Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en pääse yli lasteni "vääristä " nimistä .(

Vierailija
08.07.2016 |

eli, tapasin exän kun olin 19 ja ex 21. olimme täysin erinlaisia ja tästä johtuen erosimme oltuamme 11v yhdessä. ehdimme kuitenkin saada 2 lasta ja lasten nimien kohdalla ex jyräsi minut täysin :/ en jaksanut tapella, olisi kai pitänyt!

poika on siis Eetu Taneli, minä olisin halunnut Miskan , Kuuran tai Nuutin.
tyttö taas on Anni Emilia, minä olisin halunnut Saagan tai Liljan. olihan noita muitakin nimiä mielessä, mutta kun mikään ei herralle kelvannut!

lapset ovat ihania, mutta en koskaan varmasti pääse yli siitä että noita nimiä en olisi lapsilleni tahtonut... ja koska en lisää lapsia tee kenenkään kanssa, en voi edes "korjata" asiaa ;(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Anni on kyllä kiva nimi, eetusta en ole koskaan pitänyt.

Vierailija
2/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankomaissa noilla nimillä ns lempiniminä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös harmittaa, että annoin suvun (ja miehen hiukan) jyrätä omat mielipiteeni varsinkin esikoisen nimestä :/ Todella tavallinen ja yleinen nimi kummassakin maassa. Harmittaa. 

Vierailija
4/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama täällä. Rakastuneena ja onnellisena ei jaksanut tapella lapsen nimestä, mutta nyt harmittaa kun meillä ei ole Minttua, Taikaa tai Sagaa vaan Senja.. joka sekin on ihan ok nimi, mutta vain "ihan ok"

Vierailija
5/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi antamat nimet ovat paljon parempia kuin nuo idioottimaiset ehdotuksesi. Kuulostavat tosi naurettavilta.

Vierailija
6/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin melkein taipumassa miehen tahtoon nimestä, kun hän yhtäkkiä lämpenikin omalle ehdotukselleni. Kyllä on tullut monesti mietittyä, että miten lähellä oli antaa "väärä" nimi lapselle. Meillä tosin oli niinpäin, että miehen haluama nimi oli erikoinen ja itse haluamani nimi oli tavallinen, melko suosittu nimi.

Vierailija
7/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin lapselleni typerän nimen ihan itse. Kaduttaa!

Lapsi tykkää itse nimestään, samoin sukunimestä, joka ei oikeasti sovi yhtään. Olen ehdottanut sukunimenkin vaihtoa...

Onneksi edes lapsi tykkää. Hävettää vaan, kun itse kiemurtelen nolona, kun joku kysyy nimeä ja sen alkuperää.

8/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi antamat nimet ovat paljon parempia kuin nuo idioottimaiset ehdotuksesi. Kuulostavat tosi naurettavilta.

Mistä lähtien Saga tai Lilja ovat olleet idioottimaisia? Meiltä löytyy kumpaakin suvusta, jo ihan 100v takaa.

Vierailija
9/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat itse nimiinsä tyytyväisiä, niin älä nyt sinä niitä ongelmina pidä.

Vierailija
10/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttämään itse keksimiäsi hellittely niminä.

Tai lisää ne kolmansiksi nimiksi väestörekisteriin!

Minun isä ja äiti ei päässyt yksimielisyyteen nimistä joten isä kutsuu veljeäni eri nimellä kuin äitini. Minuakin isä kutsuu lempinimellä joka ei juonnu mitenkään etunimestäni.

Ei ole koskaan häirinnyt ketään vaan on ollut ihan kiva juttu.

Vierailija
11/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu Taneli Kuura ja Anni Emilia Lilja :) sitten vaan pidätte pienet nimiäiset!

Vierailija
12/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mieltä lapset ovat itse nimistään? - Ja mahtaako sellaista nimeä ollakaan, joka ei joskus tai jossain elämän vaiheessa tuntuisi, ainakin  vähän  hölmöltä. Esimerkiksi nimistä Miska kuullostaa ensin kivalta mutta kun nimeä mutustelee tulee mieleen jo paljon epämääräisempää, kuten Miska karhu ja Minä  se sika. Kuura on heti kuraa ja Nuuti on nuuttipukki. Vastvaavasti Anni on "Ainii" ja Emilia ...-no ehkä tämä jo riirriiäää.. 

13/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mieltä lapset ovat itse nimistään? - Ja mahtaako sellaista nimeä ollakaan, joka ei joskus tai jossain elämän vaiheessa tuntuisi, ainakin  vähän  hölmöltä. Esimerkiksi nimistä Miska kuullostaa ensin kivalta mutta kun nimeä mutustelee tulee mieleen jo paljon epämääräisempää, kuten Miska karhu ja Minä  se sika. Kuura on heti kuraa ja Nuuti on nuuttipukki. Vastvaavasti Anni on "Ainii" ja Emilia ...-no ehkä tämä jo riirriiäää.. 

Mikä on Miska-karhu?

Vierailija
14/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaneja.

Vierailija
15/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Miska-karhu?

Moskovan olympialaisten maskotti.

Vierailija
16/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat? Jos eivät ole ihan pieniä, niin musta olisi aika outoa alkaa yhtäkkiä kutsua heitä eri nimillä... Mulla ei ole lapsia, mutta mietin vaan mitä itse olisin kelannut, jos äiti olisikin alkanut kutsua mua joksikin Sagaksi. Tai ehdottanut, että lisätäänpäs sulle tällanen kolmas nimi. Ehkä joskus pikkulapsena se olis voinut vielä olla ok.

Vierailija
17/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta oma nimesi ja ryhdy Saaga-Liljaksi. Tai, jos haluat, hakeudu vielä sukupuolenkorjaushoitoon, jolloin voitkin olla Kuura-Miska. Tai ehkä Kuura olisi vapaana käyttöön koko perheen sukunimeksi?

Vierailija
18/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Mitähän mieltä lapset ovat itse nimistään? - Ja mahtaako sellaista nimeä ollakaan, joka ei joskus tai jossain elämän vaiheessa tuntuisi, ainakin  vähän  hölmöltä. Esimerkiksi nimistä Miska kuullostaa ensin kivalta mutta kun nimeä mutustelee tulee mieleen jo paljon epämääräisempää, kuten Miska karhu ja Minä  se sika. Kuura on heti kuraa ja Nuuti on nuuttipukki. Vastvaavasti Anni on "Ainii" ja Emilia ...-no ehkä tämä jo riirriiäää.. "

- Mikä on Miska-karhu?  - Neuvostoliiton aikaisen Moskovan kesä -olympialaisten (1980) kisamaskotti. (Se tunnetaan myös nimillä Misha tai Mishka).

19/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-"Mitähän mieltä lapset ovat itse nimistään? - Ja mahtaako sellaista nimeä ollakaan, joka ei joskus tai jossain elämän vaiheessa tuntuisi, ainakin  vähän  hölmöltä. Esimerkiksi nimistä Miska kuullostaa ensin kivalta mutta kun nimeä mutustelee tulee mieleen jo paljon epämääräisempää, kuten Miska karhu ja Minä  se sika. Kuura on heti kuraa ja Nuuti on nuuttipukki. Vastvaavasti Anni on "Ainii" ja Emilia ...-no ehkä tämä jo riirriiäää.. "

- Mikä on Miska-karhu?  - Neuvostoliiton aikaisen Moskovan kesä -olympialaisten (1980) kisamaskotti. (Se tunnetaan myös nimillä Misha tai Mishka).

Misha-karhu onkin jo paljon tutumpi :) Kiitos infosta!

Vierailija
20/25 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillasi on kuitenkin kivat nimet, joilla kehtaa kulkea. Asialliset, järkevät ja vakuuttavat suomalaiset nimet. Ei tule kenellekään fiilistä että mikähän Janica-pissis tuo nyt on tai Miska-pussikaljailija. Vaikkei nimi miestä pahenna niin asiallinen nimi antaa paremman ensivaikutelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän