Muita 43v joilla säännölliset kuukautiset?
Löytyykö muita joilla säännölliset kuukautiset eikä vielä mitään vaihdevuosioireita?
Kommentit (28)
Äitini on 54-vuotias, säännölliset kuukautiset hänellä, ei vaihdevuosioireita. Mummoni vaihdevuodet alkoivat, kun hän oli 58-vuotias.
Täälläkin 48 v ja säännölliset menkat.
49 v ja menkat tulee kuin kello
Ei oireita. Olen ollut aina kova hikoilemaan, joten toivottavasti ei tulekaan
52-vuotias ja kuukautiset kyllä säännölliset, mutta kierto on lyhentynyt. On nyt 25 pv entisen keskiverron 28 sijaan. Lisäksi kuukautiset ovat hyvin niukat, oikeastaan vain yhden päivän pituiset. Joten odottelen kyllä loppumista lähiaikoina.
Muita oireita ei oikeastaan ole ollut kuin yöhikoilu ja sitä on jatkunut jo n. kolme vuotta -- joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Voihan ne vaihdevuodet mennä ilman suurempia oireita - kannattaa monesti kysyä, miten omalla äidillä/mummoilla meni ja se monesti antaa vähän viitettä oireista ja ikävuosista - taas toisaalta voi olla, että ihan eri tavalla menee - kummalta puolen sukua se perimä sitten tuleekaan! Omalla äidilläni oli varsin vähäiset oireet ja samaa toivon itsekin. Työkavereina on taas ollut naisia, jotka pukkaa hikeä ja palelee ja silmälasitkin tippuu nenältä hien mukana ja kiukuttelee ja äyskii ja tuiskii. Jotkut ottaa korvaushoitoa, jotkut ei voi vaikka haluaisivat ja jotkut jatkaa sitä todella pitkään! Mutta aika monet nauttii lopulta koittavista "rättivapaista"!
Olen 43 v. ja kierto säännöllinen. Kovia alavatsakipuja kuitenkin ollut välillä, niin hakeuduin gynelle.
Gyne ultrasi ja kysyi, milloin tarkalleen kovat kivut olivat. Kerroin, että pari päivää sitten. Gyne sanoi, että hän näkee ultrassa, että munasolu on irronnut pari päivää sitten ja kipu aiheutuu todennäköisesti siitä, kun sitä kerran kuussa on. Johon minä, että olenko muka vielä hedelmällinen. Gyne vastasi, että ainakin täällä näkyy killuvan pitkät rimpsut terveen näköisiä munasoluja, että sinuna käyttäisin kyllä vielä ehkäisyä, ellet sitten lasta halua.
Eli ei vielä vaihdevuosia ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 52 ja kuukautiseni tulivat ajallaan viime viikkoon saakka, kun yllättäen mitään ei näkynyt kuukupissa. Näinkö ne nyt loppuivat?
Mitään kuukautisiin tai vaihdevuosiin liittyviä oireita minulla ei koskaan ole ollut.
(Ei kai oireeksi lueta sitä, että olen himoinnut naapurin miestä pari viikkoa? Yötä päivää. Onneksi olemme kumpikin sinkkuja...)
Tulinpa takaisin kysymään, voiko yhtäkkiä ilmestynyt seksinhimo oikeasti olla oire vaihdevuosista. Olen ollut selibaatissa ihan rauhallisesti, vaikkakin puutteen tunnistaen, todella kauan ja naapurinkin olen tuntenut kaverina vuosikausia. Miksi juuri nyt tällainen yöunetkin vievä ja jatkuvasti paheneva panetus?
13
2