Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kännykkää räpläävä autolija vaaraksi?

Vierailija
05.07.2016 |

Just eilen yksi nuori nainen taisi somettaa ratissa eikä nähnyt mua ja lapsia :(
Onneksi tajus jarruttaa.

http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1467605793967

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä puhuminen että tekstailu / nettisurffailu on vaaraksi. Huomio kiinnitty ihan muuhun kuin liikenteeseen, olin jäädä kännykkään puhuvan autoilijan alle suojatiellä. Auto ajoi suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä 😨

Näitä tapahtuu koko ajan vaikkei kuski puhuisikaan puhelimeen. Ei se puhelimeen puhuminen eroa ole yhtään erilaista kuin kaverille puhuminen autossa, eikä handsfree auta yhtään mitään.

Ja sitten on näitä ketkä sytyttävät röökii eikä näe mitään, tai,räplää stereoita, tai kaivaa laukusta huulipunaa, tai syö jne jne jne.

Kännykkään puhuminen on pienin paha kaikesta mitä voi touhuta autossa ajaessa.

Olet vaaraksi muille ja itsellesi.

Ei, en ole. Perustele sinä mulle miksi minä olen isompi vaara kännykkään puhuessani kuin ihminen joka tekstailee, päivittää somessa, laittaa huulipunaa tai valitsee musiikkia?

Ja miten se handsfree auttaa kun ei ole mikään pakko pitää ratista kaksin käsin kiinni?

Kun edessä ole auto tekee omitusia liikkeitä tai jää risteykseen jumittamaan tms. siellä on melkein aina ihmisellä kännyllä korvalla. Joskus auton kääntämiseen katsos tarvitsan kaksi kättä, jos et tätä ole vielä ymmärtänyt.

Jos ajan pienillä teillä tai pitää pysäköidä jne niin ei tottakai pidä kännykkää kädessä. Ei siihen nyt tartte koko ajan puhua, vaikka ei ymmärrä miten siihen ei muka pysty puhumaan kun ajaa maantiellä missä ei ole valoja eikä mutkia ja näkee koko ajan mitä liikenteessä tapahtuu, eikä keskittyminen herpaantuu yhtään sen enempää kuin jos kaverin kanssa puhuisi.

Jos ymmärrys on tätä tasoa niin suosittelen siirtymään julkiseen liikenteeseen kokonaan.

Vierailija
22/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etootosissas kirjoitti:

Ei se puhuminen vaaraksi oo, vaan se tekstaaminen, selfien ottamiset ratin takana, ja palstailu ja naamakirjan selaaminen.

Kun puhuu pysyy sentään katse tiellä.

Katse tiellä ei vielä riitä mihinkään.

Puhuminen huomattavasti pienempi riski kuin kaikkien aistien keskittäminen siihen luuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tekstailisi ajaessani läheskään niin paljon, jos puhelimeen saisi reilusti puhua ajon aikana, eikä tarvitsisi kirjoittaa salaa tekstiviestiä jossain vaihdekepin vieressä. Typerä ja kuolleena syntynyt laki kaiken kaikkiaan! Päättäjien sietäisi hävetä!