Valitetaanko muille, että lapset leikkivät ulkona liian kovaäänisesti?
Siis tottakai lasten ulkoleikeistä ääntä kuuluu. Meillä on 5- ja 7- vuotiaat pojat ja taloyhtiössämme on kaksi näitä lapsia kyttäävää naapuria. Taloyhtiömme on todella lapsivastainen; lapsia ei saisi näkyä eikä kuulua. Leikkipaikka on tosi aneeminen, taloyhtiöllä on rahaa mutta edes hiekkalaatikkoa ei haluta rakentaa (onhan keinu!). En tiedä, haluavatko valittamisella, kyttäämisellä ja kurjalla pihalla häätää lapsiperheet pois mutta kurjaksi on mennyt kun lapset eivät saisi leikkiä pihalla muuten kuin hiiren hiljaa.
Kommentit (26)
Meidän taloyhtiön pihalla leikkii noin 5-7 -vuotiaita poikia aina välillä. Ihan kiva kun leikkivät ja vanhemmat ovat pihalla vahtimassa, mutta miksi siellä täytyy HUUTAA kokoajan?
Onko se huutaminen sitä leikkimistä? Ei tarvitse koko ajan huutaa lujempaa kuin se leikkikaveri. Ja se on sellaista rääkymistä, ei mitään peliin liittymistä, esimerkiksi "syötä tänne" tms. mitkä ymmärtäisin.
Saanko minä mennä sinne huutamaan yhtä lailla? Voisiko siis vain leikkiä, ei huutaa ja rääkyä.
Kyllä mua vtuttaa kun lapset huutaa viikonloppuaamuisin tossa sisäpihalla jossa kaikuu loistavasti, sen lisäksi asutaan vielä 1. kerroksessa. Ne kun on niitä ainoita aamuja kun sais nukkua ja olla hetken rauhassa.
MUTTA, toisin kuin sun naapurisi, olen sen verran fiksu että ymmärrän että lapsista lähtee ääntä ja se on mulle täysin ok. Se nyt vaan on fakta että ne on nimenomaan niitä elämisen ääniä, jotka tulee sietää. Ei tulisi mieleenkään valittaa melusta vanhemmille, saatika lapsille.
Onneksi nuo kyseiset lapset on söpöjä ja kohteliaitakin, vaikka ulvovatkin pihalla kuin sudet aika ajoittain. :D
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai lasten ulkoleikeistä ääntä kuuluu. Meillä on 5- ja 7- vuotiaat pojat ja taloyhtiössämme on kaksi näitä lapsia kyttäävää naapuria. Taloyhtiömme on todella lapsivastainen; lapsia ei saisi näkyä eikä kuulua. Leikkipaikka on tosi aneeminen, taloyhtiöllä on rahaa mutta edes hiekkalaatikkoa ei haluta rakentaa (onhan keinu!). En tiedä, haluavatko valittamisella, kyttäämisellä ja kurjalla pihalla häätää lapsiperheet pois mutta kurjaksi on mennyt kun lapset eivät saisi leikkiä pihalla muuten kuin hiiren hiljaa.
Onpa inhottavia naapureita.Kyllä itseänikin ärsyttää joskus pihassa kiljuvat lapset,mutta toisaalta ärsyttää myös haukkuvat koirat,ölisevät känniääliöt ja ihmiset,jotka polttavat tupakkaa ikkunani alla,kun tuuletan kotia.Kerrostalossa nyt vain pitää sietää naapureita.Eli ei ole hyväksyttävää valittaa normaalista leikistä tulevista "häiriöäänistä",itse en ainakaan kehtaisi.
Kestän kyllä lasten äänet mielestäni ihan hyvin. Mutta pari juttua on, että tiukkaa tekee.
Ensinnäkin ihan suora kirkuminen. Sellaista kuului tänään taloyhtiön pihasta viidestä noin seitsemään asti. Kolme tyttöä, joiden leikki oli ilmeisesti vain kirkua.
Toinen on sitten kovaääninen leikki iltaisin. Nytkin kuuluu pihalta lasten huuto, vaikka kello on jo pian 11 illalla. Toivottavasti kohta hiljenee, että pääsee nukkumaan. Minulla on aamulla kuudelta herätys. Juhannusviikolla huutoa ja kiljahduksia kuului puoleen yöhön asti. Pitäisin kohtuullisena, että arki-iltaisin ne tenavat otettaisiin 9 aikaan sisään, jollei hiljaisempi leikki ulkona onnistu.
Ihan vierssä iso leikkipuisto, mutta ei kun kiljuntaa pihalla.. se on tää nykyaika kun lapsia ei saa mitenkään rajoittaa. Kirkumista koko päivä. Mihin jäi ,uiden huomioon ottamisen opettelu..
Toki lapsista lähtee ääntä. Mutta sitten on näitä jotka vaan huutaa koko ajan, kaikki asiat huudetaan täysin palkein, tai jotkut pikkutytöt kirkuu. Kyllä sellaisille lapsille voi sanoa ettei koko ajan tarvitse huutaa. Tai vanhempien pitäisi.