Kannabiksen käyttäjät on näköjään luonut uuden kansalaisaloitteen
:/. Vaaraksi huvikseen käytettynä lääkkeenä tarpeeseen ok. En haluaisi vapaaseen käyttöön
Kommentit (47)
Pitäisi seurata aikaa eikä jumahtaa menneisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fobba Fobba hoi, nyt saat narkkien listan kansalaisaloitteesta heti tekemään allekirjoittaneiden narkkien luo kotietsietsinnät. Varmasti löytyy puska jos toinenkin.
Hahahahahaha, eli meinaat, että jokainen joka k.o. aloitteen on allekirjoittanut, sekä käyttää, että vielä kasvattaakin budia? :D Vittu miten nero olet. Sittenhän jokainen, joka puolustaa homojen oikeuksia, on itsekin automaattisesti homo? Joo, poliisi alkaa ihan just suorittamaan kotietsintöjä tuolla perusteella. Kuolen nauruun.
Rinnastat homouden ja narkkaamisen,erikoinen maailmankuva sinulla. Sen verran yhteistä löytyy, että samana vuonna kuin homoilu poistui rikoslaista, niin kannabiksen käyttö ja kasvattaminen sinne kirjoitettiin.
Minä olen lain kannalla, homous ei ole laitonta, en näe miksi sitä pitäisi kannattaa tai vastustaa,kun se on laillista.
En ymmärrä kyllä myöskään laittomien huumeiden kannattamista, nehän ovat laittomia, jos yksi laillistetaan, niin samantien sitten kaikki, kuten Portugalissa. Siellä narkkaien kuolemat putosivat rankasti diskriminoinnin seurauksena.
Kannabiskuolleisuus ei ole päätähuimaava ongelma Suomessa tai missään. Suomessa käytetään paljon muita huumeita, joista aiheutuu eurooppalaisen mittapuun mukaan runsaasti kuolemia, laillistaminen enemmän kuin puolitti huumekuolemat Portugalissa. Siksi kaikkien huumeiden diskriminalisointi olisi järkevää. Ei ole olemassa minkäänlaista faktatietoa, että pelkästään kannabiksen laillistaminen olisi vähentänyt kuolemia.
Kaikkien huumeiden diskriminoinista omaan käyttöön seuraisi huumekuolleisuuden rajun vähenemisen lisäksi se että poliisi voisi keskittyä todellisiin huumekauppiaisiin ja tukkukasvattajiin, sen sijaan että jahtaa yksittäisiä huumeiden käyttäjiä tai kotitarvekasvattajaa kukkaruukkuineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fobba Fobba hoi, nyt saat narkkien listan kansalaisaloitteesta heti tekemään allekirjoittaneiden narkkien luo kotietsietsinnät. Varmasti löytyy puska jos toinenkin.
Hahahahahaha, eli meinaat, että jokainen joka k.o. aloitteen on allekirjoittanut, sekä käyttää, että vielä kasvattaakin budia? :D Vittu miten nero olet. Sittenhän jokainen, joka puolustaa homojen oikeuksia, on itsekin automaattisesti homo? Joo, poliisi alkaa ihan just suorittamaan kotietsintöjä tuolla perusteella. Kuolen nauruun.
Rinnastat homouden ja narkkaamisen,erikoinen maailmankuva sinulla. Sen verran yhteistä löytyy, että samana vuonna kuin homoilu poistui rikoslaista, niin kannabiksen käyttö ja kasvattaminen sinne kirjoitettiin.
Minä olen lain kannalla, homous ei ole laitonta, en näe miksi sitä pitäisi kannattaa tai vastustaa,kun se on laillista.
En ymmärrä kyllä myöskään laittomien huumeiden kannattamista, nehän ovat laittomia, jos yksi laillistetaan, niin samantien sitten kaikki, kuten Portugalissa. Siellä narkkaien kuolemat putosivat rankasti diskriminoinnin seurauksena.
Kannabiskuolleisuus ei ole päätähuimaava ongelma Suomessa tai missään. Suomessa käytetään paljon muita huumeita, joista aiheutuu eurooppalaisen mittapuun mukaan runsaasti kuolemia, laillistaminen enemmän kuin puolitti huumekuolemat Portugalissa. Siksi kaikkien huumeiden diskriminalisointi olisi järkevää. Ei ole olemassa minkäänlaista faktatietoa, että pelkästään kannabiksen laillistaminen olisi vähentänyt kuolemia.
Tekstissä ei rinnastettu "homoutta ja narkkaamista(!)", vaan verrattiin kannbiksen puolustajia homojen oikeuksien puolustajiin. Opettele lukemaan ennen kuin rupeat pätemään.
Vierailija kirjoitti:
On naurettavaa, että Suomi antaa näin isojen markkinoiden pyöriä kokonaan harmaan talouden puolella. Kannabiksen laillistamalla ainakin osa näistä markkinoista saataisiin verotuksen piiriin. Fakta kun tällä hetkellä on se, että ajan henki muuttuu koko ajan kannabismyönteisemmäksi eikä kannabiksen käyttö ole ainakaan ollut laskussa, vaan kovassa nousussa. En kuitenkaan väitä, että minkään päihteen laillistaminen olisi kansanterveydellisesti hyvä asia. Lääkekäyttö lääkärin määräyksellä on asia erikseen.
Mutta entä jos kannabiksen laillistamisesta seuraisi sama hyöty kuin aikanaan alkoholin kieltolain poistamisesta? Kieltolain jälkeen suomalaisten alkoholinkäyttö väheni. Entäpä jos kannabiksen käytön laillistaminen tosiaankin vielä kasvattaisi verotuloja ja lisäisi työllisyyttä?
Tuskin tulisi moisia hyötyjä, hamppu tulisi olemaan vain yksi viljelykasvi muiden joukossa. Niin kuin se ennenkin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan se huomattavasti helpompaa, jos kannabista saisi laillisesti tarpeeseen. Ei tarvitsisi ostaa laittomasti kuten juuri eilen tein. Vatsakrampit ja kivut loppuivat siihen, kiitos luonnon antimien.
Vatsakrampit ja kivut johtuivat huumeidenkäytöstä? Annatko lapselle kannabista vatsakipuihin?
Minulla on kasvain vatsassa, kiitos kysymästä. Sinulla sellainen on jutuistasi päätellen päässäsi aivojen tilalla.
Lässyn lässyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan se huomattavasti helpompaa, jos kannabista saisi laillisesti tarpeeseen. Ei tarvitsisi ostaa laittomasti kuten juuri eilen tein. Vatsakrampit ja kivut loppuivat siihen, kiitos luonnon antimien.
Vatsakrampit ja kivut johtuivat huumeidenkäytöstä? Annatko lapselle kannabista vatsakipuihin?
Minulla on kasvain vatsassa, kiitos kysymästä. Sinulla sellainen on jutuistasi päätellen päässäsi aivojen tilalla.
Lässyn lässyn.
Siinäpä empaattinen yksilö. Toivottavasti saat syövän.
Ottakaa nut selvää siitä Portugalin huumelaista. Käyttäjiä ei rangaista vaikka vetäisit huumeita keskellä katua. Kannabistakin saa pitää hallussa kymmenen päivän tarpeisiin. Jee!
Mutta poliisi ottaa huumeissa olevat kiinni, vie säilöön ja selvinpäin aloitetaan hoito. Korvaushoito joka muuten on samaa paskaa eri paketissa...
Miten tämä eroaa Suomesta jossa tämän lisäksi annetaan pikku sakko?
Ei se ole mikään karkin paratiisi jossa voi pyöriä piripäissään kaupungilla ilman seurauksia. Ehkä juuri siksi huumekuolemat ovat vähentyneet koska käyttäjien elämään puututaan ajoissa. Suomessa puhuttaisiin holhoamisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Siinäpä empaattinen yksilö. Narkki on aina narkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkki tehty, ehkä Fobba ei tätä palstaa seuraa, kun moderointi on niin tehokasta.
Eikun vaan tervetuloa Fobba meille. Lupaan keittää kahvit ja kertoa, miksi kannabis ei ole ainakaan minun elämääni pilannut. Eikä kyllä kenenkään muunkaan tuntemani ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiskuolleisuus ei ole päätähuimaava ongelma Suomessa tai missään. Suomessa käytetään paljon muita huumeita, joista aiheutuu eurooppalaisen mittapuun mukaan runsaasti kuolemia, laillistaminen enemmän kuin puolitti huumekuolemat Portugalissa. Siksi kaikkien huumeiden diskriminalisointi olisi järkevää. Ei ole olemassa minkäänlaista faktatietoa, että pelkästään kannabiksen laillistaminen olisi vähentänyt kuolemia.Tekstissä ei rinnastettu "homoutta ja narkkaamista(!)", vaan verrattiin kannbiksen puolustajia homojen oikeuksien puolustajiin. Opettele lukemaan ennen kuin rupeat pätemään.
Vertaaminen on taitolaji ei ole mielekästä verrata omenoita ja appelsiineihin. Verrata ei voi tehdä rinnastamatta vertailukohtia.
Kyllä vertaamalla homojen oikeuksien puolustajia kannabiksen puolustajiin, tulet myös rinnastamaan nämä, vaikket sitä ymmärtäisikään. Samoin tuossa klassisessa esimerkissä rinnastetaan omenat ja appelsiiinit ja syyllistyit samanlaiseen mokaan eli tunnetaan argumentaariovirheissä virheellisenä analogiana.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Virheellinen_analogia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Ja omena on hedelmä. Liittyy miten tähän keskusteluun? Jos minua yritit narkiksi kutsua, niin sori, metsään meni, kun en käytä huumausaineita :) Sinä sen sijaan voisit kokeilla jotakin lääkitystä, ellet ole saanut reseptiä pääongelmiisi jo.
Thank god tää on onneton provo, mutta toivoisin silti että ihmiset jotka eivät kannabiksesta mitään tiedä pysyisivät hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Ja omena on hedelmä. Liittyy miten tähän keskusteluun? Jos minua yritit narkiksi kutsua, niin sori, metsään meni, kun en käytä huumausaineita :) Sinä sen sijaan voisit kokeilla jotakin lääkitystä, ellet ole saanut reseptiä pääongelmiisi jo.
Siinäpä empaattinen yksilö.
Katsellaan siinä 30vuoden päästä että kumpi meistä pysyikään paremmassa kunnossa ja kenen kroppa toimii; Minun, joka käytän päihteenä vain kannabista. Vai sinun joka juot alkoholia. Good luck.
Vierailija kirjoitti:
Thank god tää on onneton provo, mutta toivoisin silti että ihmiset jotka eivät kannabiksesta mitään tiedä pysyisivät hiljaa.
Amen to that.
Nixon tykkäis teistä, jotka oletatte kaikkien kannabiskäyttäjien olevan narkomaaneja. Hyvin on huumepropaganda purrut, ei tartte ottaa ollenkaan selvää ja ajatella omilla aivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Nixon tykkäis teistä, jotka oletatte kaikkien kannabiskäyttäjien olevan narkomaaneja. Hyvin on huumepropaganda purrut, ei tartte ottaa ollenkaan selvää ja ajatella omilla aivoilla.
Kenen aivoja sinä lainasit "ajatellaksesi" ja saadaksesi mölinäsi nettiin? Menisit töihin.
Vierailija kirjoitti:
Katsellaan siinä 30vuoden päästä että kumpi meistä pysyikään paremmassa kunnossa ja kenen kroppa toimii; Minun, joka käytän päihteenä vain kannabista. Vai sinun joka juot alkoholia. Good luck.
Kivat fantasiat sulla. Kieliopissakin enempi THC:tä kuin suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen aivoja sinä lainasit "ajatellaksesi" ja saadaksesi mölinäsi nettiin? Menisit töihin.
Oletettavasti en ainakaan sinun, sen verran yleistävää on tuo maailmankatsomus. Kannattais lukea enemmän, ei tartteis tulla peruskoulun huumevalistukseen pohjaten huutelemaan. Kävisit vaikka vähän kouluja!