Miksi työttömät lomailevat, vaikka ovat lomalla oikeastaan ympäri vuoden?
Meidän työssäkäyvien lompakoilla loisivat kuukaudesta ja vuodesta toiseen,. Tammikuu ei mittää, helmikuu ei mittää...
Kommentit (38)
Voisiko olla kyse siitä, että hänen perheensä on lomalla joten he voivat nyt lomailla yhdessä? Jos sinä olet vain päässäsi ajatellut, että "mitä tuokaan laiskottelija lomasta tietää" ja jäänyt miettimään asiaa ihan eri tavalla kuin se oli tarkoitettu.
Olet katkera ja kapeakatseinen. Sinun ei ole varmaan tarvinnut työttömyydestä kärsiä. Hyvä elämä omassa pikku kuplassa. Sentään tunnet jonkun työttömän jota kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat työttömien lomailulla?
En oikeastaan tiedä mitä se on, kun eiväthän he töissä käy. Kuulin vain työttömän ystäväni sanovan, että heinäkuu on hänelle "loma-aikaa". En viitsinyt sanoa asiasta hänelle, nauroin vain pääni sisällä. Ap
Jos joka päivä käyttää tunteja työnhakuun ja hakemusten tekemiseen niin kyllä se kuule työstä käy. Uskopa huviksesi. Heinäkuussa on aika lailla hiljaista työnhakurintamalla jolloin voi työtönkin relata!
Miksi pitäisi käyttää joka päivä tunteja työnhakuun? Tai miten se olisi edes mahdollista? Tuskin sitä nyt joka päivä julkaistaan satoja uusia työpaikkailmoituksia oman alan töihin.
Ihmettelen samaa. Työttömät, jotka käyttävät tunteja joka päivä työnhakuun taitavat kuulua samaan sarjaan kuin naiset, jotka käyttävät tunteja joka päivä "metatyöhön". Pelkkiä korupuheita tuollaiset höpinät. Ap
Olet puhtaasti ilkeä tai muuten vaan pahalla päällä.
Oletko koskaan täyttänyt monimuotoista nettihakulomaketta, mihin pitää yksilöidä kaikki työkokemus, koulutus jne tiedot? Liitetiedostona näitä ei kaikissa paikoissa voi laittaa. Jos on ollut töissä muuallakin kuin Alepan kassalla viim 10vuotta niin sitä ei täytä 15minuutissa. Siihen menee helposti vähintään 30min ja jonkinlainen fiksu saatekirjekkin/esittely itsestään pitää kirjoittaa.
Toiset etsivät aktiivisesti töitä monella eri nettisivustolla, siihenkin menee aikaa.
Eli, en ymmärrä, miksi haluat haukkua työttömiä. Mitä sinä siitä saat? Osa on varmaan tapatyöttömiä, eikä heitä kiinnosta edes mennä töihin, mutta suurin osa ottaisi kiitollisena vakityöpaikan vastaan.
Itse voisin kommentoida työssäkäviöitä, että miten se nyt on niin raskasta, että lomaa tarvitsee pitää. Ettehän te muuta tee kuin siirrä kynää kädestä toiseen ja roikutte netissä? ;)
(Tiedän hyvin, että tämä ei pidä paikkansa)
Entäs jos ei ole työtön eikä saa mitään tukia eli pärjää omilla rahoilla niin saako sitten lomailla koska haluaa?
En siis käy töissä enkä opiskele vaan olen täysin vapaa mutta en loisi ap:n kukkarolla ja (pääoma)verojakin maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan tiedä mitä se on, kun eiväthän he töissä käy. Kuulin vain työttömän ystäväni sanovan, että heinäkuu on hänelle "loma-aikaa". En viitsinyt sanoa asiasta hänelle, nauroin vain pääni sisällä. Ap
Jos joka päivä käyttää tunteja työnhakuun ja hakemusten tekemiseen niin kyllä se kuule työstä käy. Uskopa huviksesi. Heinäkuussa on aika lailla hiljaista työnhakurintamalla jolloin voi työtönkin relata!
Miksi pitäisi käyttää joka päivä tunteja työnhakuun? Tai miten se olisi edes mahdollista? Tuskin sitä nyt joka päivä julkaistaan satoja uusia työpaikkailmoituksia oman alan töihin.
Voi kuule, ei nykypäivänä työtä haeta kultaseni enää vain vastaamalla avoimiin ilmoituksiin. Kyllä sitä on pakko kaivella vähän syvemmältä.
Jatkappas niitä duunejas, ettei meidän työttömyyskorvaukset heikkene 😂
Ap taas mielensä pahoitti ystävän lomaillessa.
Lomareissua yleensä kutsutaan lomaksi. Myös muun perheen lomailulla on merkitystä.
Minä olen äitiyslomalla ja minullakin on nyt LOMA! Nimittäin puoliso lomalla ja olemme reissussa! Lomaloma!
Vierailija kirjoitti:
HV...
Miksi äippälomalaiset LOMAILEVAT vaikka ovat 3 kk äitiysLOMALLA ja sitten perään 7-8kk vanhempainLOMALLA??????
Älä unohda sairauslomaa. Syöpähoitojen keskellä on ihana relata ja ajatella, että ah tätä elämää, ei tarvitse töissä käydä ja saa vaan olla.
Jos vaikka keskittyisitte ratkaisemaan itse ongelmaa eli työllistämään näitä työttömiä kuin kyttäämään työttömien tekemisiä. Jos kerran jurppii noin paljon toisen työttömyys niin mikset itse kokeile kuinka auvoista puuhaa se on?
Työtön - ihminen, jonka yläpuolelle asettua. "On se hyvä etten MINÄ ainakaan ole työtön". "Nuo laiskat työttömät". "Työttömyys on oma syy". Joku kirjoittaja kirjoitti ottavansa puhelimen mukaansa jopa vessaan. Niin teen minäkin - en hetkeksikään unohda olevani työtön, tuo b-luokan kansalainen. Puhelinta on pidettävä mukana, koska työkeikkoja voi tulla milloin tahansa - myös illalla yhdeksän jälkeen voi puhelin soida. Mielestäni työttömällekin kuuluu pienen pieni lomanen, eli henkinen tauko työnhausta. Ole itse vuosikausia työtön; se ajatus takoo päässä heti herättyäsi, ja illalla viimeisenä. Neljän aikaan aamuyöstä. Sen jälkeen mietit, miten saat rahat riittämään ruokaan. Jne. Minä olen akateeminen työtön. En tunne toisia tältä paikkakunnalta toisia korkeastikoulutettuja pitkäaikaistyöttömiä. Sen sijaan saan halveksuntaa, että "oma vika". Työttömyys on häpeä.
Minulle lomailu tarkoittaa reissua perheeni kanssa kotimaassa tai ulkomailla tai vaan mökille mennä..
Työttömänä oon nyt puoli vuotta ollut ja kaikkiin mahdollisiin töihin mihin voisin kuvitella että ammattitaidollani pääsen ni oon hakenut (viikossa ehkä jos hyvin käy niin yks uusi tulee) joka päivä tarkistan mitä töitä on tarjolla muttei päivittäin todellakaan tuu mitään uutta mahdollista työpaikkailmoitusta.
Mitä teen sen lopun ajan? Lomailenko? Pidän kodista huolta, pidän miehestäni ja lapsistani huolta. Minun ollessa työtön on mieheni voinut tulla lounastauoilla aina kotiin syömään joten olen lounaan tehnyt 11 mennessä. Joka päivä imuroin ja pesen pyykkiä ja kerran viikossa isompi siivous. Jos olisin töissä niin nämä kotityöt jaettaisiin mieheni kanssa. Pienin ei oo nytten missään hoidossa joten hänen kanssaan päivittäin puuhaan, käydään pyöräilemässä tai puistossa tai mitä sitten keksitäänkin. Vanhainkodissa tulee usein käytyä kun on aikaa.
Puhelin kourassa päivystän jos vaikka töitä sattuisi saamaan tai haastatteluun edes pääsisi.
Työttömänä arki on paljon odottamista.
Kun miehelläni on lomaa töistä niin silloin lomaillaan. Mulla on siltikin puhelin mukana jos vaikka töitä tulis kesken lomareissun. Vielä ei oo niin käynyt.
Miksi joku on kateellinen työttömälle? Mulle se,etten ole uutta työtä saanut on henkisesti raskas asia. Mielummin olisin töissä.
Työttömänä ole ei todellakaan ole mitään lomaa. Koko ajan pitää olla valmiudessa ja lähteä töihin jos kutsu käy. Se on todella stressaavaa, paljon stressaavampaa kuin kölliä vakituisen työpaikan hellässä turvassa.
t. molemmat kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä avoimia työpaikkoja on paljon vähemmän, ja monissa paikoissa rekrytointiprosessit ovat muutenkin jäissä heinäkuun, kun suuri osa ihmisistä on lomalla. Ehkä työtönkin voi silloin ottaa vähän rennommin.
Ja kun et tiedä mitä työttömät yleensä tekevät, alla on esimerkki siitä, mitä minä työttömänä tein.
Herätyskello soi n. 6.45, minkä jälkeen söin aamupalat ja muut toimet. Puolisoni lähdettyä töihin viimeistään vähän ennen kahdeksaa, avasin koneeni ja kalenterini. Tarkistin onko päivälle merkitty jotain ohjelmaa (haastatteluja, soittoaikoja työpaikkailmoituksiin liittyen tms.). Sen jälkeen selasin uudet työpaikat molista, oikotieltä, LinkedInistä ja muista paikoista ja merkkasin ylös kaikki potentiaaliset paikat ja niihin liittyvät aikataulut. Mahdollisesti aamupäivään kuului myös soittamista jonkun paikan perään.
Työpaikat selattuani kirjoittelin hakemuksia ja muokkasin ansioluetteloani. Hyvää, juuri tiettyyn paikkaan kohdennettua hakemusta ei kirjoiteta ihan vartissa tai kahdessa, vaan se vaatii yrityksen sivuihin tutustumista jne. Vaikka olin minä aika huippuunsa hionut tietyt fraasit ja kohdat hakemuksesta.
Lounaan söin n. 11-12. Sen jälkeen jatkoin hommia. Avoimien paikkojen lisäksi kävin toki läpi myös potentiaalisesti kiinnostavia työnantajia, joille lähetin avoimia hakemuksia. Ja toisinaan melko paljon aikaa päivästä meni myös työkkärin kanssa asioimiseen; kukaan muu kuin työtön itse ei pidä huolta siitä, että asiat menevät oikein. Päätösten perän saa kysellä tämän tästä ja n. 3 kuukauden työttömyyden aikana minunkin asioihini liittyen tehtiin työkkärissä useampi virhe, jotka oikaistiin (ihme kyllä) vain siksi, että osasin pitää puoliani ja tiesin oikeuteni täsmälleen.
Työnhakupuuhat lopetin yleensä neljän maissa iltapäivällä.
Tuo oli tietenkin vain minun kokemukseni työttömyydestä. Joku muu saattaa toimia eri tavalla. -34
Kuulostat ihan eräältä entiseltä opiskelijakaverilta. Hän oli valmistumisen jälkeen työttömänä pitkään ja kun vihdoin sain töitä niin sitten muuttui ääni kellossa. Sitten kyllä ollaan niin työläisiä ja työttömät on niin p*rseestä että!
Musta lomailuun kuuluu yleensä jokin arjesta poikkeava toiminta. Käydään vaikka kylpylässä, ravintolassa, hotelliyötä, teatteria tms.
Työttömällä menee kuukausitolkulla tähän säästämiseen.
Ei se kotona lojuminen ole lomailua. Kuukausi tai kaksi on hauskaa ja kivaa ja sen jälkeen työttömyys on vain perseestä. Ja siihen ei auta että ihmiset jotka ikinä työttöminä olleetkaan luulevat että on ihmisessä vikaa ettei töitä saa. Itse olen liian koulutettu saadakseni siivous- ja aspahommia, tietävät että haluaisin kokoajan parempaa ja lopettaisin heti kun pystyisin, mutta liian nuori ja vähän työkokemusta saadakseni oman alan töitä.
Miksi eläkeläiset lomailevat tai ylipäätään ihmiset. Kyllä yleensä kesällä hyvien ilmojen aikana ihmiset lomailevat.
Heitänpä hurjan veikkauksen että sinä et ole ikinä ollut työttömänä tai vanhempainvapaalla. Laitanko ketjun missä on otsikko: Miksi ihmiset puhuvat asioista mistä eivät tiedä yhtään mitään.