Rv 33 ja kaikki luulevat minun vain lihonneen
Aloitan toteamalla, että ongelmani on hyvin pinnallinen mutta silti todella paljon mieltäni painava.
Olen raskaana rv 33. En ollut langanlaiha ennen raskautta mutta en myöskään ole ollut koskaan ylipainoinen. Nyt raskauden aikana olen saanut painoa seitsemän kiloa, enkä näytä yhtään siltä että olisin raskaana. Vatsani on jo iso, mutta se on todella alhaalla ja leveä. Näyttää läskiltä. Lisäksi kasvoni ja reiteni ovat pyöristyneet ts. näytän siltä kuin olisin vain lihonut vähintään 15 kg.
Olen töissä suht isossa firmassa. Oma tiimini tietää raskaudesta, mutta kukaan muu ei ole huomannut. :( Jos asia tulee puheeksi ja mainitsen jääväni äitiyslomalle alle kuukauden kuluttua, saan äimistyneitä katseita ja ihmettelyä. Silti huomaan, että ihmiset katsovat vatsaani ja tuntuu inhottavalta, että he ajattelevat että onpas tuokin lihonut.
Raskauteni on sujunut hyvin ja vauva on oletettavasti terve, joten pieni murhehan tämä on. Olen silti surullinen, etten ole lainkaan saanut sitä hehkutettua raskausvatsan ihailua yms.
Tuleva äippä ja pikkuinen poju
Kommentit (9)
Minulla oli ilmiselvä raskausmaha ja siltikin yksi mies hämmästyi kuullessaan että olen raskaana. Eikä minusta ne raskausmahan silittelyt ja tölläilyt puolitutuiltakaan niin herkkua ollut. Kaikella on varjopuolensa. Tuo vain reilusti keskusteluissa ilmi, että raskaana olet. :)
Ihan tyypillinen poikavatsa.
Älä välitä. Olet onnekas, kun kaikki on hyvin.
Jos olisin sinä, nauraisin varmaan kaikki illat kotonani päivän aikana tapaamiani idiootteja.
Itse olen ollut aina pieni ja hoikka ja nyt 34 viikolla raskaana maha on kuin rantapallo. Välillä toivon, ettei se näkyisi kun kamalan kiusallista kun ihmiset kyselee koska vauva syntyy ja jotkut ovat jopa kosketelleet suoraan lupaa kysymättä. En nauti niin huomion keskipisteenä olemisesta kun haluaisin rauhassa keskittyä tulevaan ja kyllästyttää vastata sadatta kertaa, onko vaunut hankittu jne..
Mulla taas maha alkoi näkyä kunnolla suurinpiirtein viikoilla 22-24 tms ja sen jälkeen olenkin saanut kuulla päivittelyä " miten sun maha voi olla noin iso? Ootko varma että niitä on vain yksi? Sulle tulee niin tuskainen loppukesä, sä tuut olemaan niin valtava!" Lähinnä siis naispuolisilta työkavereilta... Itse lähinnä hämmennyin tuostakin, ja vastasin jotain, että hyvä kun kasvaa ja täytyyhän sen johonkin mahtua tms. "Koomisinta" tässä on se että vaikka olin alunperinkin normaalipainoinen, kiloja on tullut vain muutama ja maha kulkee alakäyrällä eli ei edes ole erityisen iso. Onneksi vauva kasvaa hyvin.
Pointtina varmaan, että meni miten tahansa, aina joku käyttäytyy / on vähän törppö. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas maha alkoi näkyä kunnolla suurinpiirtein viikoilla 22-24 tms ja sen jälkeen olenkin saanut kuulla päivittelyä " miten sun maha voi olla noin iso? Ootko varma että niitä on vain yksi? Sulle tulee niin tuskainen loppukesä, sä tuut olemaan niin valtava!" Lähinnä siis naispuolisilta työkavereilta... Itse lähinnä hämmennyin tuostakin, ja vastasin jotain, että hyvä kun kasvaa ja täytyyhän sen johonkin mahtua tms. "Koomisinta" tässä on se että vaikka olin alunperinkin normaalipainoinen, kiloja on tullut vain muutama ja maha kulkee alakäyrällä eli ei edes ole erityisen iso. Onneksi vauva kasvaa hyvin.
Pointtina varmaan, että meni miten tahansa, aina joku käyttäytyy / on vähän törppö. :)
Mulla oli ihan sama juttu (viime kesänä), muuten paitsi maha oikeastikin oli yläkäyrillä. Ikävä seuraus vaan on sitten ne erkaantuneet vatsalihakset :/
Minä normaalipainoinen taas laitoin töihin tummien housujen kanssa tyylikkään valkoisen tunikamallisen puseron bleiserin ja paidan sijaan, niin esimies (mies) luuli minun olevan raskaana ja alkoi kuittailla ikävästi, koska hänelle ei ole kerrottu. En siis ole raskaana, en ole ollut raskaana ja avomiehestä eroamisen jälkeen ei ole raskaus ollut ensisijaisesti mielessäkään. Että onko tämäkään nyt niin kivaa sitten.
Heh, mulla on näkyvä vatsa vkolla 14 :) Kiloja on tullut nyt jo 8, lähtöpainoindeksi oli 20. Kaikille vatsan/painon kommentoijille olen kommentoijut vastaavalla mitalla takaisin, jumalauta että nyppii miten raskaana olevan naisen ulkomuoto ja maha on ihannyleistä riistaa. No, mulle jos erehtyy kommentoimaan vatsan kokoa niin saa samalla mitalla takaisin :) Jos sun tilanteesta haluaa löytää positiivista niin olet säästynyt idioottimaisilta kommenteilta ja vatsan taputtelulta.
Ap, ymmärrän että kyrpii, mäkin näytin ekat 3 kk siltä että olen yhtäkkiä läskistynyt kahden vaatekoon verran. Yritä ottaa ulkomuotosi siltä kannalta että palaudut nopeasti omiin mittoihisi ja iloita maltillisesta painonlisäyksestä. Omalle kropalleen ja hormonitoiminnalle kukaan ei voi mitään, raskausmaha ja ulkomuoto on sellainen kuin se on, muihin ei kannata verrata. Tsemppiä loppumetreille!
Kiitos, olenpa saanut ihania vastauksia. :) Pohdin pitkään uskaltaako tänne kirjoittaa mitään vai saako siitä itselle vain enemmän pahan mielen.
Laita joku pusero tai kyltti jossa lukee jotain tyyliin baby mama tai baby on board ja ohimennen sanot kaikille asiakkaille olevasi raskaana ja että eihän meidän firmaan läskejä edes palkata.