minkä ikäisen lapsen olet antanut jäädä yksin yöksi kotiin?
Riippuu tietysti lapsesta, mutta minkä ikäisiä lapsesi olivat kun saivat ensimmäisen kerran olla yön yli kotona yksin? Entä saiko nuorempana jos oli muita sisaruksia paikalla?
Ja minkä ikäinen olet itse ollut kun sait jäädä yön yli yksin kotiin?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 14. Lapseni oli 16.
Siis yksin kokonaan. Meillä oli uusperhe toisessa kodissa, ja siellä olimme kyllä sisarusten kanssa niin, että olin 11, kun olimme keskenämme kotona. Vanhin meistä oli silloin 13, nuorin 7. Ja meitä oli viisi.
16-vuotiaan olen jättänyt yksin. 7-vuotiaan olen jättänyt 16-vuotiaan kanssa yöksi.
Oiskohan tyttö ollut ekaa kertaa yksin joskus 13- tai14-vuotiaana. On ainokainen, mutta en sisarustenkaan kanssa olisi jättänyt aiemmin. Itselläni ei mitään muistikuvaa, milloin olen ollut yksin ensimmäistä kertaa. Kai joskus yläkouluikäisenä.
Lapseni on 15, ei ole ollut, koska ei ole tullut sellaista tilannetta eteen. Vois varmaan olla. Mä en muista milloin olisin ollut, olisinko lapsuuden kodissani ollut koskaan? Viisi sisarusta ja vanhemmat ei niin paljon matkustaneet, maanviljelijöitä. Olin kyllä yksin yötä telttailemassa 13 v, vanhemmat tosin ei tienneet, luuli mun olevan sukulaisissa.
Mä olin 12 tai 13, mutta vanhemmat oli viiden kilometrin ja max. kymmenen minuutin ajomatkan päässä, pyysivät soittamaan jos halusin että tulevat kotiin.
Muistan että vähän taisi jännittää, seuraavalla kerralla sain pyytää kaverin yökylään niin ei ollut niin pelottavaa 😃
Itse olin 19vuotiaana ensimmäistä kertaa yksin kotona. Olin adhd joka ei saanut hoitoa.
Fiksusti olevan lapsen jätin 10-vuotiaana yksin kotiin yöksi.
Koheltajalapsi ei ole saanut olla vielä, on nyt 11v.
Itse olin 14. Lapseni oli 16.