten mahtuivatkin jalkaan. Painoa minulla tuli raskauden aikana 14 kg ja ne kilot olivat poissa kun poika oli 3 kk. Täysimetys syö painoa varsin kiitettävästi.
ja tiputat ylimääräiset kilot pois. Mulla meni esikoisen kanssa 9kk ja mahduin jopa todella tiukkoihin nahkahousuihini. Nyt ei meinais millään malttaa mutta varmaan pakko. Sen 6 kiloa ja yhden vaatekoon oon vielä liian iso. Kroppa palautuu yllättävän hyvin - sitä paremmin mitä vähemmän vuosia (ja mä olen jo lähempänä neljää kuin kolmea kymmentä ; ) ).
Ja esikoisen jälkeen meni heti kaikki farkut sun muut jalkaan.Kuopus nyt 6kk kohtapuolin ja meneepi kaikki nyt jalkaan ja kaventaa pitää välillä. Hoikistunu tässä=) Eli olen taas kokoa 36/38 mutta onhan tuota massun kohdalla vähän pehmustetta;) ei haittaa!!!!Kehtaako kukaan muuten kesällä laittaa bikinejä päälleen ja mennä uimaan?
Mulla tuli raskauden aikana 15kg painoa. Kahden viikon kuluttua synnytyksestä ylimääräistä oli vielä 3kg, nyt ei yhtään (synnytyksestä pian 3kk). Synnytyksen jälkeen koitin omia housuja ja olin varma etten enää koskaan mahdu niihin, sillä lantio oli niin leveä. Kuitenkin kaikki omat vaatteet menivät päälle jo 2 viikkoa synnytyksestä!
Joku tässä pinossa kyseli (sori, en muista nimimerkkiä) kehtaako kukaan käyttää kesällä bikinejä. No mä en ainakaan! Syynä ei kylläkään ole kilot tai löysä masu, vaan karmaisevat RASKAUSARVET...
Minulta tippui raskauskilot nopeasti ja nyt olen samanpainoinen kuin ennen raskautta. Mutta niin se vaan on, että kaikkein tiukimpiin farkkuihini en enää mahdu, juuri lantion kohdalta. Vartalo on kuitenkin muuttunut jonkin verran raskauden seurauksena enkä usko että se itselläni täysin palautuu, eikä haittaa! Normaalisti muutosta ei huomaa mutta todella tiukat vaatteet kiristävät lantion kohdalta ja myös vatsassa on ylimääräistä pehmeyttä. Mutta en kyllä jaksa stressata! Mukavaa toki ettei raskaudesta jäänyt ylimääräisiä kiloja mutta pienet muutokset eivät haittaa, olenhan sentään käynyt läpi aikamoisen muutoksen vartalooni raskauden ja synnytyksen myötä ja oishan se ihme jos ei MITÄÄN jälkiä olsi jäänyt!
Lapseni on nyt 8,5kk.
Itsekkin kauhulla odotin että miten kropalle käy, mutta turhaan pelkäsin! Laitokselta tullessa jo 3kg kevyempi kun ennen raskautta ja nyt, 3,5 kk synnytyksen jälkeen reilu 10kg!!! Paras dietti ikinä! Syön kun hevonen ja paino vaan putoo...täysimetys sen tekee, toiminu myös useimmille kavereilleni ja siskolleni. Ja olen vielä 35v., eli aika vanha ensisynnyttäjäksi... sanovat että palautuu hitaammin, mitä vanhempi=)... eikä onneksi oo tietoakaan raskausarvistakaan.
Aluksi kun kokeilin farkkujani, mitkään niistä ei mahtunut ja näytti todella epätodennäköiseltä, etten koskaan mahdukkaan, koska kiloja ei ollut ylimääräisiä, mutta lantio vain leveä! Mutta 3 kuukauden päästä mahduin kaikkiin vanhoihin farkkuihin! Eli mulla ainakin lantio on palautunut aikanaan. En siis suosittele ostaan uusia vaatteita, ennen kuin näet mihin uomiin vartalosi asettuu. Mulla teki mieli ostaa sellasia farkkuja, mihin oisin mahtunut, vaan onneks en ostanut - olisivat nyt kaikki isoja!
terv. Viikunapuu ja neiti 5kk