Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaisia Suomessa

Vierailija
07.07.2016 |

Heipä hei, onkohan palstalla muita ulkosuomalaisia, jotka ovat tällä hetkellä Suomessa kesälomallaan?

Olisi jotenkin vain ihan kiva kuulla. Mistä olette? Miten pitkään Suomessa? Missä päin Suomea? Tuntuuko Suomi yhä kodilta? :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ulkosuomalainen, joka ei millään haluaisi tuhlata lomapäiviään Suomessa käymiseen, mutta kerran vuodessa on pakko. 

Vierailija
2/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi ulkosuomalainen, joka ei millään haluaisi tuhlata lomapäiviään Suomessa käymiseen, mutta kerran vuodessa on pakko. 

Miksi on pakko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käymässä. Asumme Turkissa, turkkilaisen puolisoni ja kahden lapseni kanssa. Lähdimme sieltä kovasta pitkään jatkuneesta helteestä ja nyt tämä viileys tuntuu suorastaan mukavalta.

Käymme vain kerran vuodessa, mutta onneksi sitten taas täällä asuva perheemme käy luonamme n. kaksi kertaa vuodessa.

Turkki on kotini, vaikka siellä tilanne onkin tällä hetkellä varmasti kaikista asukkaista pelottava, itsekin välttelen kyllä isoja tapahtumia ja ruuhkia. Mutta silti olen kuitenkin Turkissa asuva suomalainen.

Vierailija
4/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti olen kuitenkin Turkissa asuva suomalainen.

Ja Suomessa turkkilainen.

Vierailija
5/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon lomaa? Miksi täällä käyt? Etkö kaipaa suomenkielistä ympäristöä?

Vierailija
6/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon lomaa? Miksi täällä käyt? Etkö kaipaa suomenkielistä ympäristöä?

Pakko käydä ettei pahoita äidin ja siskon mieltä. Käyn kerran, max. kaksi kertaa vuodessa, max. neljä päivää kerrallaan. Kauempaa en jaksa olla siellä. En kaipaa suomenkielistä ympäristöä, olen ollut jo 20 vuotta pois.

Vierailija
7/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kolmeksi viikoksi heinä-elokuussa. Suomi ei ole ollut koti pitkään aikaan mutta sukuaan ei voi irtisanoa ja onhan sukulaisia mukava nähdä aina joskus. Ei siinä sen kummempaa draamaa tai paatosta.

Vierailija
8/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn noin kerran vuodessa-kahdessa vuodessa. Olen tosin sitten yleensä vähän pidempään, 2-4 viikkoa. Asun kuitenkin aika kaukana (Yhdysvaltain länsirannikko), ja oma suku ja ystävät on täällä Pohjois-Suomessa.

Kyllä minullakin ne omat lomat aika lailla täällä Suomessa menee, mutta on täällä kuitenkin kiva käydä ja nähdä ystäviä ja sukua.

Joku kysyi suomenkielisestä ympäristöstä, en minäkään muuten sitä osaa kaivata, olen ollut jo pitkään pois Suomesta, ja olen muutenkin kaksikielinen. Minulla tärkein syy käydä Suomessa on ennen kaikkea läheiset ihmiset.

Vierailija
9/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 8 oli siis AP. :)

Vierailija
10/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuubalainen lentopallonpelaaja.

Minä ja muutama ystäväni vähän hupsuteltiin hotellilla ja nyt koko maailma jo puhuu siitä.

Vierailija
11/11 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon reissulla, onneksi kohta ohi ja pääsen takaisin kotiin. En tuhlaisi lomapäiviä Suomessa käymiseen, ellei vanhat vanhempani asuisi täällä. Siinä vaiheessa kun heistä aika jättää, en aio enää matkustaa tänne (mulla ei ole sisaruksia, eikä juuri muitakaan sukulaisia täällä),  vaan vietän lomani kierrellen nykyistä asuinmaatani :) Asun USA:ssa, Coloradossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän