Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen heittää taas ensimmäisen kiven kirjassaan

Vierailija
05.07.2016 |

Hyvä Päivi Räsänen. Minäkin olen uskovainen ihminen. Uskon siihen, että Jeesus on tänään kaikkien kärsivien puolella. Hän seisoo jokaisen rinnalla, joka ei sovi valtaväestön käsitykseen oikeasta tavasta elää. Minun Jumalani ei ole tuomitseva vaan rakastava ja hyvä. Hän on aidosti seurana jokaisena päivänä, kun kiviä sataa niskaan. Aito, lämmin rakkaus ja ihmisestä välittäminen ei tuomitse ketään, joka joutuu taistelemaan saadakseen olla sellainen kuin aidosti on. Uskon, että Jeesus oli mukana Helsingin Pridessa, jossa koko kulkue täyttyi hyvästä tahdosta ja onnellisuudesta.

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/paivi-rasanen-avioliitto-kirj…

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Räsänenhän on aiheuttanut useamman kirkostaeroamisbuuminkin. Eli ei mitään uutta että kyseinen pykälää muita parempi tantta avautuu tuohon tyyliin.

Vierailija
2/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Päivin jumala on Päivin kanssa samaa mieltä ja sinun jumalasi sinun kanssasi samaa mieltä. Jumala taipuu ihan mihin vain sen taivuttaa, onhan se nähty miljoonat kerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvinneeko räsäskää pahemmin noteerata, onpahan vaan yksi äänekäs ääriryhmän jäsen joka tunnetaan 1200-luvulta revitystä maailmankuvastaan.

Vierailija
4/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Päivin jumala on Päivin kanssa samaa mieltä ja sinun jumalasi sinun kanssasi samaa mieltä. Jumala taipuu ihan mihin vain sen taivuttaa, onhan se nähty miljoonat kerrat.

Minun mielestäni jokainen saa uskoa niin kuin hyvältä tuntuu kunhan ei vahingoita muita.

Vierailija
5/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni jokainen saa uskoa niin kuin hyvältä tuntuu kunhan ei vahingoita muita.

Ja luennoidessaan uskomuksistaan on valmis kohtaamaan kritiikkiä aiheesta.

Vierailija
6/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin jumalalla on oikeus Päivin mielipiteeseen, niin kaikilla muillakin on oikeus Päivin mielipiteeseen.

Vierailija
7/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amok kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luennoidessaan uskomuksistaan on valmis kohtaamaan kritiikkiä aiheesta.

henkisyys tuo hyvinvointia ja kokemusta elämän tarkoituksesta.

Vierailija
8/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen uskovainen. Oon lesbo/biseksuaali (eli olen kiinnostunut enimmäkseen naisista ja miehistä vain hyvin vähän) ja pitkään uskottelin itselleni että ois ihan ok olla parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa; lopulta mä en kuitenkaan enää halunnut rikkoa Jumalan tahtoa vastaan ja hyväksyin sit sen että jos todella haluan elää kristittynä niin silloin mun pitää antaa Jumalan ottaa ohjat elämästäni sen sijaan että eläisin oman mieleni mukaan. Luovuin kokonaan siitä ajatuksesta että voisin koskaan elää naispuolisen kumppanin kanssa. Tajusin myös että lesbo/biseksuaali ei määritä sitä mikä mä aidosti tai pohjimmiltani olen vaan sen tekee Jumalan lapseus. Mun identiteettini muodostaa se että oon kristitty eikä se että kuulun seksuaalivähemmistöön.

Seuraavat Kristuksen sanat Matteuksen evankeliumissa (16:24-27) on musta erityisen puhuttelevat: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan"

Ja vielä, henkilökohtasesti mun on vaikee ymmärtää tota "minun Jumalani on..." -ajattelutapaa. Kristinuskon idea ei nähdäkseni ole se että jokainen rakentaa itselleen omien mieltymystensä ja näkemystensä mukaan jonkinlaisen "tee-se-itse" -Jumalan vaan että on yksi muuttumaton Jumala jonka käskyt pysyvät ikuisesti. Kristinusko ei aina tai oikeastaan kovinkaan usein ole sopusoinnussa ympäröivän yhteiskunnan arvojen kanssa eikä mun mielestä kristittyjen kuulu elää sen mukaan mikä milloinkin sattuu olemaan yleisen mielipiteen mukaista vaan Jumalan sanan mukaan. Yhteiskunnalliset arvot muuttuvat aina säännöllisin väliajoin mutta Jumalan sana ei koskaan muutu.

Entisenä kristittynä ymmärrän hyvin näkemyksesi, ja olen osittain samaa mieltä. Koen, että jos uskoo johonkin tiettyyn jumalaan ja siihen liitettyyn uskomusjärjestelmään, ei sitä pitäisi voida vääntää ja kääntää kaikkien itselleen sopivaksi. Kristinuskossa kuitenkin ongelmana on jumalan "monipuolisuus". Jumala on ankara isä, sekä myös rakkaus. Keneen mikäkin puoli  tässä jumalassa vetoaa.

Itse olen entinen kristitty silti sen takia, minkä Räsänen tässä tuo hyvin esille; kristittyjen suunnaton tarve tuomita muut. Lainaamasi raamtunkohta on hyvä, mutta ikävä kyllä ei ole sinun tai Räsäsen tai minunkaan asiani tuomita muita heidän tavastaan seurata tai olla seuraamatta raamatun oppeja. Kristityt liian usein unohtavat mielestäni tärkeimmän; älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Yhteiskunta on mitä on, ja yhteiskunnan arvot saattavat olla ristiriidassa joiden kristittyjen arvojen kanssa. Kristityn kuitenkin pitäisi ymmärtää luottaa jumalaansa niin paljon, että toimisi itse omassa elämässään omantuntonsa mukaan, ja jättäisi tuomitsemisen jumalalleen.

Vierailija
9/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun kommentti on kadonnut? Ihan asialliseen sävyyn kirjotin sen :/

- se lesbo/bi joka kirjoitti sen pitkän kommentin jossa siteerasi Matt. 16:24-27

Vierailija
10/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaalilla onkin pokkaa ruveta vaatimaan muilta ihmisiltä asioita kun hänellä on oikeasti valinnan vapaus eikä tarvi missään tilanteessa olla kokonsa ilman. Minä olen täysin hetero ja jos pitäisi ruveta naisten kanssa olemaan jättäisin kokonaan väliin. Ewww..

Vierailija
11/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun kommentti on kadonnut? Ihan asialliseen sävyyn kirjotin sen :/

- se lesbo/bi joka kirjoitti sen pitkän kommentin jossa siteerasi Matt. 16:24-27

Sepä se kun uskovaiset on tottuneet siihen että ihmisistä saa sanoa mitä vaan ja se on muka asiallista. Kirjoittaisitko että olen tajunnut ettei ole ok olla ihonväriltään tummaihoinen? Ja että peitemaalit on keksitty. Tuskin. Yhtä paljon homo voi valita tai yhtä kohtuullista on vaatia peittämään todellinen olemuksensa.

Vierailija
12/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tulee se hetki kun on lakattava sanomasta. Esim ihminen voi olla sitä mieltä että mustat kuuluu bussin takaosaan, mutta tällaisen mielipiteen sanominen ääneen ei ole ok koska se on syrjivää. Uskovaisilla on edessä tämän opettelun vuodet.

Vierailija
13/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenne on se joka lopettaa uskonnollisuuden Suomesta. Kun käyttäydyn huonosti ja muut reagoivat siihen, tämä todistaa että olen oikeassa ja lopun ajat ovat lähellä ja kaikki tämä on etukäteen ennustettu. Raamattuun on kätevästi sisäänrakennettu se että peiliin ei tarvitse katsoa ja aina voi olla oikeassa.

Vierailija
14/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroakirkosta.fi räjähtää käsiin 3, 2, 1...

Vierailija
15/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä aio ainakaan erota kirkosta. Tunnen monia homoja jotka kuuluvat kirkkoon. On tärkempää saada keskustella kristinuskosta niiden kanssa, jotka kokevat samoin että mm PR tuomitsee ja asettaa näin itsensä väärään asemaan.

Joku muistutti hyvin ketjussa, älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Todellinen Rakkaus ei satuta.

Vierailija
16/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi homot kohkaa 3%:n kannatuksen omaavan puolueen kannoista. Lisäätte vaan sen merkitystä huutamalla siitä vuosikaudet yhteen soittoon.

Vierailija
17/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi homot kohkaa 3%:n kannatuksen omaavan puolueen kannoista. Lisäätte vaan sen merkitystä huutamalla siitä vuosikaudet yhteen soittoon.

Hyvä vihollinen. Sen avulla voi esitellä omaa paremmuttaan. Ja eihän porvaritkaan puhu muusta kuin vassareista, vaikka niiden kannatus 7%.

Vierailija
18/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Räsäsen kanssa jälleen kerran samaa mieltä. On rohkeasti pysyttävä Raamatun totuudessa eikä pidä lähteä maailman tuulien mukaan. Synti on synti eikä Jeesuskaan hyväksynyt synnissä elämistä. Jeesus olisi aivan varmasti sanonut homolle saman kuin minkä sanoi syntiselle naisellekin. 

Siinä taas yksi kivien heittelijä. Mukavaa olla niin paljon synnittömämpi kuin muut että on varaa heitellä niitä kiviä.

Vierailija
19/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Räsäsen kanssa jälleen kerran samaa mieltä. On rohkeasti pysyttävä Raamatun totuudessa eikä pidä lähteä maailman tuulien mukaan. Synti on synti eikä Jeesuskaan hyväksynyt synnissä elämistä. Jeesus olisi aivan varmasti sanonut homolle saman kuin minkä sanoi syntiselle naisellekin. 

Noudata sinä sitä sinun raamattusi totuutta, mutta älä odota että kaikki muut noudattavat myös. Äläkä luule olevasi silti parempi kuin ne muut, koska joka itsensä ylentää, se alennetaan, jne.

Vierailija
20/66 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntinen nainen satuttaa itseään, kun myy rahasta seksiä. On tiedossa, että seksityöntekijöiden tausta on hyvin rikkonainen ja he jos ketkä tarvitsevat rakkautta ja tukea. Usein taustalla on hyväksikäyttöhistoria ja he myös joutuvat työssään usein väkivallan kohteeksi.

Homous ei vahingoita ketään. Näitä asioita ei voi mitenkään verrata. Seksuaalinen suuntautuminen on täysin eri asia kuin hyväksikäyttö. Syntiseen naiseen vertaaminen osoittaa vain kirjoittajan tietämättömyyden.

Tämä on tärkeä keskustelu ja hyvä ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän