Mikähän ihme juttu mulle tapahtui?!
Ajoin autolla vieraassa paikassa ja oli vähän kiire löytää perille. Alkoi tulla paniikki löydänkö perille ja ahdistus, että löydänkö takaisinkaan! Yhtäkkiä aloin hikoilla ihan hulluna, tuntui että pyörryn. Nousin autosta ja luulin pökrääväni siihen paikkaan. Oksensin ja tokenin sen myötä sen verran että pääsin ajamaan kotiin. Eli en koskaan päässyt perille mutta se ei ole pointti tässä vaan se mikä ihme mulle tuli? Kotona oli vielä kaksi tuntia kamala olo. Sen jälkeen helpotti. Mulla on menkat, voiko liittyä siihen?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
paniikkihäiriö
Ei vielä yhden perusteella häiriö vaan paniikkikohtaus.
Paniikkikohtaus. Epämiellyttävä, mutta täysin normaali ja vaaraton ilmiö, joka koskettaa varmasti jokaista ihmistä ainakin kerran elämässä. Menkat voi lisätä tilapäistä alttiutta, muttei ehkä suorastaan aiheuttaa noita.
Oletko juonut tarpeeksi jos lämpö tehnyt
Sitä epäilen itekin mutta ihmettelen miten mulle voi tulla kun oon äärimmäisen rento YLEENSÄ. Jostain syystä nousi paniikki tuossa tilanteessa, en edes tiedä miksi. Oon kyllä aina inhonnut vieraissa paikoissa ajamista. Voiko paniikkikohtaus oikeasti aiheuttaa oksentamisen? Ja kestää noin kaksi tuntia? Ap
Vierailija kirjoitti:
Sitä epäilen itekin mutta ihmettelen miten mulle voi tulla kun oon äärimmäisen rento YLEENSÄ. Jostain syystä nousi paniikki tuossa tilanteessa, en edes tiedä miksi. Oon kyllä aina inhonnut vieraissa paikoissa ajamista. Voiko paniikkikohtaus oikeasti aiheuttaa oksentamisen? Ja kestää noin kaksi tuntia? Ap
Voi se
Vierailija kirjoitti:
Paniikkikohtaus voi (ikävä kyllä) oireilla fyysisesti ja hyvin rajustikin. Mua alkaa usein kohtauksen tullessa esimerkiksi huimaamaan aivan kamalasti, heikottamaan fyysisesti yms.
En olisi ikinä uskonut että se voi aiheuttaa tuollaiset fyysiset oireet! Luulin ennen että paniikkikohtaus on pelkkä mielentila! Nyt olo on hyvä, vähän ehkä särkee päätä. Tuo tuli niin yllättäen, että nyt pelottaa jos tulee joskus uudestaan... En osannut tuotakaan ennakoida, niin miten jatkossakaan. Jälkeenpäin ajatellen, tiedän kyllä että aiheuttajina oli kiire ja ajaminen oudossa paikassa. Mun pitää vastaavissa tilanteissa ennakoida että näin voi käydä. Ap
paniikkihäiriö