Vastaatko, jos sinut kutsutaan synttäreille tms?
Lapsellani on 5-v. synttärit sunnuntaina. Lähetin 20 kpl tekstiviestejä, joissa toivottelin sukua ja kummeja tervetulleeksi kakkukahville. Neljä kiitti kutsusta ja kertoi tulevansa. 16 ei kommentoinut mitään. (Kaikki viestin saaneet on sen ikäisiä, että osaavat viestin lukea ja osaavat viestejä kirjoittaa ja lähettää)
Ei tää nyt niin virallista ole, että olisin laittanut vp:n kutsuun, mutta itse ainakin kutsun saatuani kiitän siitä ja kerron jos tulen, kerron jos en tule tai kerron jos saapumiseni on epävarmaa.
Miten sinä toimit?
Kommentit (16)
Tottakai! Vastaan kutsuihin aina mahdollisimman pian.
Vastaan, tietenkin. Toivottavasti teillä ei ole samanlaista sukua kuin meillä, jotka ei noteeranneet tekstiviestikutsuja ollenkaan, eivät kuulemma ole oikeita kutsuja...
Milloin mitenkin, tilanteen mukaan.
Minusta on kivempi soittaa ja jutella ja siinä ohessa kutsua myös synttäreille. Tuntuu pelkkä viesti vähän sellaiselta tuokaa-mun-lapselle-paljon-lahjoja-kutsulta.
Kiitän kutsusta kauniisti ja kerron olenko tulossa paikalle. - Ärsyttää jos ja kun ihmiset -oli läheinen tai vieraampi kutsun saaja - huomaa tai tee niin. - Ainakin itse haluaisin tietää saapuvien määrän edes suunnilleen, niin tietäisin varaanko tarjottavaa kahdelle kymmenelle vai kymmennelle, vai kenties vain viidelle. - Siinä on pieni ero, vaikkei isompia tarjoamisia hankkisisikaan.
Kaikkiin muihin kutsuihin vastaan paitsi Facebookin kutsuihin. En yleensä katso niitä, sillä tapahtumakutsuja tulee ihan liikaa. Tekstiviestikutsuun olisin vastannut.
"Minusta on kivempi soittaa ja jutella ja siinä ohessa kutsua myös synttäreille. Tuntuu pelkkä viesti vähän sellaiselta tuokaa-mun-lapselle-paljon-lahjoja-kutsulta." - Tavallaan ymmärrän yskän, mutta jos kutsuttavia on parisenkymmentä, tai vaikka kymmenkunta niin siinä menee helposti toinenkin ilta vain soitellessa... Ja kun kaikki eivät vastaa soitettuihin puheluihinkaan, vaikka miten jättäsit viestiä.
Aina vastaan mutta joskus parin päivän viiveellä. Synttäreitä on niin paljon, että haluan varmistaa etten lupaudu kahteen paikkaan samana päivänä
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kivempi soittaa ja jutella ja siinä ohessa kutsua myös synttäreille. Tuntuu pelkkä viesti vähän sellaiselta tuokaa-mun-lapselle-paljon-lahjoja-kutsulta.
Kieltämättä olisi ihan kiva jutella, mutta mä tahdon esittää kutsun siten, että kutsutulle jää aikaa miettiä, kiinnostaako vaiko ei. Etten tavallaan painosta jutellessa saapumaan. Ap
Vastaan pyydettiin vastausta tai ei. Kiitän kutsusta ja kerron pääsenkö paikalle. Jos en pääse, pahoittelen.
Kutsuihin laitan aina vp:n. Mielestäni peruskäytlstapoihin kuuluu vastata kutsuihin mutta tiedostan, että jotkut tarvitsevat vp:n hoputteeksi. Mielestäni vastaamatta jättäminen on tökeröä.
Kannattaa muistaa laittaa RSVP viimeisen lauseen loppuun ja sitten allekirjoitus. On epäkohteliasta jättää vastaamatta siihen.
Vastaan ja kiitän kutsusta, ilmoitan, pääsenkö vai en. Itse olen kutsua lähettäessäni pyytänyt ilmoittamaan tulosta tiettyyn päivään mennessä. Jos kävisi niin, ettei kukaan kavereista pääsisi juuri tuolloin, saattaisin soittaa lapsen muutaman lähimmän kaverin kotiin ja ehdottaa toista ajankohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä olisi ihan kiva jutella, mutta mä tahdon esittää kutsun siten, että kutsutulle jää aikaa miettiä, kiinnostaako vaiko ei. Etten tavallaan painosta jutellessa saapumaan. Ap
Outo ajtelma, että kiinostaako vai ei...
"Outo ajtelma, että kiinostaako vai ei..." - En ole Ap, mutta saatan hyvin kuvitella, että aika monella saattaa olla muutakin kiinnostavaa ja tai kiinnostavampaa tekemistä kesällä kuin satunnaiset ja mahdollisesti ennalta arvaamattomat 5-vuotis synttärit .... Pitäsikö sitä lähteä ajelemaan mökiltä kaupunkiin lapsen tarha kaverin synttäreille? Ehkä. Pitäsikö mennä koko perhe ystävän järkkäämiin grilli juhliin 100 kilometrin päähän Kenties? Vai ollako mökillä koko perhe pari vikkoa ilman ketään ulkopulisia , ilman mihinkään muualle menemisiä tjaa,a kestäsikö sitä yhdessä oloa niin kaua? Tai entäs mites kesäretki tulevana launataina, jos sunnunyaina pitää jaksaa mennä synttäreille?
Tietysti. Ja pidän ajattelemattomana olla vastaamatta.