Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän mielensäpahoittaja Maisa, 58, osti junasta invapaikan, joka on pyörätuolipaikka, ja joutui näin ollen istumaan lattialla LASTENVAUNUJEN seassa!

Vierailija
06.07.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070521850732_uu.shtml
En ymmärrä millä tavalla tuosta kuvasta voisi tulkita että tuo on tavallinen paikka... Oikeasti, iltalehti on ottanut näköjään tavoitteekseen julkaista päivä mielensäpahoittaja-uutisen :D

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pyörätuolipaikkojen merkintä on kyllä epäselvä VR:n kaaviossa, eli voisi selkeyttää. Joskus olen itsekin miettinyt, että se näyttää hämäävästi samalta kuin varattavat istuimet.

Vierailija
2/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valittaja, miksi kaikesta pitää soittaa iltapäivälehteen. Olisi mennyt vaikka ravintolavaunuun istumaan, niin mä tein kun paikallani istui mies, jolla oli sama paikkanumero lipussaan kuin mulla. En soittanut kyllä lehteenkään, konnarilta tuli pahoittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lipussa lukee "pyörätuolipaikka", niin miksi ihmiset kuviottelevat siihen kuuluvan tavallisen istuimen. Loogisesti ajatellen mahdotonta.

Vierailija
4/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittaja, miksi kaikesta pitää soittaa iltapäivälehteen. Olisi mennyt vaikka ravintolavaunuun istumaan, niin mä tein kun paikallani istui mies, jolla oli sama paikkanumero lipussaan kuin mulla. En soittanut kyllä lehteenkään, konnarilta tuli pahoittelut.

Luultavasti juurikin niitä periaatteen ihmisiä, jotka marttyyrina istuu oikein tahallaan tuossa että saa valittaa...

Vierailija
5/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pyörätuolissa niin voi olla etten ymmärrä, mutta miksi tää ihminen ei voinut istua siinä pyörätuolissaan matkan ajan?

Vierailija
6/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo pyörätuolissa niin voi olla etten ymmärrä, mutta miksi tää ihminen ei voinut istua siinä pyörätuolissaan matkan ajan?

?? Ei sillä mitään pyörätuolia ole

Vierailija
7/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kone muuten kertoo, että kyseessä on pyörätuolipaikka, kun sitä yrittää varata. Sen saa siis kyllä varattua, mutta jos ei tiedä varanneensa pyörätuolipaikkaa, on kyllä keskittyminen herpaantunut pahasti.

Vierailija
8/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin dementoitunut, niin parasta antaa muiden hoitaa varaukset. 

Aivan selvästihän on pyörätuolipaikka kyseessä. Koko rivistö on niitä tietysti. 

Vierailija
9/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin tuossa ihmetytti tuon Maisan iän korostaminen.... Eihän 58-vuotias ole mikään vanhus,  mutta marttyyriasenteella tuosta saa kehiteltytä mitä vaan.  Olisi jättänyt matkatavaransa siihen mammoille vahdittavaksi ja mennyt istumaan ravintovaunuun käsilaukkunsa kanssa. Olisi ollut mukavaa juttuseuraa ja matka olisi sujunut rattoisammin kuin lattialla lastenvaunujen alla. Mutta ei, kun on periaatteet . Ei nuo junat koskaan niin täysiä ole, etteikö sieltä istumapaikkoja löytyisi, vaikka juna olisi loppuunmyyty. 

Vierailija
10/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina huvittaa näissä mielensäpahoittajajutuissa kun ajattelen tilannetta, kun sinne Iltalehteen/sanomiin päätetään soittaa. Voin kuvitella kuinka jostain kimpaannutaan ja ajatellaan että "nyt minä kyllä soitan Iltalehteen!!", etsitään äkkiä numero ja kun toimituksesta vastataan, soittaja sihisee/lähes huutaa/tokaisee kuinka "minulla olisi yksi juttu kerrottavana!" ja sitten suu vaahdossa kerrotaan toimitukselle mikä vääryys nyt on koettu.

Vierailija
11/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt mä tajusin. Siis naisella ei ollut pyörätuolia, vaan osti vahingossa pyörätuolipaikan invapaikkana. En kyllä ymmärrä miten, kun suoraan siinä lipussakin lukee pyörätuolipaikka. Eihän niissä nyt missään muuallakaan ole erillisiä istuimia, esim. teatterissa tai leffassa.

nro5.

Vierailija
12/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin tuossa ihmetytti tuon Maisan iän korostaminen.... Eihän 58-vuotias ole mikään vanhus,  mutta marttyyriasenteella tuosta saa kehiteltytä mitä vaan.  Olisi jättänyt matkatavaransa siihen mammoille vahdittavaksi ja mennyt istumaan ravintovaunuun käsilaukkunsa kanssa. Olisi ollut mukavaa juttuseuraa ja matka olisi sujunut rattoisammin kuin lattialla lastenvaunujen alla. Mutta ei, kun on periaatteet . Ei nuo junat koskaan niin täysiä ole, etteikö sieltä istumapaikkoja löytyisi, vaikka juna olisi loppuunmyyty. 

Totta! 

Iltapulu: Markus, 33, osti  Ruskeasuon K-marketista mansikkarasian. Järkytys oli suuri, kun seassa oli mustikka. Tästä lähin en enää mansikoita osta, Markus puuskahtaa. 

58 vuotta on juuri niin tavallinen ihmisen ikä kuin 33. Jos Maisa olisi ollut 85-vuotias, niin olisi jotain draamaa edes tässä. 

Vierailija
13/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lipussa lukee "pyörätuolipaikka", niin miksi ihmiset kuviottelevat siihen kuuluvan tavallisen istuimen. Loogisesti ajatellen mahdotonta.

Siinä varauskuvassa näkyy istuin. Toisella puolen käytävää ei näy.

Vierailija
14/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla varasin lippuja niin en saanut edes varattua kuin aina sen lippuryhmän paikat joihin olin laittanut "täpin". Esim. lippu leikkivaunusta -> muut paikat ei varattavissa eli tällä logiikalla pyörätuolipaikka pitää erikseen täpätä että voi varata sen.

Mutta toisaalta vr on myynyt lippuja vaunuun jota junassa ei edes ole että saattaa olla heidänkin virhe.

Vierailija
15/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeintä on varata paikka sellaisesta vaunusta, missä ei ole lainkaan pyörätuolipaikkoja.

Vierailija
16/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys-maisa

Vierailija
17/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes kehtaisi kertoa tarinaa mihinkään lehteen jos mokaisin tuolla tavalla. Aivan käsittämätöntä. Akka varaa pyörätuolipaikan ja sitten vinkuun, kun hänellä ei olekaan penkkiä. Ja kuin pisteenä iin päällä, tämä pelle istuu lattialla.

No saipahan tehtyä itsestään naurettavan.

Vierailija
18/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan pyörätuoli toimii invaliidiuden symbolina. Esimerkiksi invavessat tai parkkipaikat on merkitty pyörätuolimerkillä, vaikka pyörätuolissa olevat käyttäjät ovat vain pieni osa kohderyhmästä. Se voi aiheuttaa sekaannusta. Julkisissa kulkuvälineissä pyörätuoleille ja muille huonosti liikkuville tarkoitetut paikat on kyllä aina merkitty paikat erikseen.

Vierailija
19/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi se osti tuon paikan, jos ei käytä pyörätuolia? Vahinkoja sattuu kaikille.

Minäkin matkustin kerran jostakin Kuopiosta Helsinkiin ja jouduin seisomaan ravintolavaunussa melkein koko matkan, kun juna oli niin täynnä etten saanut paikkaa ollenkaan ja myös ravintolavaunu oli tupaten täynnä. Varusmiehiä istui junan käytävillä eikä kantamusten kanssa viitsinyt etsiä, jos jossakin olisi voinut hetken istua. Niinpä seisoskelin ravintolavaunussa kuten moni muukin ja ostin VR:n kalliita juomia. En soittanut mihinkään lehtiin ja koko episodi johtui siitä, etten minä ollut ostanut lippua ajoissa!

Joskus käy myös niin, että automaatti myy lipun vaunuun, jota ei olekaan ja kyllä silloin voi rohkeasti astua junaan ja koittaa jotenkin pärjätä matkan ajan eikä tarvitse marttyyrina juoksennella laiturilla ja etsiä vaunua, jota ei ole.

Vierailija
20/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi varata tuollaisen paikan tahallaan, jos siis luulee, että siinä on sekä istuin, että tilaa pyörätuolille. Ehkä hän luuli saavansa samaan hintaan tilavamman paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan