Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jännä, maha kestää kapselikahvia, mutta ei tavallista.

Vierailija
08.07.2016 |

Vaikka kapselikahvissa ei ole mitään erikoismaitoa se maitojauhe. Mun maha ei kestä lehmänmaitoa. Jos laitan sitä tavalliseen kahviin, niin tulee kummastakin päästä tavaraa. Ja tavallinen kahvi aiheuttaa pahanolon riisimaidollakin, sekä närästyksen.

Kyllä. Se kapseliroska kalvaa mieltä, mutta tämä on harvoja nautintoja mun elämässä. olen jättänyt ostamatta lihaa(muovilaatikot), joten annan itselleni anteeksi. Tai yritän antaa anteeksi tämän luonnon kuormituksen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kapseli maito sitten on?

Vierailija
2/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kapseli maito sitten on?

Vissiin aika tavan maitojauhetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kapselimaito ei ole Valion? Moni suomalainen laktoosiongelmainen pystyy juomaan maitoa ulkomailla, koska se käsitellään eri tavalla kuin Valiolla.

Vierailija
4/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kapselikahvis tummapaahtoista? On lempeämpää mahalle kuin Suomessa tavallisesti käytetty vaaleapaahtoinen suodatinkahvi. Kokeile tehdä tavallisella keittimellä tai espressokeittimellä tummapaahtoista?

Vierailija
5/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vatsa kestää maitojauhetta niin miksi et osta isoa purkillista sitä ja käytä tavallisen kahvin kanssa?

Vierailija
6/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran vatsa kestää maitojauhetta niin miksi et osta isoa purkillista sitä ja käytä tavallisen kahvin kanssa?

No siksi kun en kestä sitä tavallista kahviakaan. Olen juonut mustana, olen juonut kaura-, soija-,manteli- ja riisimaidon kanssa, mutta tavallisesta kahvista tulee pahaolo. Ja kamala närästys. Kapselikahvista ei näin parin viikon kokemuksen jälkeen näköjään tule.

Vierailija
7/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli sun vatsa ei kestä maitoa. Kahvilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Niillä joilla vatsa ei kestä tavallista kahvia se kestää kuitenkin usein espresson ja em. kapselikahvit. Tämä siksi että kahvi ei suodatu kuumalle levylle ja jää siihen kehittämään parkkihappoja, vaan se juodaan heti suodatuksen jälkeen. Mitä kauemmin kahvi on levyllä, sitä enemmän siihen muodostuu parkkihappoja, ja sitä enemmän se ärsyttää vatsaa. Toisin kuin usein luullaan espresso ei ole siis "vahvaa" vaan itseasiassa mietoa vatsan kannalta ajateltuna.

Ps. toi Valion maito vs- ulkomainen maito on täyttä huuhaata.

Vierailija
8/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun en kestä sitä tavallista kahviakaan. Olen juonut mustana, olen juonut kaura-, soija-,manteli- ja riisimaidon kanssa, mutta tavallisesta kahvista tulee pahaolo. Ja kamala närästys. Kapselikahvista ei näin parin viikon kokemuksen jälkeen näköjään tule.

Tämä todistaa vain sen että kapselikahvi ei ole mitään kunnon kahvia vaan jotain säilyväksi prosessoitua mönjää muoviroskan sisällä.

Vierailija
9/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli sun vatsa ei kestä maitoa. Kahvilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Niillä joilla vatsa ei kestä tavallista kahvia se kestää kuitenkin usein espresson ja em. kapselikahvit. Tämä siksi että kahvi ei suodatu kuumalle levylle ja jää siihen kehittämään parkkihappoja, vaan se juodaan heti suodatuksen jälkeen. Mitä kauemmin kahvi on levyllä, sitä enemmän siihen muodostuu parkkihappoja, ja sitä enemmän se ärsyttää vatsaa. Toisin kuin usein luullaan espresso ei ole siis "vahvaa" vaan itseasiassa mietoa vatsan kannalta ajateltuna.

On kahvilla tekemistä tämän asian kanssa. Yllä selitin, että tulee pahaolo ja närästys vaikka kahvissa ei olisi mitään maitoa tai on erikoismaitoja.

Vierailija
10/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun normi keitin niin paskanen?

Vierailija
11/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä todistaa vain sen että kapselikahvi ei ole mitään kunnon kahvia vaan jotain säilyväksi prosessoitua mönjää muoviroskan sisällä.

No sehän tässä mulle itselleenkin tuli ensimmäisenä mieleen. Mutta kun on hyvänmakuista(vaatii totuttelua) ja piristää, niin se riittää mulle. Tulee kyllä juotua kahvia vähemmän, kun tämä tapa on niin kallista.

Vierailija
12/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko kokeillut tummempipaahtoista kahvia, kuten yllä ehdotettiin? Jos tuo närästys on kahvilaadusta riippuvaa?

Vierailija
13/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun normi keitin niin paskanen?

Ei ole. Se on suhteelisen uusi, siinä on irroitettava helposti puhdistettava vesisäiliö ja kalkinpoisto-ohjelma. Merkkivalo syttyy minusta turhan usein, että pitää tehdä kalkinpoisto.

Vierailija
14/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ootko kokeillut tummempipaahtoista kahvia, kuten yllä ehdotettiin? Jos tuo närästys on kahvilaadusta riippuvaa?

joo, unohdin vastata siihen. Tummapaahtoinen on niin järkyttävän makuista, että siitä meni kokonaan se nautinto. Maistui siltä, kuin olisi tupakantumppeja uitettu vesipurkissa. Silleen säästi vatsaa, että en useinkaan saanut sitä kupillista juotua. 

Vierailija
15/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole huuhaata. Syy löytyy lehmärodusta ja maidon tyypistä. Itse jos laitan kahviin kotimaista luomumaitoa, varmasti pieren koko illan. Mutta käytän päivittäin ulkomaista rahkaa, ja jäätelöä silloin tällöin ongelmitta. Ulkomaillakaan ei mitään ongelmia ja yllätysripuleita. Maitojauheestakaan en saa oireita, koska maitojauhe on tietääkseni yleensä vähälaktoosista.

Vierailija
16/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen jännä juttu, että ei mulle käy edes laktoosittomat maitotuotteet(lehmän). Maha vetää kuralle, tulee limaa, ja naama menee kamalan huonoon kuntoon. Tulee yhdestä juustosiivusta(laktoositon) jo kamalan isoja syviä finnejä.

Sillä ihmettelen tätä kapselikahvijuttua.

T: ap

Vierailija
17/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et osaa keittää kahvia tai siis keität liian vahvaa?

Lihaa saa lihatiskeiltä ilman muovia.

Vierailija
18/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et osaa keittää kahvia tai siis keität liian vahvaa?

Lihaa saa lihatiskeiltä ilman muovia.

Osaan keittää kahvia. Ja lihaa en halua syödä muuta kuin kalan muodossa. Se nyt vaan on niin, että kapselikahvi käy, ja tavallinen ei. 

Vierailija
19/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAHA OLO EI OLE YHDYSSANA. VITTU.

Vierailija
20/22 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PAHA OLO EI OLE YHDYSSANA. VITTU.

Sori jos aiheutin sulle mielipahaa.