Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno - jälkitarkastus - clomifen-hoidon jatko??

27.02.2006 |

Onko ketään, jolla raskaus on tärpännyt clomifen-hoidolla, mutta päätynyt keskenmenoon?

Minua kiinnostaisi tietää, millaisia ohjeita saitte sairaalasta jatkoista - siis milloin jälkitarkastus/ tarvitaanko ollenkaan, pitääkö jälkitarkastuksesssa ultrata ja milloin voi jatkaa clomifen-hoitoa ja raskauden yrittämistä?

Itse olen saanut kahdelta gynekologilta ja yhdeltä kätilöltä kaikilta erilaiset hoitosuositukset... Nyt arvon, ketä uskoisin eniten...!?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla raskaus alkoi clomien ja inseminaation avulla marraskuussa 2005 ja päättyi keskenmenoon tammikuussa 2006. Sairaalasta sain ohjeet varata jälkitarkastusajan Ava-klinikalla kuukauden päähän keskenmenosta. Jälkitarkastukseen voi kaiketi mennä terveyskeskukseenkin, mutta minulle suositeltiin Avaa, koska inssikin oli tehty siellä. Kävin jälkitarkastuksessa ja heti seuraavaan kiertoon päätettiin aloittaa taas clomit ja inssi oli suunnitelmissa. Tässä vaiheessa ei ollut tarvetta odottaa uuden clomi-yrityksen alkua. Jälkitarkastuksessa kohdusta löytyi vielä jämiä keskenmenosta ja niiden piti tulla ulos kuukautisvuodon mukana, mutta eivätpä tulleetkaan. Tänään kontrolliultrassa selvisi, että inssi jätetään nyt jäihin ja yritetään saada kohtu ihan putipuhtaaksi Primoluttien avulla kahden kierron aikana. Jos tämä onnistuu, niin säästyn kaavinnalta ja 2-3 kierron jälkeen päästään taas inssiin.

Eli sanoivat lääkärit ja muut sulle mitä tahansa, kehotan menemään jälkitarkastukseen, jotta kaikki on kohdussa kunnossa uutta yritystä varten. Miten olet keskenmenosta toipunut? Jouduitko kaavintaan vai hoidettiinko sun lääkkeiden avulla?

Miliko

Vierailija
2/5 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit ultrauksen tarpeesta... jälkitarkastusta ei varmaankaan ilman ultraa voi edes tehdä. Muutenhan ei nähdä mikä on tilanne kohdussa ja onko kaikki tullut ulos. Ultra kertoo myös munasolujen tilanteen ja limakalvon paksuuden.

Miliko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi raskaus kolmannesta clomikierrosta toukokuussa ja päättyi keskenmenoon heinäkuussa rv 13. Vauvan sydän oli kyllä sammunut jo aiemmin. Mulle tehtiin kaavinta, eikä jälkitarkastusta tehty. Lääkäri sanoi että yksi kierto pitää tulla ja sitten saa aloittaa taas clomit. Mulla palautu kierto ihan normaaliksi eikä mitään oireita ole ollut. Pidimme taukoa ja nyt taas toivomme kovasti clomien avulla..ensi kierrosta alkaen otan ihmepillerit käyttöön. Mikäli tämä purkillinen ei tuota tulosta, aiomme hakeutua hoidoissa eteenpäin.Mitään vikaa ei kummassakaan ole mutta raskaus ei vain ala. Ehkä ivf olisi kohdallamme seuraavaksi.

Vierailija
4/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kans sitä jälkitarkastusta ja mieluiten tietenkin ultran kanssa että nähdään varmaksi kaikki...

Itse koin keskenmenon viime lokakuussa rv21+6. Tuo raskaus alkoi kolmannesta clomifen kierrosta inseminaatioavusteisena.

Tyttäremme oli nukahtanut jo rv16+ ja syynä oli vakava gastroskiisi.

Mulla on pco ja aikaisemmin ei menkkoja ole luonnostaan tullut... Mutta keskenmenon jälkeen tuli kolmet menkat suht sopivassa kierrossa (32-37) mutta nyt näitä neljänsiä ei näy. Kävin ultrassa kp16 ja siellä ei näkynyt ku yks vaivainen munasolu 10mm joten menkat tuskin tuleekaan... Kaapissa on oottamassa terolutit ja purkillinen clomeja jotka alotetaan ensi kierrossa...

Lääkäri vähän vastahankaan, kun mulla on ylipainoa.. Mutta kun keskenmeno ei johtunut siitä niin lääkärin kanssa sovimme että pudotan hiljoksiin painoa ja samalla kokeilemme clomeja taas...

Olen pahoillani keskenmenostasi, suru muuttaa muotoaan mutta ikävä ei jätä koskaan... Meille tyttäremme olisi ollut esikoinen, kauan kaivattu ja unelmoitu.. La olisi ollut ystävänpäivän tienoilla...

Voimia sinulle kovasti

Trust

Vierailija
5/5 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni keskenmeno oli 12. raskausviikolla - pienen sydän oli lopettanut sykkimisen n. viikkoa aiemmin - ja kaavinta tehtiin kaksi viikkoa sitten.

Kaikki meni aluksi tosi hyvin, jälkivuoto loppui reilun vuorokauden jälkeen aivan pieneksi tuhrutteluksi ja loppui sitten muutaman päivän päästä kokonaan . Toissa yönä - reilun viikon vuodottomuuden jälkeen - heräsin järkyttävään vuotoon - isoja hyytymiä putoili ja vuoto oli hirvittävän runsasta. Yö meni tilkkeitä vaihtaessa, aamulla soitin sairaalaan ja pääsinkin labroihin ja lääkäriin eilen. Kohtu oli vielä hieman liian kookas, aristava ja ultratessa siellä näkyi " nestesirppi" -tod. näk. hyytynyttä verta. Hoidoksi sain cytotec-tabletteja, jotta loputkin mömmöt tulevat pois. Eilisilta menikin kotona supistellessa ja " tyhjentyessa" ...

Onneksi näin, nyt tiedän, että kohtuun ei ole jäänyt raskausmateriaalia. Olin kyllä henkisesti valmistautunut jo uuteen kaavintaan... Samalla kysyin 4. mielipiteen tuosta clomifen-jutusta, ja selkeästi nyt on " voitolla" näkökulma siitä, että clomit voi aloittaa 1. kuukautisista. Ja nyt en välttämättä tarvitse edes jälkitarkastusta - jos en sitten oman yläpääni hoitamiseksi sellaista halua!

Itselläni raskautumisnäkymät ovat kuulemma hyvät - munatorvienaukiolotutkimuksen jälkeen plussa tuli 1. clomikierrosta. Lääkäri kyllä varoitteli, ettei se nyt aina noin helposti tapahdu... Itselläni jarruja laittaa hieman se järkyttävä pahoinvointi, joka minulla raskauden aikana oli - saikulla 5 viikkoa ja muutamaan otteeseen nesteytyksessä sairaalassa. Mutta yllättävän pian se näemmä ilmeisesti unohtuu, kun jo hieman suunnittelen jatkoja...

Plussaonnea meille kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi