Itkettää ja ahdistaa uudessa työpaikassa-mitä teen?
Sain hyvän oman alan työpaikan hoitovapaan jälkeen. Viihdyin alussa hyvin mutta nyt alkanut ahdistaa. Asia pyörii mielessä vapaa-ajallakin ja välillä pelkään että työkyky menee. Olen miettinyt että mikä minua ahdistaa.
Varmaankin se että mietin paljon pärjäänkö ja mitä muut minusta ajattelevat. Määräaikainen työsuhde aiheuttaa epävarmuutta koska jatkosta ei varmuutta ja mietin koko ajan miten määräaikaisuuttani ei varmasti jatketa. Toki tiedän määräaikaisuuksien olevan yleistä sekä epävarmuuden työelämässä mutta olen herkkä helposti stressaantuva luonne. Tuntuu että pala on kurkussa koko ajan.
Lisäksi samaan aikaan kanssani aloitti muita uusia työntekijöitä ja vertaan heitä itseeni koko ajan ja koen huonommuutta. Ajatukset kiertää päässä ja välillä tuntuu etten jaksa enää. Itse työ sinänsä on sisällöltään ok.
En mitenkään voi lopettaa mutta miten selvitä tämän epävarmuuden ja ahdistuksen kanssa. Täällä Turussa ei uusia työpaikkoja helpolla löydy ja sama tilanne toistuisi uudessakin työpaikassa. Mistä tämä huonommuuden tunne ahdistus ja epävarmuus työelämässä kumpuaa.. Pelkään ihan hirveästi epäonnistumista ja sitä että määräaikaisuuttani ei jatketa...