Voi kunpa lääkärit tutkiski noin perusteellisesti kuin tuossa pikku kakkosen ohjelmassa. :)
Kommentit (11)
On otettu keuhkokuvaa, verikokeita jne. Ja toistaiseksi yhtäkään turhaa reissua ei ole tehty. En tiedä onko sillä vaikutusta asiaan, että olen ammatiltani sh. Kai sitä näkee milloin lapsi on niin sairas, että tarvitsee lääkärin hoitoa ja osaan kyllä vaatia niitä kokeitakin otettavaksi.
Eikä lääkäri edes tarkistanut näköä lapselta. Mielestäni se olisi ihan perusjuttu.
että lääkäri harkitsee tutkimukset aina tapauskohtaisesti. Keuhkokuva ei ole harmiton tutkimus lapselle, eikä sitä tehdä ilman selkeää syytä.
Muuten, näöntarkastukset tehdään neuvolassa terveydenhoitajan toimesta - ei lääkärin vastaanotolla
Vierailija:
Muuten, näöntarkastukset tehdään neuvolassa terveydenhoitajan toimesta - ei lääkärin vastaanotolla
Jos 5v3kk tulee päänsäryn takia lääkäriin, ei lääkäri kai sano että näössäkin voi olla vikaa mutta näöntarkastus on ohjelmassa vasta 6-vuotisneuvolassa :o)
kokeita, ei mitään. Katsoi vain hätäiseen korvat ja siinä kaikki. Sairaalassa kauhistelivat miten lapsi päästetään niin huonoon kuntoon ilman mitään tutkimuksia.
Vierailija:
kokeita, ei mitään. Katsoi vain hätäiseen korvat ja siinä kaikki. Sairaalassa kauhistelivat miten lapsi päästetään niin huonoon kuntoon ilman mitään tutkimuksia.
Omalääkärimme on juuri sellainen ihminen, että tutkitaan hutkien, kunhan vain päästään nopeasti potilaasta eroon.
Viikonloppuna kävimme aluesairaalassa päivystyksessä vauvan kurkunpääntulehduksen vuoksi. Siellä annettu adrenaliinisumu ja kortisoni eivät auttaneet, ja lääkäri (keikkasellainen, ulkomaalainen) meinasi laittaa meidät kotiin vaikka vauvan henki ei kulkenut. Onneksi topakka hoitaja kävi aina kysymässä minulta mitä lääkäri oli sanonut ja käski minun vaatia lähetettä TAYS:in lastenpolille. Hommasi vielä ambulanssikyydinkin.
sinne neuvolaan voi mennä muulloinkin kuin ikäkausitarkastuksiin. Tuossa tapauksessa lääkärin siis pitäisi passittaa neuvolaan lähipäivinä näöntarkastusta varten.
Olen niin tottunut terveyskeskusten pintapuolisiin " tutkimuksiin" .
Minä ainakin maksan mielelläni mielenrauhasta kun ei tarvitse miettiä jäikö lääkäriltä jotain huomaamatta!
Vääriä diaknooseja taitaa olla jo 3. lapsi siis 3v. Putkitukseen ei olisi päässyt varmaan lainkaan jos en olisi välillä yksityiselle vienyt. Oli siis vuoden aikana jo 8 korvatulehdusta. Atopiaan määräsi väärät voiteet jne. Allergisiin silmäoireisiin perus rasvaa ja sidekalvon tulehdus lääkkeet. Nyt olemme allergia sairaalan asiakkaita vain ja ainostaan siksi, että menin välissä taas yksityiselle. Ja on atopia, allergia ja vielä astmaakin epäillään. Näistä mitään ei terveyskeskus lääkäri todennut/hoitanut kunnolla
Äiti taas ihmettelee, miten Valtteri joutuu aina yksin lääkäriin vaivojaan selittelemään.
todellakin on vain kuume, joka mahdollisesti vielä kestää vähän pitempään eikä mitään räkätautia tai mahavaivaa kuumetta " selittämässä" .