En vain käsitä tätä. (Lihavien ja laihojen arvostelu)
Miksi on edelleen ok, laihalle ihmiselle saa huomautella hänen painostaan ja ulkomuodostaan hyvin v-mäiseenkin sävyyn. Mutta lihavaa ihmistä ei saa sanoa lihavaksi, miksi? (Ja ei, kaikkien ihmisten lihominen ei johdu sairauksista tai lääkityksestä)
Mielestäni on todella naurettavaa kun sairaanloisen lihava ihminen sanoo hoikalle vaikka "sä oletkin tommonen luuviulu"
Auta armias jos hoikka vastaa tähän "sä oletkin tuommoinen lihapulla"
Tämä on niin typerää, että toisia saa haukkua ja arvostella ja toisia ei.
Kommentit (15)
Oikeastaan ketään ei saisi arvostella.
Se on juuri sen takia, kun lihavuudesta on tehty täällä hirveä synti. Siksi laihan arvostelu on ok. Joten ketä siitä voi syyttää kuin laihoja itse.
Vierailija kirjoitti:
Saanko sanoa sinua hoikaksi vai koetko sanan olevan loukkaava?
Hoikka on ihan eri asia kun sanoa: rimppakinttu, kukkakeppi, luuviulu, tikkujalka.
En minäkään sano lihaville vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
*sairaalloisen
Ap
sairaan loinen on paljon hauskempi :D
Olet minusta ymmärtänyt väärin, jos ajattelet että meitä hoikkia saisi vapaasti arvostella ja krisoida siitä, että olemme hoikkia... En koe erityisen mieltäylentävänä kun joku huomauttaa, että olen kehonmuodoltani mallia pajunvitsa tai pulkannaru,.eikä tuo luuviulukaan soinnu korvissani kauniiksi tarkoitetulta kohteliaisuudelta. on niin typerää ja haukkua yhtään ketään tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka on ihan eri asia kun sanoa: rimppakinttu, kukkakeppi, luuviulu, tikkujalka.
En minäkään sano lihaville vastaavia.
Olet ollut tekemisissä epäkohteliaiden ihmisten kanssa. Suosittelen, että vältät heidän seuraansa.
Ei kenestäkään tarvitse sanoa mitään ikävää tai loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään sano lihaville vastaavia.Olet ollut tekemisissä epäkohteliaiden ihmisten kanssa. Suosittelen, että vältät heidän seuraansa.
Ei kenestäkään tarvitse sanoa mitään ikävää tai loukkaavaa.
Mun työpaikalla (ei ap) on lisäkseni 5 työntekijää joista 4 on mua vanhempia lihavia naisia ja saan kuulla tällaista jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Olet minusta ymmärtänyt väärin, jos ajattelet että meitä hoikkia saisi vapaasti arvostella ja krisoida siitä, että olemme hoikkia... En koe erityisen mieltäylentävänä kun joku huomauttaa, että olen kehonmuodoltani mallia pajunvitsa tai pulkannaru,.eikä tuo luuviulukaan soinnu korvissani kauniiksi tarkoitetulta kohteliaisuudelta. on niin typerää ja haukkua yhtään ketään tai mitään.
Varmistin, vastustaako ap hoikka-sanaa. Ei onneksi.
Minä pitäisin pajunvitsa-kommenttia kehuna siroudesta ja hentoudesta. Kommenttisi jälkeen tiedän välttää kyseistä sanaa. (Mm. pulkannarun miellän loukkaavaksi.)
Ihmiset ovat erilaisia eli loukkaavaksi koetut sanat vaihtelevat.
Ketään ei saisi arvostella, mutta omassa suvussa erityisesti +40-vuotiaat naiset harrastavat hoikkien haukkumista eivätkä nää siinä mitään väärään. Monet kerrat olen saanut kuulla kuinka olen luikku, luuviulu, luukasa, kukkakeppi, rimppakinttu. Välillä kesken kahvittelun saatetaan alkaa päivittelemään, miten mun pienen pienet pakarat eivät varmasti täyttäisi kenenkään kyseisten leidien rintaliivien kuppeja.
Itse en ole moista koskaan kuulut enkä ole ketään myöskään haukkunut. Mutta jos kohtaisin tilanteen, jossa lihava kutsuisi minua vaikka kukkakepiksi, niin antaisin kyllä takaisin: "ennemmin kukkakeppi kuin sotanorsu". Ihan sama onko ilkeä ihminen lihava vai laiha, niin minun mielestäni ilkeille ihmisille saa olla ilkeä takaisin. Ehkäpä oppivat tavoille...
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei saisi arvostella, mutta omassa suvussa erityisesti +40-vuotiaat naiset harrastavat hoikkien haukkumista eivätkä nää siinä mitään väärään. Monet kerrat olen saanut kuulla kuinka olen luikku, luuviulu, luukasa, kukkakeppi, rimppakinttu. Välillä kesken kahvittelun saatetaan alkaa päivittelemään, miten mun pienen pienet pakarat eivät varmasti täyttäisi kenenkään kyseisten leidien rintaliivien kuppeja.
Kaamea ja täysin käsittämätön puheenaihe.
Mua on kutsuttu kaikilla aiemmin mainituilla nimityksillä, mutta myös luuranko ja narkkari on kuultu. Yhteistä näille haukkujille on se, että he ovat aina naisia, eri ikäisiä ja -kokoisia. Miehet ei yleensä ainakaan naamatusten ole kommentoinut.
Lihavia todellakin arvostellaan, mutta olen sitä mieltä, että ketään ei saa arvostella. Jokainen kantaa omat kilonsa ja muut pitäkööt suunsa kiinni.