Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1,5-vuotias olla äidistä erossa 4 viikkoa

Barenda
08.07.2016 |

yhtäjaksoisesti?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella todella toivon, että et ole tämän pienen ressukan äiti. Jo se että miettii, voiko jättää tuon ikäisen neljäksi viikoksi on jäätävää. Puhumattakaan, että miten itse pystyisit (jos normaali tunne-elämä) olemaan pienestä lapsesta erossa noin kauan.

Kyllä minä olen tämän pienen "ressukan" äiti ja en todellakaan halukas antamaan lasta 4 viikoksi yhtään mihinkään. Lapsen isä on mennyt sekaisin ja viemässä huoltajuuskiistaa oikeuteen, tapaamisten kohdalla vaatii 4 viikkoa kesälomaa lapsemme kanssa kahdestaan. Niin että joo.

Ap

4 viikkoa yhteen putkeen vai 4 viikkoa kesän aikana?

Koska olette muuttaneet erillenne, miten usein ja kuinka pitkään lapsi on nyt nähnyt isäänsä?

4 viikkoa yhteen putkeen. Erosimme ollessani raskaana. Lapsi ei tavannut isäänsä ensimmäisen 6kk:n aikana kuin 5 kertaa ja nyt tavannut n. kerran viikossa.

Ap

Varatkaa aika lastenvalvojalle tapaamissopimuksen tekoa varten. Lastenvalvoja puhuu lapsen isälle järkeä siitä, mikä on hyväksi tuon ikäiselle lapselle. Lomaa voi myöhemmin venyttää pitemmäksi/yhtäjaksoisemmaksi. Lapsen isä ei nyt ajattele lapsen parasta. Kyllä huomaa, ettei ole ollut ensisijainen hoitaja.

Ei sun kannata tästä kahdestaan miehen kanssa enempää vääntää. Hän kuitenkin mielessään kuvittelee vastustuksesi tahalliseksi kiusanteoksi tai muuta yhtä epäaikuismaista.

Arvaa mitä? Mies on kieltäytynyt menemästä lastenvalvojalle ja palkannut lakimiehen tätä asiaa hoitamaan. Ei halua neuvotella muualla kuin käräjäoikeudessa. Eikö miehen edustajallakin pitäisi olla joku velvollisuus kertoa, että vaatimuseat eivät ole realistiset?

Ap

Luulisi, että niin on. toisaalta onhan mies voinut vaatia, että tuollainen hakemus tehdään siitä huolimattamitä hänen asianajajansa sanoo. Sinänsä hyvä, että vetää noin överiksi, tuskin mikään oikeus antaa yhdestä tunnista suoraan 4 viikkoa isälle.

Ovatko lapsi ja isä koskaan olleet kahdestaan? Oletko sinä ollut aina mukana? Entä vaatiiko mies muuten jotain laajennuksia noihin tapaamisiin, vai onko hänen tarkoituksensa jatkaa yksi tunti viikossa ja sitten joka kesä 4 viikkoa?

No nyt, kun mainitsit tuon, että mies on voinut vaatia noita asioita siitä huolimatta mitä asianajajana sanoo niin se on kyllä mahdollista tämän miehen kohdalla.

Isä ja lapsi eivät ole viettäneet kahdenkeskistä aikaa johtuen isästä. Isä vaatii myös joka toinen vkl tapaamisia sekä haluaa lapsen luokseen niin, että lapsi on puolet joululomalla hänen luonaan sekä jonkun tietyn ajan hiihtolomalla ym. Olen melko varma, että isä haluaa viedä lapsen äidilleen Viroon, koska isoäiti on kiinnostunut lapsesta enemmän kuin mies itse.

Ap

Vierailija
62/65 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla 1-2 yötä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai menisi niin, että isä ei nää muuten lastaan mut laittaan joka toinen vkl sinne? Tuntuu oudolta ajatukselta.

Ap

Vierailija
64/65 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop!

Ap

Vierailija
65/65 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä tehä vaikka mitä, mut ei se hyvää tee tai kannata, ellei sitten äärimmäisen pakon edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi