Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita 43v joilla säännölliset kuukautiset?

Vierailija
05.07.2016 |

Löytyykö muita joilla säännölliset kuukautiset eikä vielä mitään vaihdevuosioireita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Olen 48v ja ihan on säännölliset kuukautiset.

Vierailija
2/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti löytyy. Itse olen 48-vuotias ja ihan säännölliset olleet aina. Säännölliset kuukautiset eivät tarkoita, että olisit hedelmällinen ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v. on todela aikainen ikä vaihdevuosien alkamiseen.

Vierailija
4/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan säännölliset on ja ikää 43v.

Vierailija
5/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 ja on

Geenit on sellaiset että 60 v loppuu

Vierailija
6/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurimmalla osalla on säännölliset kuukautiset noin nuorena :)

Vierailija
7/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni alkoi vaihdevuodet pian 40 v. syntymäpäivän jälkeen, siis ennen 41 vuoden ikää. Itselläni PCO-oireilua ja kierto oikeasti säännöllistyi koko elämän kestäneen epäsäännöllisyyden jälkeen n. 40 vuotiaana. Lapsen sain luomusti 44 v.. Kierto ollut unelmasäännöllinen, kunnes nyt täytin 50 v ja sen jälkeen pari kiertoa, jotka venähtäneet pitkiksi, useimmat edelleenkin aikataulussa. Mitään muita vaihdevuosioireita en tunnista, ehkä vi....tusta, mutta sitä nyt saattaa olla muutenkin. Näissä pitkissä kierroissa tuli taas mieleen useiden vuosien aika - silloin, kun ei ollut pillerit kiertoa hoitamassa - jolloin kuljin sidepaketti kainalossa odottaen, että milloin vuoto alkaa ja vaihtelua oli välillä 24 pv - 3kk!  Nytkin mietin, että olis piru loppuneet kerralla!

Vierailija
8/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet tulevat ainakin omassa suvussani reilusti yli 50 -vuotiaana, siellä enemmän 60 -vuotiaana.

Ja onhan niitä ihan luomusti ja vahingossa raskautuneita yli 50-vuotiaita. Joka vuosia Suomessa on tällaisia synnyttäjiä.

Eiköhän se ole normi, että 43 -vuotiaana on säännölliset kuukautiset. Ja on myös hedelmällinen.

Nykyisin on vain vähän hämärtynyt nämä jutut kun mediassa rummutetaan niin paljon hedelmöityshoitoklinikoiden piilomainontaa. Siinä pyörii isot rahat. Nykyisenä medikalisaation aikana lääketeollisuus ja yksityinen terveydenhoitobisnes haluaa määritellä kaikki jotenkin sairaiksi että saisi asiakkaita. Vähintään hedelmällisyysongelmaisiksi, mt-ongelmaisiksi ja kolesterolilääkityksen tarpeessa oleviksi. Tiesittekö että viimeisimpien USA:n mielenterveysongelmien tautiluokituksen mukaan psykiatrit arvioivat, että vähintään 50% väestöstä kärsii jossain elämänsä vaiheessa mt -ongelmistaan?! Esimerkiksi jos olet kauemmin kuin 2 viikkoa surullinen läheisesi kuoleman jälkeen niin sinuun pätee masennusdiagnoosi!

Vierailija
9/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä avauksesta. Olen 43. Ei kyl ole säännölliset. Ehkä viime kesään asti oli, sitten alkoi mennä ihan hulluksi, kierto lyhentyä siis. Ensin syytin kaikkia erilaisia pillereitä, joita kokeilin, mutta eipä nyt taida niistäkään johtua, vaan iästä, kuten gynekologi sanoi. Kierto saattaa siis olla sellainen, että alkaa melko normaalisti, ovulaatio tulee kp 9 ja sitten parin kolmen päivän päästä alkaa kuukautiset. Eli koko kierto alle 2 vko. Vuotoa ei ole paljon, se ei ole ongelma, mutta todellinen ongelma on se, että kärsin PAHASTA hormonaalisesta migreenistä, jota saattaa tulla ovulaation ja kuukautisten aikaan monen päivän putkissa. Ja eipä siihen sitten montaa tervettä päivää jää väliin. 

Olin 39, kun nuorin lapsi syntyi. Silloin tulin ekasta kerrasta raskaaksi. Siihen asti kierto oli täysin säännöllinen 26 päivää. 

Vierailija
10/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä avauksesta. Olen 43. Ei kyl ole säännölliset. Ehkä viime kesään asti oli, sitten alkoi mennä ihan hulluksi, kierto lyhentyä siis. Ensin syytin kaikkia erilaisia pillereitä, joita kokeilin, mutta eipä nyt taida niistäkään johtua, vaan iästä, kuten gynekologi sanoi. Kierto saattaa siis olla sellainen, että alkaa melko normaalisti, ovulaatio tulee kp 9 ja sitten parin kolmen päivän päästä alkaa kuukautiset. Eli koko kierto alle 2 vko. Vuotoa ei ole paljon, se ei ole ongelma, mutta todellinen ongelma on se, että kärsin PAHASTA hormonaalisesta migreenistä, jota saattaa tulla ovulaation ja kuukautisten aikaan monen päivän putkissa. Ja eipä siihen sitten montaa tervettä päivää jää väliin. 

Olin 39, kun nuorin lapsi syntyi. Silloin tulin ekasta kerrasta raskaaksi. Siihen asti kierto oli täysin säännöllinen 26 päivää. 

Kommentoija 7 jatkaa.

Todellakin ikään liittyvä juttua tuo, että kierto lyhenee ja usein myös tuo, että vuodot lisääntyy, kuten ainakin minulla siinä neljänkympin jälkeen kävi. Jotkut ihan anemisoituu, joten kannattaa miettiä, jos heikottaa! Vuoto on runsasta myös niin, että siteet ja tamponit joutuu vaihtamaan tiheästi ja joskus ihan tuntee sen veren hulvahtamisen.

Samoin minulla tuo hormonaalinen migreeni, joka joskus jopa auttaa hoksaamaan, että menkat alkamassa. Kun  on pääkipupäivä ja mikään lääke ei auta, kuten normaalisti, niin tietää, että ehkä huomenna vuotaa ja sitä pääkipua jatkuu vielä pari eka päivää. Ovulaatiotuntemukset todella voimakkaat, ei ole olleet aiemmin, mutta neljänkympin jälkeen nekin, mutta onneksi en ovulaation aikaan itse kärsi pääkivusta!

Vierailija
11/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 55v ja saa edelleen kuukautisia säännöllisesti :O 

Vierailija
12/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v ja säännölliset on. Tosin rinnat kipeytyy ihan mahdottomasti nykyisin kierron puolivälissä ja muutenkin kroppa on muuttunut jotenkin 40v täytettyäni. Kävin vähän aikaa sitten gynellä ja kuulemma ei ole vielä vaihdevuosioireita ( oli nimittäin myös välivuotoa eikä koskaan ennen ole ollut )

Vierailija
13/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 52 ja kuukautiseni tulivat ajallaan viime viikkoon saakka, kun yllättäen mitään ei näkynyt kuukupissa. Näinkö ne nyt loppuivat?

Mitään kuukautisiin tai vaihdevuosiin liittyviä oireita minulla ei koskaan ole ollut.

(Ei kai oireeksi lueta sitä, että olen himoinnut naapurin miestä pari viikkoa? Yötä päivää. Onneksi olemme kumpikin sinkkuja...)

Vierailija
14/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 ja tänä vuonna kuukautiset ovat vasta muuttuneet epäsäännöllisiksi. Vaihdevuodet siis kolkuttelee ovella . Jo olisi aikakin päästä tästä riesasta.

Vierailija
15/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kohta 44v, ei mitään tietoakaan vaihdevuosista. Nuorinkin vasta 2v.

Vierailija
16/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eihän tuo todellakaan ap mitenkään erityislaatuista ole! Jos sinulla olisi vaihdevuodet, olisi se jo erikoisempaa.

Vierailija
17/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat vaihdevuodet 54-vuotiaana. Nuorin lapsistani syntyi, kun oli 45.

Vierailija
18/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 v ja ihan säännölliset kuukautiset.

Vierailija
19/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kymmenen vuoden päästä uudestaan.

Kerro kuitenkin, mistä on tullut mieleesi, että jo tuossa iässä alkaisi olla vaihdevuosioireita? Syntyyhän lapsiakin paljon vanhemmille.

Mutta kun nyt kysyit, niin tuossa iässä olivat hyvinkin säännölliset. Vasta lähempänä viittäkymmentä alkoi olla toisinaan niin loputonta vuotoa, että oli hankittava lääkkeitä.

Vierailija
20/28 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös 43 v ja ihan samat kuin ap ella ei kyllä migreeniä. Voiko tosiaan olla jo viihdevuodet kyseessä?