Onko pakko tunkea niiden koirien kanssa samaan hissiin?!
Asun talossa jossa muutamalla asukkaalla on koira. Ymmärrän kyllä, että niiden kanssa ei voida kulkea monta kerrosta portaita pitkin, mutta onko ihan pakko tulla samaan aikaan mun kanssa hissiin? Eikö voi edes kysyä, että onko se ok? Minulla on allergiaa ja ei ole kiva, että tungetaan siihen samaan pieneen hissiin yhtäaikaa. Nytkin oli kaksi mäyräkoiraa nuuskimassa mun ruokakassia!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. En ensin sanonut mitään, koska oletin omistajan kysyvän, että saako samaan hissiin tulla koirien kanssa. Hississä oli muutenkin ahdasta, koska minulla oli monta ostoskassia mukana. Tunki kuitenkin samaan hissiin ja siinä vaiheessa kun ilmoitin allergiastani, niin ovet sulkeutuivat.
Ei tullut mieleen sanoa heti kun ovi avautui? Vaikeaa se on reagoida, kun on jo päässyt hissiin. Enkä minä näe meidän hissistä, onko lattia täynnä kauppakasseja, vaikka siinä pieni ikkuna onkin.
Kyllä sen näkee, kun ovi aukeaa, haloo?!
Hah, kerrankin voin antaa palstalla valittajalle aihetta aitoon iloon! :D
Meillä on koira, ja neljänteen kerrokseen en viiti sitä portaita juoksuttaa. Kuljetaan siis kaikki matkat hissillä. Mulla on kuitenkin aina, AINA tapana sanoa jos joku on tulossa samaan aikaan, että me voidaan kyllä ootella että hissi vapautuu. Ei siis olla ikinä menossa samaan hissiin naapurin kanssa :) Ihan jo siksi että koira on yleensä todella ystävällinen ihmisiä kohtaan, kuvittelee että kaikki haluaa sitä rapsutella ja lisäksi myös utelias nuuskimaan, mitä mahdollisessa kauppakassissa on... Vaikka tuo onkin meille omistajilleen rakas ja maailman mahtavin koira, niin tiedostetaan ja tajutaan kyllä, että muut ei ole samaa mieltä, eikä väkisin tungeta sen kanssa paikkoihin missä muita voi ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole allerginen, mutta kieltämättä järkkyä jos hissiin tulee iso sateessa kastunut kuolaava koira, joka on juuri käynyt paskalla ja peräaukko tuoksahtaa toimenpiteen jäljiltä. Istahtaa tietysti niin, että persereiän haju saadaan hissin lattiaan sulostuttamaan loppupäivän hissinkäyttäjiä.
Koirilla on useimmiten ihana luonne, mutta nämä ulkoiset puutteet...olen herkkä hajuille ja alan voida pahoin.
No ei sekään ihan ruusuille tuoksu, jos hissiin tulee samaan aikaan vaipparoskista vievä äiti tai vauva, jolla on köntti housussa. Ei niin vieno paskanhaju se jää siitäkin sulostuttamaan hissiä.
Ulkoiset puutteemme meillä kaikilla. Koita kestää, jaxuhali.
Minä aina pieraisen hississä. Matkustaa kuka tahtoo.
On, ihan on "pakko".
Niin kauan, kun koirien pito on sallittua kerrostalossa, niitä myös kulkee hississä. Jos jollakulla on niin aggressiivinen koira-allergia, että pikkiriikkinen olo samassa hississä aiheuttaa ongelmia (heitä on, tosin epäilen, että ap:lla on pikemminkin asennetasolla tuo allergia, koska muutoin hän jo olisi avannut suunsa), hänen on syytä opetella sanomaan asiasta.
Koirapelot ja pahat allergiat kun eivät näy päällepäin. Niitä ei voi sanomatta koiranomistaja tietää. Ja koska on hullua ja vainoharhaisen oloista alkaa luikkia karkuun naapureitaan turhan takia (suuri valtaosa on evvk koirien suhteen tai jopa tykkää koirista), kukaan koiranomistaja ei sitä tee ilman julkituotua hyvää syytä.
Tämä on ap sama juttu kuin jos joku saisi vaikeita allergiareaktioita vaikkapa nyt mansikoista. Pitääkö niiden tarjoilu kokonaan lopettaa sen varalta, että joskus osuu tuollainen vaikea-allerginen kohdalle? No ei tietenkään. Vaikeasti mansikka-allerginen osaa itse välttää mansikkakakkuja ja kertoa allergiastaan.
(Niin ja siis minulla ei ole koiraa, koska olen koira-allerginen, mutta tykkään kyllä rapsutella naapurien koiria, koska oireeni eivät ala pikaisesta kohtaamisesta)
ahaaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole allerginen, mutta kieltämättä järkkyä jos hissiin tulee iso sateessa kastunut kuolaava koira, joka on juuri käynyt paskalla ja peräaukko tuoksahtaa toimenpiteen jäljiltä. Istahtaa tietysti niin, että persereiän haju saadaan hissin lattiaan sulostuttamaan loppupäivän hissinkäyttäjiä.
Koirilla on useimmiten ihana luonne, mutta nämä ulkoiset puutteet...olen herkkä hajuille ja alan voida pahoin.
No ei sekään ihan ruusuille tuoksu, jos hissiin tulee samaan aikaan vaipparoskista vievä äiti tai vauva, jolla on köntti housussa. Ei niin vieno paskanhaju se jää siitäkin sulostuttamaan hissiä.
Eipä se äiti sitä paskavaippaa seinään tai lattiaan hinkkaa, eikä vauva persettään. Siinä on se ero. Noiden haju lähtee hissistä päivän mittaan, koiran peräreiän haju ei, koska otti suoran kosketuksen.
Jos minä olisin pahasti hajuherkkä ja allerginen, en ehkä pitäisi normaalia kerrostaloa ykkösasumisvaihtoehtona. On allergiataloja, joissa tupakointi ja lemmikit on kielletty. Samoin rivari ehkä parempi. En tekisi omasta elämästä ehdoin tahdoin hankalaa muuttamalla taloon, jossa niitä koiria tai muita allergiaa aiheuttavia eläimiä saattaa olla. Ei voi vaatia, että koiria ei saisi kuljettaa hissillä.
ahaaa! kirjoitti:
Jos minä olisin pahasti hajuherkkä ja allerginen, en ehkä pitäisi normaalia kerrostaloa ykkösasumisvaihtoehtona. On allergiataloja, joissa tupakointi ja lemmikit on kielletty. Samoin rivari ehkä parempi. En tekisi omasta elämästä ehdoin tahdoin hankalaa muuttamalla taloon, jossa niitä koiria tai muita allergiaa aiheuttavia eläimiä saattaa olla. Ei voi vaatia, että koiria ei saisi kuljettaa hissillä.
No mutta nimenomaan sitähän tässä on kuitenkin vaadittu koko ketjun voimalla.
Vierailija kirjoitti:
ahaaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se äiti sitä paskavaippaa seinään tai lattiaan hinkkaa, eikä vauva persettään. Siinä on se ero. Noiden haju lähtee hissistä päivän mittaan, koiran peräreiän haju ei, koska otti suoran kosketuksen.
Koiraihmisenä epäilen, ettei koira sitä hanuriaan nyt ole hinkkaamalla hinkannut pitkin hissin lattiaa. Istuminen ja perseen hinkkaaminen ovat vähän eri asioita. Ja jos hinkkasi, niin vinkkaa omistajalle, että syöttää koiralleen matokuurin tai tsekkaa anaalirauhasten tilan. Koira ei hinkkaa kunnossa olevaa persettään pitkin lattioita.
Vierailija kirjoitti:
ahaaa! kirjoitti:
No mutta nimenomaan sitähän tässä on kuitenkin vaadittu koko ketjun voimalla.
Onko? Minusta vain ap on vaatinut, ettei koiraa saisi kuljettaa hississä. Luepa lihavoimasi teksti uudelleen, sulla ei taida suomi olla eka kieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen sekuntia hississä koirien kanssa on hirwee ongelma.
Tähän vahva sama. Miettikää että jotku asuu päivästä toiseen niiden kanssa kerrostaloasunnossa. Uskomatonta.
Miksi et voi uskoa, että tuokin aika saa hengityksen ahtaalle?!
Sarkasmi on vaikea laji.
Mun mielestä on väärin kuljettaa koiria hississä koska sielä saattaa olla pieniä lapsia ja koira saattaa puraista.
Eikö koiran pitäminen kerrostalossa ole eläinsuojelulaissa kielletty?
Ei tullut mieleen sanoa heti kun ovi avautui? Vaikeaa se on reagoida, kun on jo päässyt hissiin. Enkä minä näe meidän hissistä, onko lattia täynnä kauppakasseja, vaikka siinä pieni ikkuna onkin.