Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa kun en voi laittaa mitään Fb:hn, koska äitini tulee aina sotkeutumaan ketjuuni ja häpeän sitä!

Vierailija
07.07.2016 |

Siis tämä on niin naurettavaa. Mä olen 40-vuotias ja äitini yli 70. Olen hienovaraisesti yrittänyt sanoa hänelle, ettei kommentoisi Fb-julkaisujani, mutta hän tekee sen ihan joka kerta. En haluaisi, että kaikki kaverini (joista suurin osa ei tunne häntä tai edes minun taustaani sen kummemmin) näkevät hänen juttunsa ja profiilinsa, joka tietysti on kaikille avoin, ja jossa on paljon tietoa ja kuvia mm. lapsenlapsista eli minun lapsistani ja lasteni serkuista. Mitä neuvoisitte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska. :D

Vierailija
2/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaukaa viisas enkä ole hyväksynyt vanhuksia ystäväkseni FB:ssa. Appiukko on ainoa joka suuttua möksähti asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä asetukset niin, ettei äitisi näe päivitystäsi.

Vierailija
4/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Huomaisiko hän, jos laitat eston tai sitten teet ryhmän, jonka ulkopuolelle hän jää eikä näin pääse myöskään kommentoimaan.

Vierailija
5/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun julkaiset jotain, voit ennen julkaisua määrittää kenelle se näkyy. Esim. kaverit paitsi henkilö x ja y. Voit rajata äitisi pois.

Vierailija
6/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti piilotat omat julkaisusi äidiltäsi.

Vierailija
7/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on (jostakin kumman syystä) äitini kanssa aika paljon yhteisiä kavereita. Eikö hän näkisi julkaisujani, vaikka yhteiset kaverit tykkäisivät ja kommentoisivat? Vaikka en kyllä voisi tehdä niin, vaikkei hän näkisikään, koska saisi irl tietää postauksista sukulaisilta, ja sitten kyllä loukkaantuisi.

ap

Vierailija
8/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin kolmekymppisenä on menettänyt sekä isänsä että äitinsä vakavalle sairaudelle, ei voi muuta neuvoa kun että ole ikionnellinen että sinulla on elossa oleva vanhempi. Antaisin mitä vain, että oma äitini olisi saanut nähdä lapsenlapsensa kasvavan, vaikka olisi joka ikiseen Fb postaukseeni laittaut typerän kommentin.

Vierailija
9/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoiko äitisi jotain häpeällistä vai mikä on ongelmana? Voithan sanoa äidillesi ettet halua, että lapsistasi on julkisesti kuvia misään näkyvillä. Eli jos hän voisi laittaa asetukset niin, että vain hänen kaverinsa näkevät kuvat.

Vierailija
10/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hänelle ja suvulle oma ryhmä. Toisinaan postailet heille jotain.. Sitten ne muut myös voivat olla toisissakin ryhmissä. Jos olet aktiivinen, ei välttämättä äitisi ymmärrä, ettei hän kaikkia näe.

Noin mä olen toiminut, kun äiti aina laukoo jotain ohi suunsa. Siis sellaisia todella töksäytteleviä juttuja, jotka mä ja sisarukseni ymmärretään, mutta ei kaikki muut. Pari uutta tuttua on hermostunut jo sille, kun töksäyttelee niin rumasti. Siinä vaiheessa piti ottaa hetkeksi blokki toiminto käyttöön ja sitten kehittelin ajan kanssa niitä ryhmiä.

Myin äidille asian niin, että pidetään perheen ja suvun jutut omina. Sehän oli innoissaan siitä, että hyvä idea.

Vierailija
11/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa käyttää fb tä. Voit joka kuvaan ja tekstiin säätää kuka näkee. Rajoita kuvat äidiltäsi ja kaverilta. Jos äiti on kuollut voit tulla uusiin aatoksiin.

Vierailija
12/12 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta meillä on (jostakin kumman syystä) äitini kanssa aika paljon yhteisiä kavereita. Eikö hän näkisi julkaisujani, vaikka yhteiset kaverit tykkäisivät ja kommentoisivat? Vaikka en kyllä voisi tehdä niin, vaikkei hän näkisikään, koska saisi irl tietää postauksista sukulaisilta, ja sitten kyllä loukkaantuisi.

ap

Ei näe. Mutta jos sä oot noin äitisi tossun alla vieläkin, että pelkäät äitisi moisesta loukkaantuvan, niin voi voi. Se napanuora, you know?

Itse estän aika ajoin 80-v anopilta juttujen näkyvyyden. Herttainen mummeli, mutta on kyllä yksi tunnelmantappaja.

Ja mulle on ihan sama mitä tapahtuu jos hän jostain syystä saisi tietää ettei näe kaikkia päivityksiäni. Tosin en m joka p*llakäyntiä faceen rapotoi, kun mulla on elämä ihan facen ulkopuolellakin.