Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluumuutto Suomeen?

Vierailija
05.07.2016 |

Muistan kun n. 3 vuotta sitten googletin paluumuutosta ja tuntui siltä, että jokainen keskusteltu, jossa suomalainen muutti takaisin Suomeen oli täynnä surua, katkeruutta ja kaikkea negatiivista.

Asuin Keski-Euroopassa paikallisen mieheni kanssa 6 vuotta ja muutimme Suomeen n. 1,5 vuotta sitten. Pelkäsin tätä muuttoa ihan hirveästi, olin varma että kaikki epäonnistuisi.

En ole oikeastaan kauheasti miettinyt muuton onnistumista näinä 1,5 vuotena vaan olen vaan elänyt elämää sen kummempia ajattelematta :D vasta ihan viime päivinä olen miettinyt enemmän. Täytyy kyllä sanoa, että ollaan mieheni kanssa niin tyytyväisiä että muutettiin. Meillä molemmilla oli ihan ok työt miehen kotimaassa ja osasin paikallista kieltä ja elämä sujui ihan kivasti mutta kaivattiin vaihtelua. Suomesta mä löysin eka töitä ja mies oli työttömänä/ opiskeli suomea 2 kk ja löysi sitten itsekin oman alan töitä. Palkka on täällä korkeampi kuin se oli entisessä kotimaassamme ja työpäivät lyhyempiä. Muutenkin molemmat ollaan viihdytty töissä tosi kivasti. Me löydettiin myös aivan ihana asunto Helsingistä ja tuntuu niin luksukselta, kun asunnossa kaikki toimii, ei ole hometta ja kosteutta ja talvella ei tarvitse ostella extra-lämmittimiä joka nurkkaan että selviäisi.

Kaiken kukkuraksi olen nyt äitiyslomalla ja odotamme esikoista saapuvaksi tulevina päivinä. Sekin kuinka hyvää hoitoa ollaan saatu kunnalliselta nyt raskauden aikana on yllättänyt meidät. Olen niin onnellinen, että vasta Suomessa päätimme lisääntyä sillä nyt kun olen vertaillut näissä jutuissa entistä kotimaatamme ja Suomea niin Suomi tosiaan vetää paljon pidemmän korren tässäkin.

Sosiaalinen elämämmekin on paljon vilkkaampaa kuin koskaan aiemmin. Miehelläni on varmaan ihan yhtä paljon suomalaisia kavereita kuin minullakin :D Ja mikä parastaa, mun sisarukset ja vanhemmat asuvat kaikki 100 kilometrin säteellä ja voimme nähdä useamminkin kuin vain jouluna ja juhannuksena.

Halusin vain jakaa tämän tänne Internetin syöveriin. Jos joku muu joskus googlettaa paluumuutosta niin ainakin yksi positiivinen kertomus löytyisi jostain :)

Mukavaa kesää kaikille!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin elämäänsä tyytyväiset ihmiset kirjoittelevat positiivisia kokemuksia tällaisilla foorumeilla. Tänne eksyy paljon herkemmin ne negatiiviset valittajat (esim. just ne jotka eivät sopeutuneet Suomeen ja heidän sosiaalinen elämä on yhtä kuin vauva.fi ja tänne sitten valittavat epäonnistunutta muuttoaan)

Itse sairastuin ikävään tautiin pari vuotta sitten, josta kyllä voi parantua ja sen kanssa oppia myös elämään ihan normaalia elämää. Tauti ei siis ollut kuolemaksi.

Kun etsin Internetistä ihmisiä joilla tämä tauti niin vaikutti HYYYYVIN synkältä. Kaikki tyyliin itsemurhan partaalla ja elämä ei ollut enää minkään arvoista tämän taudin kanssa ja kukaan ei voi parantua. Sit kyl tajusin myöhemmin, kun itsekin löysin elämänilon ja parannuin niin en mä tullut nettiin enää siitä kirjoitteleen. Mut alkushokis kyl kirjoittelin negativiisia ajatuksia taudista paljonkin. Sellasta se on...

Mukavaa, et ootte sopeutuneet Suomeen ja onnea vauva-arkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä