Joku juuri junan alle, Malmi. Junan pillit huusiva, nyt
Kommentit (138)
Tunnevammainen kirjoitti:
Hetkauttaa se veturinkuljettajaa tai niitä jotka keräävät raadon palasia kiskoilta. Saati sitten omaisia jotka saavat sitten kohta tiedon itsekkäästä ratkaisusta. Pienin ongelmahan tuo oli niille matkanteon myöhästymisestä kärsiville.
Joo, ei varmasti tunnu kivalta. Mutta huomaa kyllä, keillä on kokemusta masennuksesta ja keillä ei. Koska, jos ihmisellä on kokemusta masennuksesta, hän pystyy edes jollain tasolla ymmärtämään itsemurhan tehneen ajatusmaailmaa ja syitä, miksi hän päätyi tällaiseen ikävään tekoon. En minäkään aina allekirjoita kaikkien ihmisten ratkaisuja, mutta yritän edes ymmärtää kyseisten ihmisten ajatusmaailmaa.
Samaa mieltä. Tässä tapauksessa sentään oli toimittu kohteliaasti ja menty asemien välissä sellaisessa kohdassa, jossa ei ole paljon ohikulkijoita. Kuljettaja toki näkee, mutta riski on tiedossa hommaan ryhtyessä ja heidät passitetaan kuitenkin terkkariin juttelemaan, vaikka olisivat sinut tapauksen kanssa.
Asemmalle tulevan junan alle hyppääminen olisi jo vähän tylympi temppu kun siinä on parhaimmillaan satoja silminnäkijöitä, jotka jäävät omilleen traumojensa kanssa.
Jos Suomessa haluaa tehdä itsemurhan, niin se ei onnistu kauniisti tai kenenkään huomaamatta. Junan alle meneminen ja muut "julkiset" tavat ovat usein varmimpia ja silloin ei tarvitse pelätä, että omaiset joutuisivat tekemään ikävän löydön. Kotioloissa ei voi oikein muuta kuin käyttää epävarmempia ja hitaampia menetelmiä, kuten lääkkeet, viiltely ja hirttäytyminen ja silloin löytäjä on todennäköisesti omainen.
Normaali ihminen ei jää junan alle. Tässä luonto hoitaa typerykset pois.
Kyseessä 99% varmuudella hoidosta karannut mt-potilas. Mieshenkilö.
Eli kyseistä henkilöä ei ole jätetty heitteille vaan on saanut apua ja hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain siellä on tapahtunut, tilannehuoneessa oli, että onnettomuus keskisuuri. Vr on myös jo perunut I ja K- junia.
Keskisuuri? Jos ajatellaan, että suuri onnettomuus olisi kahden junan törmäys, junan suistuminen, törmääminen bussiin tms., niin miten junan törmääminen yhteen ihmiseen voi olla keskisuuri onnettomuus?
Pienessä onnettomuudessa ei kukaan kuole tapahtumapaikalla ainakaan. Se on kriteeri.
Olisiko se sitten keskisuuri vai suuri onnettomuus, jos se yksi ihminen kuolisi henkilöautossa, johon juna törmää? Tai kaksi ihmistä? Minun mielestäni suuri onnettomuus = suuronnettomuus, eikä tuontasoisista suuronnettomuuksina uutisoida.
Minkä takia olisi? Tuo yksi kuolema on raja jonka jälkeen onnettomuus nousee pienestä keskisuureksi.
Luulisi autoon törmäämisen olevan suuremman luokan onnettomuus kuin jalankulkijaan.
lyyli kirjoitti:
On varmaan silminnäkijöillekin rankka ja pahalla tavalla mieleenpainuva kokemus. Onko joku palstalainen nähnyt vastaavan onnettomuuden? Itse olen sen verran herkkis, että tuollainen jäisi varmasti verkkokalvoille joksikin aikaa. :( Voimia omaisille ja veturinkuljettajalle.
En itse onnettomuutta, mutta osuin kerran Tikkurilan asemalle, kun hetkeä aikaisemmin oli joku jäänyt junan alle. Palomiehet keräilivät jäänteitä säkkeihin, oli levinnyt aika laajalle.
Puskatieto kirjoitti:
Kyseessä 99% varmuudella hoidosta karannut mt-potilas. Mieshenkilö.
Eli kyseistä henkilöä ei ole jätetty heitteille vaan on saanut apua ja hoitoa.
No siinä tapauksessa apu ja hoito on ollut huonoa.
Suomessa jää junan alle keskimäärin yksi ihminen viikossa. Tämän vuoden alussa tosin keskimäärin kaksi ihmistä viikossa. Tuskin ovat kaikki hoidosta karanneita.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntahan säästää jos mahdollisimman moni mielenterveyspotilas tappaa itsensä. Toki esimerkiksi mereen hyppääminen olisi parempi ratkaisu. Yhteiskunnalle heistä ei hyötyä.
Yhteiskunnalle voi tulla ylimääräisiä kerrannaiskuluja itsemurhan tehneen omaisten ja läheisten mahdollisista eripituisista työkyvyn menettämisistä tai jopa heille aiheutuvien mielenterveysongelmien hoitokuluista. Teoriasi ontuu.
Kaikkiin sekopäihin ei mikään hoito toimi ja siinä tapauksessa onnekasta jos itse ymmärtävät ratkaista asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain siellä on tapahtunut, tilannehuoneessa oli, että onnettomuus keskisuuri. Vr on myös jo perunut I ja K- junia.
Keskisuuri? Jos ajatellaan, että suuri onnettomuus olisi kahden junan törmäys, junan suistuminen, törmääminen bussiin tms., niin miten junan törmääminen yhteen ihmiseen voi olla keskisuuri onnettomuus?
Pienessä onnettomuudessa ei kukaan kuole tapahtumapaikalla ainakaan. Se on kriteeri.
Olisiko se sitten keskisuuri vai suuri onnettomuus, jos se yksi ihminen kuolisi henkilöautossa, johon juna törmää? Tai kaksi ihmistä? Minun mielestäni suuri onnettomuus = suuronnettomuus, eikä tuontasoisista suuronnettomuuksina uutisoida.
Keskisuuri. Suuronnettomuuksissa tarvitaan yleensä useiden eri kuntien pelastuslaitoksia ym. mukaan.
Voi joutua vahingossakin jos on vaikka niin sekaisin esim. päihteistä ettei tajua missä kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullut tutuilta että ennenkin junat seisonu Malmilla samasta syystä. Onko toi joku tapa sielläpäin?
Kyllä näitä pääkaupunkiseudulla monta kertaa vuodessa tapahtuu. Ei nyt välttämättä ihan kerran kuussa, mutta ihan tavallista kuitenkin.
Näitä tapahtuu niin yhtenään ettei edes ylitä lööppikynnystä. Sen sijaan turhisten suhdekäänteet lehtien kannessa myyvät kyllä. Nyt ei kyllä tapahtunut sillä suosituimmalla junaosuudella jossa junankuljettajalle jää sokea kulma eli sikäli special kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Raiteille ei joudu vahingossa, ellei sitten joku tönäise tai kanna. Voi kurjuus.
Kumpikaan esimerkeistäsi ei ole vahinkoja, vaan tuottamuksellisia tapahtumia. Tarkoitit ehkä sanoa "raiteille ei joudu tahtomattaan"?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin sekopäihin ei mikään hoito toimi ja siinä tapauksessa onnekasta jos itse ymmärtävät ratkaista asian.
Toivottavasti sinä saisit apua pahaan oloosi. Jos vauva-av:lla purkautuminen ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi joutua vahingossakin jos on vaikka niin sekaisin esim. päihteistä ettei tajua missä kulkee.
Pääkaupunkiseudulla ei voi. Koska aidat, ei tasoristeyksiä, korkea pudotus laiturilta kiskoille.
Pitäisi olla matalan kynnyksen mt-palveluita jonne voi vain mennä.
Ja asemien lähellä plakaatteja jossa kriisikeskuksen nro!!
No ei mikää ihmekään et joku haluaa paeta tästä paskasta maailmasta pois!
Tämä tapaus koskettaa mua syvästi. Itelläkin masennusta, yksinäisyyttä ja toivottomuutta, mutta jostain ihmeen syystä vielä täällä. Voin uskoa sen toivottomuuden kun tämä henkilö on päättänyt päättää elämänsä :(.
Mitä on tapahtunut ennen itsemurhaa...on voinut olla vaikka yksinäistä juhannusta joka on siten laukaissut kaiken.
Luulisi, että keksisi parempiakin keinoja mennä kuin silppuuntua pitkin raiteita.
Juu, ei tällaista kyllä ennen tapahtunut