Miten rankaisisitte 5vuotiasta tyttoa, joka yhtakkia lahestyi minua istuessani uudella sohvalla voidetuubin kera ja pursotti nauraen voidetta paalleni. Sohva tarhraantui hieman. Sa
noi tarkoittaneensa minun päälle. Yleensä tyttö on herkkä ja kiltti. Äidyin kiroilemaan mitä en ole koskaa aiemmin tehnyt, nyt on huono omatunto kun niin huusin ja jopa kiroilin.
Kommentit (4)
Mulla myös 5v. tyttö. Hän on kiltti ja iloinen lapsi mutta joskus tekee älyttömiä. Esim.eilen illalla. Pestiin hampaita. Hän ottaa pikkusiskoltaan(10kk) hammasharjan ja uittaa sitä vessanpöntössä ja työntää takaisin siskonsa suuhun. Tässä siis yksi esimerkki meidän neidin oma-aloitteisuudesta.
Yleensä osaan hallita suuttumustani mutta joskus väsyneenä menee yli. En huuda,en kiroa ainakaan kovin usein. Hyvä käytäntö on keskustella tuon ikäisen kanssa siitä mitä tapahtui. Se on auttanut monesti meillä. Taitaa tuo ikä kuitenkin olla vähän liian utelias kaikkeen jännään...
Entä tulitteko joskus järkiinne?
16-vuotias esikoiseni jää silloin tällöin nukkumaan eli lintsaa koulusta. On ysillä ja koulu menee seiskan pintaan mitään tekemättäkin. Tämä vuosi on alkanut tosi surkeasti, poissaoloja on jo 8, vaikka koulua on käyty vasta 6 viikkoa! Kaksi päivää on ollut todistettavasti kipeänä. On ollut tähän asti tunnollinen kaikessa.
Olen täysin ymmälläni. Asiasta on puhuttu, mutta kaikki paasaamiseni tuntuu valuvan kuin vesi hanhen selästä. Jatko-opiskelu ei kiinnosta pennin vertaa.
niin eiköhän hän ymmärrä kerrasta. Pistä vielä jynssäämään tahraa vaikka vedellä, niin ymmärtää, mitä teki.