Onko sinusta vain normaalia koloa toisten autoja parkkiksella?
Tulin kaupasta ja neljä nuorta istui autossa ovet selällään syömässä hampurilaista ja tupakoimassa.Kolina vain kuului kun ovet hakkasivat minun autoni ja jonkun toisenkin auton kylkeä.Kun asiasta sanoin oli vastaus että eihän tää ovi kun koskee sun auton kylkeen.Sanoin että ei se ovi nyt oikein voi retkottaa mun auton kylkeä vasten.
Onko tämä aikuistenkin asenne että voi teloa toisten ovia ja kylkiä vai oliko nämä Nokialaiset tytöt vain asenne vammaisia?
Oli siinä koko parkkipaikka tilaa mennä tupakoimaan ja syömään,miksi pitänyt tunkea kahden auton väliin?Ja tupakoimaan ja seukkaamaan vielä sinne rakoon.
Jäätävän ylimielistä käytöstä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minusta normaalia ole, mutta yhteiskunnallinen järjestys ja rakenne ovat hajonneet ja se nimeomaan näkyy itsekyytenä. Vanhemmat ovat menettäneet uskottavuuttaan ja sen myötä auktoriteettiaan mikä on johtanut ihmisten taantumiseen suhteissaan toisiinsa ja itsekkyys hallitsee suhteita kanssaihmisiin. Mulle heti, mulle kaikki. Kansakäymisessä vallitsee viidakon laki, vahvin voittaa, heikot ja häviäjät väistykööt.
Näin. Sama koskee niitä lapsiperheille tarkoitettuja parkkipaikkoja. Joka ikinen kerta meidän omassa Prismassa kun asioin, niin ne on täynnä. Ja niitä näyttää käyttävän eniten keski-ikäiset miehet ja naiset. Nokka pystyssä vaan kävellään ohi niinkuin ei oltaisi tietävinäänkään, että ne ei ole heille tarkoitettu ne paikat. Kyllä minä voin kolmen muksun kanssa kävellä sieltä kauempaakin, ei siinä mittään, mutta ne paikat on myös siksi perheille varattu, että saadaan lapset autoon ja pois kolhimatta muiden autoja. Esim. sitä vauvakaukaloa kun ei ihan pienestä ovenraosta sisään saa...
Alkanut kyllä kunnolla kyrpiä ihmisten itsekeskeisyys. Sitä näkee ihan joka puolella jatkuvasti, ja siitä on tehty normi. "kyllä minulla on oikeus ja kyllä minä saan ja vääväävää"
Kauppias tai parkkialueen omistaja ei ole lainsäätäjä, eikä hänellä ole oikeuttaa rajoittaa pysäköintipaikkoja koskemaan vain lapsiperheitä. Se on vain mainoskikka saada teitä käyttämään kyseistä markettia.
Voi hyvä luoja... tiedän ettei ne ole mitään lainmukaisia perhepaikkoja, mutta nyt oli kyse muiden huomioonottamisesta ja käytöstavoista! On todella itsekästä ja etenkin mulkkumaista ajaa paikoille jotka ei ole sinua varten ajateltu, etenkin kun viet paikan ns. lasten nokan edestä.
Ohis, mutta kuinka niin mulkkua? Itse olen sille kaupalle myös maksava asiakas kuten se lapsiperhekin, joten miksi ihmeessä minulla ei olisi yhtä suuri oikeus käyttää kaupan parkkipaikkoja? En minäkään halua niitä ostoskassejani sinne pihan perälle kantaa.
Meille tapahtui p-paikalla Kouvolassa niin, että toinen auto peruutti pois omasta ruudustaan kolhien meidän autoamme. Joku muu paikala ollut näki tapahtuman ja kysyi peruuttajalta (siis kolhijalta, joka oli nainen) kai laitat yhteystietosi tuulilasiin? Lupasi laittaa. No, silminnäkijä otti kuitenkin auton rek.nron ylös (hyvähyvä!) Silminnäkijä tuli jonkun ajan päästä tarkistamaan eikä kolhija ollutkaan jättänyt yhteystietojaan! No, silminnäkijä jätti puh.numeronsa automme tuulilasiin. Soitimme sitten hänelle ja hän kertoi tuntomerkit ja rek.nron.Teimme poliisille rikosilmoituksen, Nyt odotellaan sen tuloksia (kuulemma 4-6 vk:n jono on Kouvolan poliisissa, kaikki rikosilmoitukset kyllä käsitellään saapumisjärjestyksessä, sanoivat.) Eiköhän se maksaja löydy!
Oudointa asiassa on se, että poliisi kertoi, ettei kolhimispaikaltapako (siis jättämättä yhteystietoja) ole rikos. Kenenkään ei tarvitse edesauttaa oman syyllisyytensä selvittämistä tällaisessa tapauksessa! Eri asia olisi sitten tietysti, jos olisi vaikka törmännyt pyöräilijään/jalankulkijaan ja tullut loukkaantumisia.
No Ylöjärvellä Elolla nuoret on otettu niin hienosti huomioon että MOPO parkki on lähimpänä ovea.Milläs sitä perustelee,meneekö kauppiaalla paremmin energiajuoma kaupan?
Lapsiperheet raahaavat 200€ ostoksiaan toiselle puolelle parkkista.
Onko sitten ihme,että nuoret kuvittelevat olevansa maailman napoja?
Joo ja lapsiperhe parkki on lapsiperheille,autot isompia ja ostokset isompia ja lapset vielä usein mukana.
Joo ja toisten autoja ei telota,ei vahingossa eikä tahallaan.Ylimielistä.
Vähemmistöt ainoastaan saa parkkeerata invapaikoille.Muut jättäköön lapsiparkitkin ihan vaikka vaan
Kohteliaisuuttaan
lapsiperheille??
Kohteliaisuuttaan...onko niin vaikeaa???
Ja kohteliaisuuttaan voi olla telomatta toistem autoja vaikka niin voisikin tehdä??
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat vaikka ojentaisivat nuoriaan?
Terveisiä vaan Nokiallekin!AP
Luuletko ihan oikeasti, että heitä ei ole ojennettu? Oletko itse osannut aina käyttäytyä tismalleen oikein? Eikö teidän porukassa koskaan joukossa tyhmyys tiivitynyt, eikä koskaa tehty mitään väärä minkä vanhemmat on kieltänyt? Nuorilla on vielä keskenkasvuisuus ja kokemattomuuden tuoma ylimielisyys puolustuksena, mutta mikä on aikuisten puolustus käyttäytyä yhtä tökerösti?
Tuli tosta 23. mieleen että ette uskoisi kuinka paljon saa ihminen touhuta ihan rauhassa.
Meillä naapuri kiusallaan käy repimässä esim. "Varokaa leikkiviä lapsia" kyltit pois tien sivusta ja uhkaa ampua koiraa.No poliisipa sanoo että se on niin pieni rikos että ei voi rangaista..ja koiraa saa uhata ampua ihan rauhassa ja varmaan ampuakin,koska se ei ole omaisuusrikos.Omaisuusrikoksiakin saa rauhassa tehdä kunhan ei ole mitään liian kallista!!
Puuska-Muikkunen kirjoitti:
Meille tapahtui p-paikalla Kouvolassa niin, että toinen auto peruutti pois omasta ruudustaan kolhien meidän autoamme. Joku muu paikala ollut näki tapahtuman ja kysyi peruuttajalta (siis kolhijalta, joka oli nainen) kai laitat yhteystietosi tuulilasiin? Lupasi laittaa. No, silminnäkijä otti kuitenkin auton rek.nron ylös (hyvähyvä!) Silminnäkijä tuli jonkun ajan päästä tarkistamaan eikä kolhija ollutkaan jättänyt yhteystietojaan! No, silminnäkijä jätti puh.numeronsa automme tuulilasiin. Soitimme sitten hänelle ja hän kertoi tuntomerkit ja rek.nron.Teimme poliisille rikosilmoituksen, Nyt odotellaan sen tuloksia (kuulemma 4-6 vk:n jono on Kouvolan poliisissa, kaikki rikosilmoitukset kyllä käsitellään saapumisjärjestyksessä, sanoivat.) Eiköhän se maksaja löydy!
Oudointa asiassa on se, että poliisi kertoi, ettei kolhimispaikaltapako (siis jättämättä yhteystietoja) ole rikos. Kenenkään ei tarvitse edesauttaa oman syyllisyytensä selvittämistä tällaisessa tapauksessa! Eri asia olisi sitten tietysti, jos olisi vaikka törmännyt pyöräilijään/jalankulkijaan ja tullut loukkaantumisia.
Omasta vastaavasta tapauksesta on toista vuotta. Päätös on meidän eduksi tehty ja maksaja löynyt. Maksua ei vaan kuulu. Vastaaja voi pitkittää juttua, kunnes velka vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat vaikka ojenltaisivat nuoriaan?
Terveisiä vaan Nokiallekin!APLuuletko ihan oikeasti, että heitä ei ole ojennettu? Oletko itse osannut aina käyttäytyä tismalleen oikein? Eikö teidän porukassa koskaan joukossa tyhmyys tiivitynyt, eikä koskaa tehty mitään väärä minkä vanhemmat on kieltänyt? Nuorilla on vielä keskenkasvuisuus ja kokemattomuuden tuoma ylimielisyys puolustuksena, mutta mikä on aikuisten puolustus käyttäytyä yhtä tökerösti?
En ikinä ole kenenkään autoa telonut enkä käyttäytynyt noin tökerösti.
Jos minulle olisi pentuna joku joutunut moisesta sanomaan,olisin todella pyytänyt anteeksi,tumpannut sen tupakan ja luikkinut niska luimussa sinne autoon,en selitellyt mitään.
Joo---KENENKÄÄN AUTOON EI KOSKETA!
Ei mitään muttia.
Ei todellakaan ole normaalia. Kai katsoit, että sinun tai toisenkaan autoon ei tullut naarmuja? Joku toinen olisi vetänyt kunnon pultit tuosta.
Puuska-Muikkunen kirjoitti:
Meillä tulos oli ystävällinen kirje jossa todettiin, että asian tutkinta on päättynyt rikoksen laadun pienuudesta ja riittämättömistä todisteista johtuen. Yksistään yksi todistaja ja rekisterinumero ei riitä. Vähintään valokuvia itse vaningosta tulee olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minusta normaalia ole, mutta yhteiskunnallinen järjestys ja rakenne ovat hajonneet ja se nimeomaan näkyy itsekyytenä. Vanhemmat ovat menettäneet uskottavuuttaan ja sen myötä auktoriteettiaan mikä on johtanut ihmisten taantumiseen suhteissaan toisiinsa ja itsekkyys hallitsee suhteita kanssaihmisiin. Mulle heti, mulle kaikki. Kansakäymisessä vallitsee viidakon laki, vahvin voittaa, heikot ja häviäjät väistykööt.
Näin. Sama koskee niitä lapsiperheille tarkoitettuja parkkipaikkoja. Joka ikinen kerta meidän omassa Prismassa kun asioin, niin ne on täynnä. Ja niitä näyttää käyttävän eniten keski-ikäiset miehet ja naiset. Nokka pystyssä vaan kävellään ohi niinkuin ei oltaisi tietävinäänkään, että ne ei ole heille tarkoitettu ne paikat. Kyllä minä voin kolmen muksun kanssa kävellä sieltä kauempaakin, ei siinä mittään, mutta ne paikat on myös siksi perheille varattu, että saadaan lapset autoon ja pois kolhimatta muiden autoja. Esim. sitä vauvakaukaloa kun ei ihan pienestä ovenraosta sisään saa...
Alkanut kyllä kunnolla kyrpiä ihmisten itsekeskeisyys. Sitä näkee ihan joka puolella jatkuvasti, ja siitä on tehty normi. "kyllä minulla on oikeus ja kyllä minä saan ja vääväävää"
Kauppias tai parkkialueen omistaja ei ole lainsäätäjä, eikä hänellä ole oikeuttaa rajoittaa pysäköintipaikkoja koskemaan vain lapsiperheitä. Se on vain mainoskikka saada teitä käyttämään kyseistä markettia.
Voi hyvä luoja... tiedän ettei ne ole mitään lainmukaisia perhepaikkoja, mutta nyt oli kyse muiden huomioonottamisesta ja käytöstavoista! On todella itsekästä ja etenkin mulkkumaista ajaa paikoille jotka ei ole sinua varten ajateltu, etenkin kun viet paikan ns. lasten nokan edestä.
Ohis, mutta kuinka niin mulkkua? Itse olen sille kaupalle myös maksava asiakas kuten se lapsiperhekin, joten miksi ihmeessä minulla ei olisi yhtä suuri oikeus käyttää kaupan parkkipaikkoja? En minäkään halua niitä ostoskassejani sinne pihan perälle kantaa.
Huoh, lue aikaisemmat viestini.
Jätän autoni ihan mielellään aina tosi kauas marketin parkkipaikalla, kyllä minä jaksan ne kauppakassit kärryissä sinne työntää. Mutta en tajua mikä magneetti se yksinäinen auto siellä on, useamman kerran on käynyt niin, että olen jättänyt tyyliin 6 tyhjää paikkaa auton kummallekin puolelle ja kun tulen kaupasta, on joku pölvästi parkkeerannut ihan kiinni autooni. Vaikka olisi välijää miten paljon. Tämä en ymmärrä. Kerran oli kuljettajan puoleiseen oveen väliä noin 30 cm, piti kömpiä pelkääjän puolelta sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole normaalia. Kai katsoit, että sinun tai toisenkaan autoon ei tullut naarmuja? Joku toinen olisi vetänyt kunnon pultit tuosta.
No huusin kurkku suorana että kyllä siinä pultit tuli.Menin jotenkin todella hämilleni näiden tyttöjen ylimielisyydestä,mutta sellaisia kai nykynuoret ovat.Vaha naarmuuntui ovesta et sellainen vahinko.Ei paha mutta periaatteesta ketuttaa tuollainen tahallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tulin kaupasta ja neljä nuorta istui autossa ovet selällään syömässä hampurilaista ja tupakoimassa.Kolina vain kuului kun ovet hakkasivat minun autoni ja jonkun toisenkin auton kylkeä.Kun asiasta sanoin oli vastaus että eihän tää ovi kun koskee sun auton kylkeen.Sanoin että ei se ovi nyt oikein voi retkottaa mun auton kylkeä vasten.
Onko tämä aikuistenkin asenne että voi teloa toisten ovia ja kylkiä vai oliko nämä Nokialaiset tytöt vain asenne vammaisia?
Kiva tarina mutta jos he olisivat oikeasti ovillaan sinun autosi kylkiä kolhineet tai naarmuttaneet olisit soittanut poliisit paikalle. Nyt, kun mitään ei oikeasti tapahtunut vaan olet keksinyt koko jutun niin suurentelet sitä täällä kuten tavallista.
Uskomatonta, että täällä joku edes kuvittelee tämän tarinasi todeksi. Ihmiset telovat sinun autosi ovia ja kylkiä mutta tyynesti vain lähdet paikalta ja odotat kotiin pääsyä jolloin voit kirjoittaa asiasta vauva foorumille :-D
Vierailija kirjoitti:
Tuli tosta 23. mieleen että ette uskoisi kuinka paljon saa ihminen touhuta ihan rauhassa.
Meillä naapuri kiusallaan käy repimässä esim. "Veroja leikkiviä lapsia" kyltit pois tien sivusta ja uhkaa ampua koiraa.No poliisipa sanoo että se on niin pieni rikos että ei voi rangaista..ja koiraa saa uhata ampua ihan rauhassa ja varmaan ampuakin,koska se ei ole omaisuusrikos.Omaisuusrikoksiakin saa rauhassa tehdä kunhan ei ole mitään liian kallista!!
Ties vaikka olisi olleet tämän äijän teinitytöt siellä Nokialla kolhimassa autoa.Ylimielisyys kulkee suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä aikuistenkin asenne että voi teloa toisten ovia ja kylkiä vai oliko nämä Nokialaiset tytöt vain asenne vammaisia?Kiva tarina mutta jos he olisivat oikeasti ovillaan sinun autosi kylkiä kolhineet tai naarmuttaneet olisit soittanut poliisit paikalle. Nyt, kun mitään ei oikeasti tapahtunut vaan olet keksinyt koko jutun niin suurentelet sitä täällä kuten tavallista.
Uskomatonta, että täällä joku edes kuvittelee tämän tarinasi todeksi. Ihmiset telovat sinun autosi ovia ja kylkiä mutta tyynesti vain lähdet paikalta ja odotat kotiin pääsyä jolloin voit kirjoittaa asiasta vauva foorumille :-D
Poliisitko sun kakarat kasvattaa?Tää on niin normaalia että auton kyljet on kolhuilla että enpä viitti poliiseja vaivata.
Eiköhän se olisi vähän liioiteltua poliiseja soitella?Ja tässähän asiaa kysyin että onko normaaliakin ja täällähän kerrotaan että on.
Oletko itse teini vai onko sulla teinejä joita et viitsi kasvattaa??
Siitä on rouvamaisuus kaukana, että rohmutaan paikat mitkä ei ole itselle tarkoitettu. Muutenkaan sun kirjoituksessa ei ole päätä eikä häntää.
Kyllä minä otan muut ihmiset huomioon ja opetan myös lapset siihen, kun asiaan kuuluu. Esim. bussissa todellakin luovutan pyytämättä paikkani raskaana olevalle tai esim. vanhukselle. Kylässä kun kajahtaa pyyntö kahvipöytään, odotan aina että itseäni vanhemmat menee ensin, koska se on hyvätapaista. Kaupan kassalla jos minulla on lapsiperheen viikon ostokset kärryssä ja takana nuori yhden limupullonsa kanssa, päästän hänet asioimaan edelle ettei hänen tarvitse odottaa niin kauan. Toisten huomioiminen ei tietääkseni tarkoita kuitenkaan sitä, että pitää antaa muiden kävellä ylitse ja katsoa läpi sormien possumaista käytöstä?
Mutta että MINÄ tässä olenkin huonotapainen, jos huomautan netissä aikuisten ihmisten käyttäytyvän tökerösti lapsiperheitä kohtaan? Niinpä niin. Tämä on se nykypäivän vitsaus. Omat viat voi kääntää muiden viaksi, omat tökeryydet voi oikeuttaa sillä että "joku muukin tekee niin". Sikamaista.