Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otanko opiskelupaikan vastaan

Vierailija
06.07.2016 |

Pääsin suoraan viimeiseen hakutoiveeseeni, mutta työllisyyden ja muun tilanteen huomioiden en välttämättä enää ole kiinnostunut paikasta. Toisaalta minulla on jo kaksi välivuotta takana, että opiskelemaan pääsy olisi tärkeää. Mitä opiskelupaikan vastaanottamatta jättäminen oikeastaan tarkoittaa? Varma työpaikka olisi kuitenkin vuodeksi eteenpäin, niin työkkäriähän se ei ainakaan kiinnosta..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota paikka vastaan. Voit myöhemmin hakea maisteriohjelmaan luokanopettajapuolelle ja varmaan kässäopena pääsetkin. Jos jätät nyt tämän paikan ottamatta, et välttämättä pääse ensi vuonna minnekään.

Vierailija
22/25 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köksänope? Sehän on kotitaloutta.  Miten käsityötiede liittyy asiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut luokanopettajaksi monta kertaa? Onko ollut lähellä? Jos ei ole ollut kovin lähellä ja/tai tulokset ei ole vuosi vuodelta parantuneet, ottaisin paikan vastaan. Kotitalousopettajan koulutuksessa saisit kuitenkin pedagogisen pätevyyden, niitä aineenhallintaopintoja ja luokanopettajan monialaisia opintoja voi suorittaa erillisinä opintoina myöhemin. Jos huomaat, että kotitalousopettajuus ei kerta kaikkiaan kiinnosta, jatkossa pääset varmaan helpommin luokanopettajakoulutukseen kuitenkin (ensikertalaisuuden menettämisestä huomiotta). Vakava-kokeeseen ja soveltuvuuteen on paljon helpompi valmistautua, kun on jo yliopisto-opintoja ja kokemusta takana. 

Vierailija
24/25 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se opiskelupaikka vastaan! Sun on helpompi päästä lo-koulutukseen, kun oot jo vuoden lukenut kasvatustieteitä.

Itse en päässyt lo-koulutukseen ensin. Pääsin lastentarhanopettajakoulutukseen, suoritin sen, sitten pari vuotta töiden ohella lo-koulutus.

Ja jos lukisit ittes ekaks kässäopeksi ja sit pätevöityisit lo:ksi, voit kyllä valita työpaikkasi.

No, itse päätät elämästäsi. Viisautta valintaan.

Ei välttämättä, luokanopekoulutukseen on aika iso ensikertalaiskiintiö (oletuksena siis että ap on statukseltaan nyt ensikertalainen). En tiedä miten nuo kiintiöt ovat kys. koulutukseen vaikuttaneet tänä vuonna, itse hain lääkikseen ja sinne ei ensikertalaisuudesta ollut nyt merkittävää hyötyä. Voi olla, että ensi vuonna kiintiöiden vaikutus on suurempi. Mikäli nuo kiintiöt vielä ensi kevään haussa on...

Kasvatustieteitä voi lukea myös avoimessa yliopistossa menettämättä ensikertalaisuutta.

Vierailija
25/25 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kässänope on suorittanut kasvatustieteen maisterin johon kuuluu opettajan pedagogiset opinnot. Se on siis aineenopettajan tutkinto.

Pätevä aineenopettaja saa luokanopettajan pätevyyden suorittamalla 60op peruskoulussa opetettavien aineiden kokonaisuuden, minkä senkin voi suorittaa jo tutkintoon sivuaineena. Alakouluissa kässänopet tyypillisesti omaavat molemmat pätevyydet ja toimivat samalla siis myös luokanopettajina. Itsekin olen toiminut luokanopettajana vaikka olenkin aineenopettaja (matemaattiset aineet), eikä minulla ole luokanopettajan pätevyyttä. Noin päin se toimiikin, kun aineenopettajalle voidaan tehdä alakouluunkin vakituinen sopimus niihin opetettaviin aineisiin mihin on pätevyys. Muita tunteja voidaan sitten määrätä lisäksi, kun kerta talossa on jo vakkarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme