Voiko 1,5-vuotias olla äidistä erossa 4 viikkoa
Kommentit (65)
Ei meillä ainakaan voi kumpikaan vanhemmista olla 4vkoa poissa. Pitäisi olla joku tosi pakottava tilanne, mutta sellasessahan ei tarvitse kysellä voiko. Jos ei ole vaihtoehtoja niin sitten vaan selvitään jotenkin.
Ei lapsi siihen kuole. Voi kyllä olla hyvin takertuva sitten äidin paluun jälkeen ja stressata jo siitä, jos äiti katoaa vessan oven taakes pois näköpiiristä.
En tiedä lapsesta, terve äiti tuskin pystyisi.
Ohjatkaa kysymyksenne esteettisen "kauneus"kirurgian liikettä luotsaavalle "tähdelle". Näemmä onnistuu jo puolivuotiaankin kanssa
En tajua lapsistaan iltaa/yötä erossa olevia jos on suinkin mahdollisuus että joku hoitaa heitä vain päivät . Viikko ok leirillä tai mummolassa 7-10 vuotiailla mutta hoidossa yötäivää viikkoja tämänikäiset tai nuoremmat lapset? Huippu on se että lapset yökylähoitoon vaikka itse lomalla. Miksi teette lapsia jos ette halua heidän kanssaan olla? Ja jos vastaus on että viihtyvät niin hyvin mummolla niin syytä vähentää sometusta ja olla läsnä lasten kanssa.
Voit tottakai jättää isän kanssa, mutta en suosittele ellei ole pakko.
Minut jätettiin usein äidin kanssa kotiin kun isä lähti matkalle, ja kuulemma kun isä tuli takaisin (milloin työmatkoiltaan, milloin ihan huvireissuilta) parin viikon jälkeen, en kuulemma ollut aluksi tunnistanut häntä isäkseni. "Kuka tuo on?" olin kuulemma kysynyt parivuotiaana.
En muista tuota, mutta sen muistaminen tekee minut hyvin surulliseksi. Tottakai olen kuitenkin isäni kanssa hyvissä väleissä nyt, mutta se joka oli aina mukana lapsuudessani, oli äiti. Äiti oli aina siellä, isä ei. Siksi olen äidin kanssa hieman läheisempi.
Tämä nyt ehkä meni vähän sivu aiheen, mutta jos joutuisit jatkossa olemaan paljon poissa, voisi käydä näinkin. Tietysti puhuit neljästä viikosta, et reissuista ympäri vuoden.
Ei voi. Tai "voi", mutta se jättää jäljet.
No kyllä meidän sukulaisperhe jätti 1v ja 4v lapset lemmenlomansa ajaksi viikoksi isovanhemmille. 3v laitettiin heti pikkusiskon synnyttyä viikoksi mummolaan että saatiin vauvaan tutustua. Että voihan sitä tehdä ihan mitä vaan, eri asia kannattaako.
Meillä ei voisi äiti lähteä, mutta ei kyllä isäkään.
Voi, jos lapsi on isänsä kanssa. Molemmista vanhemmista ei voi olla erossa noin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Todella todella toivon, että et ole tämän pienen ressukan äiti. Jo se että miettii, voiko jättää tuon ikäisen neljäksi viikoksi on jäätävää. Puhumattakaan, että miten itse pystyisit (jos normaali tunne-elämä) olemaan pienestä lapsesta erossa noin kauan.
Kyllä minä olen tämän pienen "ressukan" äiti ja en todellakaan halukas antamaan lasta 4 viikoksi yhtään mihinkään. Lapsen isä on mennyt sekaisin ja viemässä huoltajuuskiistaa oikeuteen, tapaamisten kohdalla vaatii 4 viikkoa kesälomaa lapsemme kanssa kahdestaan. Niin että joo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Miten tänä liittyy aloitukseen? Vanhempien kuolema on hiukan eri asia." - Millä tavoin kuolleet vanhemmat hoitavat lastaan? - Tarviteeko aina olla ehdoton pakko, että asiat alkavat toimia? - Vai oliko tarkoitus jättää lapsi yksin ilman ainoatakaan hänestä huolehtivaa? Puolitoista vuotiaan on äiti voinut joutua vaikka suljettuun hoitolaitokseen kuukaudeksi ja lapsi joutua olemaan häntä siksi näkemättä. - Ja miksi ylipäätään aina oletetaan, että se voi olla aina ja vain mahdollisesti lapsen isä, joka häipyy sanaakaan sanomatta. - Yhtä hyvin tuo lähtijä voi olla lapsen äiti; vaikka toki varmasti harvinaisempaa, että niin kävisi. Mutta eivät puolitoista vuotias lapsi ja äiti toisiinsa kiinni liimattuja ole.
? Sulla ei taida olla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Terve äiti ei takerru lapseensa.
Vierailija kirjoitti:
Elämästä jää aina jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella todella toivon, että et ole tämän pienen ressukan äiti. Jo se että miettii, voiko jättää tuon ikäisen neljäksi viikoksi on jäätävää. Puhumattakaan, että miten itse pystyisit (jos normaali tunne-elämä) olemaan pienestä lapsesta erossa noin kauan.
Kyllä minä olen tämän pienen "ressukan" äiti ja en todellakaan halukas antamaan lasta 4 viikoksi yhtään mihinkään. Lapsen isä on mennyt sekaisin ja viemässä huoltajuuskiistaa oikeuteen, tapaamisten kohdalla vaatii 4 viikkoa kesälomaa lapsemme kanssa kahdestaan. Niin että joo.
Ap
4 viikkoa yhteen putkeen vai 4 viikkoa kesän aikana?
Koska olette muuttaneet erillenne, miten usein ja kuinka pitkään lapsi on nyt nähnyt isäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve äiti ei takerru lapseensa.
No mitä nyt olen lapsen psykologisesta kehityksestä ja siihen liittyvistä tekijöistä lukenut tämän huoltajuuskiistan tiimoilta, niin lapsi tarvitsee ennen kaikkea pysyvyyttä. Minun exäni ei pysty tarjoamaan stabiilia ympäristöä lapselle. Ex on tavannut lasta n. 4 kertaa kuukaudessa, että ei kovin tuttu henkilö ole kuitenkaan kyseessä ja tuntuu hullulta lykätä 4 viikoksi "isän" matkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
4 viikkoa yhteen putkeen vai 4 viikkoa kesän aikana?
Koska olette muuttaneet erillenne, miten usein ja kuinka pitkään lapsi on nyt nähnyt isäänsä?
4 viikkoa yhteen putkeen. Erosimme ollessani raskaana. Lapsi ei tavannut isäänsä ensimmäisen 6kk:n aikana kuin 5 kertaa ja nyt tavannut n. kerran viikossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämästä jää aina jälkiä.
Jää, ihan varmasti jää. Meille kaikille. Mutta ei niitä silti tarvitse aiheuttaa puolitoistavuotiaalle vapaaehtoisesti omien vanhempien taholta. Elämä kyllä hoitaa sen puolen muutenkin.
(Tämä kommentti koskee siis niitä, jotka ajattelevat, että tuon ikäisen voi ihan hyvin jättää lomamatkan tms. turhan syyn vuoksi).
Syitä on monia. Jos äiti on alkoholisoitunut ja tarvitsee 4 viikon katkaisuhoidon niin pakko sen lapsen on vain pärjätä ilman äitiä. Tai jos kyseessä on leikkaus joka vaatii 4 viikon sairaalahoidon toisella puolella maailmaa.