Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän mielensäpahoittaja Maisa, 58, osti junasta invapaikan, joka on pyörätuolipaikka, ja joutui näin ollen istumaan lattialla LASTENVAUNUJEN seassa!

Vierailija
06.07.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070521850732_uu.shtml
En ymmärrä millä tavalla tuosta kuvasta voisi tulkita että tuo on tavallinen paikka... Oikeasti, iltalehti on ottanut näköjään tavoitteekseen julkaista päivä mielensäpahoittaja-uutisen :D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittaja, miksi kaikesta pitää soittaa iltapäivälehteen. Olisi mennyt vaikka ravintolavaunuun istumaan, niin mä tein kun paikallani istui mies, jolla oli sama paikkanumero lipussaan kuin mulla. En soittanut kyllä lehteenkään, konnarilta tuli pahoittelut.

Alistuva kynnysmatto. Miksei mies mennyt juoppovaunuun?

Vierailija
42/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt miksi finnkinossa erikseen mainitaan ettei pyörätuolipaikalla ole istuinta. Eihän siihen pääsisi pyörätuolilla jos siinä olisi istuin.

No, nytpä selvisi miksi se pitää erikseen mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla varasin lippuja niin en saanut edes varattua kuin aina sen lippuryhmän paikat joihin olin laittanut "täpin". Esim. lippu leikkivaunusta -> muut paikat ei varattavissa eli tällä logiikalla pyörätuolipaikka pitää erikseen täpätä että voi varata sen.

Mutta toisaalta vr on myynyt lippuja vaunuun jota junassa ei edes ole että saattaa olla heidänkin virhe.

Nämä tilanteet tulevat silloin, kun liikkeellä ollaan varakalustolla syystä tai toisesta, esim. rikkoontumisen tai ratarikon vuoksi. Kerran mentiin Ouluun sinisen junan sijasta Ic-junalla, joka ei päässyt jatkamaan Kajaanista eteenpäin jonkun rataongelma vuoksi ja kääntyi takaisin, eikä se sininen juna päässyt tulemaan Kuopiosta. Siinä junassa sitten olikin vaunuja, melkein jokaiselle oma vaunu, eli joskus niinkin päin. 

Vierailija
44/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin ihmetellyt miksi finnkinossa erikseen mainitaan ettei pyörätuolipaikalla ole istuinta. Eihän siihen pääsisi pyörätuolilla jos siinä olisi istuin.

No, nytpä selvisi miksi se pitää erikseen mainita.

No niinpä. Aika jännä, että osa porukasta on sitä mieltä, että pyörätuolipaikalla kuitenkin joko pitäisi olla istuin tai että viereinen paikka on myös automaattisesti varattu pyörätuolipotilaalle. Ihmettelen myös, miksi invapaikan varannut henkilö ei olekaan pyörätuolipotilas. Miksi hän sitten edes tarvitsee erityispaikan, ellei hänellä ole pyörätuolia?

Olen varmaan ymmärtämätön hölmö.

Vierailija
45/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi se osti tuon paikan, jos ei käytä pyörätuolia? Vahinkoja sattuu kaikille.

Minäkin matkustin kerran jostakin Kuopiosta Helsinkiin ja jouduin seisomaan ravintolavaunussa melkein koko matkan, kun juna oli niin täynnä etten saanut paikkaa ollenkaan ja myös ravintolavaunu oli tupaten täynnä. Varusmiehiä istui junan käytävillä eikä kantamusten kanssa viitsinyt etsiä, jos jossakin olisi voinut hetken istua. Niinpä seisoskelin ravintolavaunussa kuten moni muukin ja ostin VR:n kalliita juomia. En soittanut mihinkään lehtiin ja koko episodi johtui siitä, etten minä ollut ostanut lippua ajoissa!

Joskus käy myös niin, että automaatti myy lipun vaunuun, jota ei olekaan ja kyllä silloin voi rohkeasti astua junaan ja koittaa jotenkin pärjätä matkan ajan eikä tarvitse marttyyrina juoksennella laiturilla ja etsiä vaunua, jota ei ole.

Jos automaatti myy lipun vaunuun jota ei ole niin sinulla on laillinen oikeus saada siitä korvaus. Palveluntarjoaja myy tuotetta mitä ei ole olemassakaan.

Vierailija
46/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lähinnä sitä, että miksi pyörätuolipaikka on motitettu lastenvaunuilla.

Vierailija
47/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän jäin miettimään, että miksi invapaikalle tungetaan rattaita? Entäs jos joku paikkaa tarvitseva olisi varannut paikan ja se onkin täynnä vaunuja ja rattaita? Eikö rattaat kuulu jättää johonkin muualle (sinne minne pyörätkin?)

Vierailija
48/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä matkustin lastenrattaiden kanssa, ostin lipun aina lipunmyynnistä. Jos sellaista ei ollut lähistöllä, mä soitin. Halusin asioida fyysisen ihmisen kanssa, jotta sain varmasti paikan junasta, jossa oli perhevaunu, ja jos oli väljää, pyysin paikan etupenkistä, jonka edessä on lastenvaunuparkki. Tämä siis silloin, kun lapseni oli vauva ja nukkui junassa päikkärit. Lapsen ollessa vähän isompi otin hänet perhelipulla viereeni istumaan ja mahdolliset rattaat jätin kasattuna niille varatulle paikalle. Niin kauan kun en ollut työelämässä, mulla oli täysi mahdollisuus matkustaa muissa kuin ruuhkajunissa.

Jos kulkisin pyörätuolilla ja tarvitsisin invapaikkaa, soittaisin tai menisin lipunmyyntipisteeseen varmistaakseni, että saan ihan virallisen invapaikan pyörätuolilleni ja itselleni.

Vierailija
49/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä matkustin lastenrattaiden kanssa, ostin lipun aina lipunmyynnistä. Jos sellaista ei ollut lähistöllä, mä soitin. Halusin asioida fyysisen ihmisen kanssa, jotta sain varmasti paikan junasta, jossa oli perhevaunu, ja jos oli väljää, pyysin paikan etupenkistä, jonka edessä on lastenvaunuparkki. Tämä siis silloin, kun lapseni oli vauva ja nukkui junassa päikkärit. Lapsen ollessa vähän isompi otin hänet perhelipulla viereeni istumaan ja mahdolliset rattaat jätin kasattuna niille varatulle paikalle. Niin kauan kun en ollut työelämässä, mulla oli täysi mahdollisuus matkustaa muissa kuin ruuhkajunissa.

Jos kulkisin pyörätuolilla ja tarvitsisin invapaikkaa, soittaisin tai menisin lipunmyyntipisteeseen varmistaakseni, että saan ihan virallisen invapaikan pyörätuolilleni ja itselleni.

Mutta jos olet ihminen joka ei tarvitse lastenvaunuja eikä pyörätuolia, saattaisit ostaa lipun netistä, ja vahingossa ostaa invalipun, vaikka halusit vain tavallisen.

Kyllä tuo VR:n varaussysteemi on monella tavalla mielenkiintoinen. Aina vähän hirvittää, että tuleeko otettua lippu vaunuun, joka ei kuljekaan määränpäähän asti vaan jää väliasemalla, kun systeemi tuntuu toimivan mielivaltaisesti eikä voi tietää myykö järjestelmä lippuja vääriin vaunuihin.

Vierailija
50/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo pyörätuolissa niin voi olla etten ymmärrä, mutta miksi tää ihminen ei voinut istua siinä pyörätuolissaan matkan ajan?

Siltä oli unohtunut pyörätuoli kotiin. 

Vierailija
51/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittaja, miksi kaikesta pitää soittaa iltapäivälehteen. Olisi mennyt vaikka ravintolavaunuun istumaan, niin mä tein kun paikallani istui mies, jolla oli sama paikkanumero lipussaan kuin mulla. En soittanut kyllä lehteenkään, konnarilta tuli pahoittelut.

Alistuva kynnysmatto. Miksei mies mennyt juoppovaunuun?

Siihen penkkiin mahtuu yksi, ja mies istui siinä jo. Tarjosi kyllä paikkaa, mutta mun mielestä ravintolavaunussa on ihan kiva istua (kahvilla). Jos olisin häätänyt miehen pois, olisin "tökerö niskavuoren emäntä"?