Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kampaaja korvausvelvollinen tässä tilanteessa?

05.07.2016 |

Mielipiteitä tänään kampaajalla tapahtuneesta ikävästä tilanteesta.
Olen käynyt kyseisessä kampaamossa monia kertoja tyvivärissä ja ostanut heidän kauttaan pidennykset ja laitattanut ne heillä sekä käytän heidän suosittelemia tuotteita. Olen siis vakkariasiakas ja kampaamo on aika suolaisen hintainen ja kaupungissa hehkutettu parhaimmaksi. Heti alkuun pitää mainita, että asun ulkomailla (Euroopan ulkopuolella), joten tilanne on hieman hankala koska samat käytännöt eivät täällä välttämättä päde.

Kävin tänään tyvivärissä ja viime kerralla käydessäni tyvi ei värjäytynyt tarpeeksi ja jäi liian vaaleaksi ja näytti hassulta (minulla on tummat hiukset, kuvitelkaa liian vaalea tyvi muuhun tukkaan verrattuna). Olen hiljattain värjännyt hiukseni tummanruskeiksi blondeista, jonka tyvivärin kanssa ei ikinä ole ollut ongelmaa joten ajattelin että varmasti seuraavalla kerralla osuu nappiin kun nyt nähtiin miten hius käyttäytyi. No, ei osunut. Tänään kampaajalle saapuessa pyysin paikallista miestäni selittämään, että mitä haluan ja toivon että sama moka ei toistu, sillä tuntuu että he eivät aivan ymmärrä englantia ja minä vastaavasti en vielä osaa riittävästi heidän kieltänsä. Kampaaja ja paikan manageri vakuuttelivat että tällä kertaa onnistuu mutta kauhukseni huuhtelun jälkeen huomasin heti märästä tukasta heti, että taas tyvi on liian vaaleaksi värjätty. Kampaajatyttö alkoi muina miehinä kuivaamaan hiuksiani kunnes sanoin että en pidä työn jäljestä ja kysyin että mitäs nyt tehdään. Väriero oli siis aivan selvä ja en ymmärrä miten kampaaja ei siitä heti itse sanonut. Ylimielisesti kampaaja kysyi huomautettuani, että enkö pidä väristä ja totesi että kuivana näyttää erilaiselta (miksi haluaisin tyveni olevan eri värinen kuin muu hius?) mutta kuivana väri oli aivan yhtä selkeästi liian vaalea.

Tässä vaiheessa mieheni tuli takaisin ja huomasi tietenkin mokan. Miehenikin kysyi asiasta ja kampaaja alkoi selkeästi vihaisesti kuivata hiuksiani ja läiski uuden värin tyveen joka alkui valua kasvoilleni ja käsilleni. Kampaamo oli menossa kiinni, joten oletettavasti hänellä oli kiire kotiin. Hän ei pyyhkinyt väriä kasvoiltani ja sain itse paperin palasella pyyhkiä suurimpia pois. Huuhtelun (ja 1h 30min lisäistumisen) jälkeen väri oli tasainen tyvestä latvaan ja kaikki oli hyvin. Kuitenkin noustessani huomasin, että tummaa väriä oli ollut kampaajan tuolilla ja värjännyt housujeni takaa polven kohdalta koko pohkeen hiusväriin. Kyseessä vaaleat ihan lempparihousut :( Huomautin asiasta kampaajalle ja hän suihkutti hiuslakkaa (?) tahrojen kohdalle ja vakuutti että väri lähtee kyllä.

Kyseessä on merkkihousut ja se fakta, että kampaaja ei edes pyytänyt anteeksi vaan käyttäytyi ikävästi lisätyön takia harmittaa aiiivan sairaasti. Housut on pilalla, hiukset oli (hetken) pilalla ja hinta todella kallis :(

Huomenna mieheni soittaa kampaamon managerille, luuletteko että voin saada jotain korvausta tilanteesta? Edes pesulalaskun housuille, jos ne saisikin puhtaiksi, mitä epäilen kyllä...

Harmittaaaaaaa :(

Teille jotka ette jaksa lukea:
- kampaaja ei osaa värjäyä tyveä, vaikka asiasta mainittu ja keskusteltu ja sama on tapahtunut aikaisemmin
- huomauttaessa suuttuu ja vastahakoisesti korjaa
- korjaaminen kestää extra 1h 30min jonka jälkeen hius on ok
- korjausvaiheessa kampaaja levittää väriä runsaasti jota valuu kampaamotuolille
- vaaleat lempparihousut pilalla, kampaaja suihkuttaa niihin hiuslakkaa (?!)
- sairaan kallis lasku ja normaalihinta työstä, ei anteeksipyyntöä

Voinko saada korvausta? :(

Kommentit (29)

1/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hampaasi ja mene nukkumaan takaisin,, niin minäkin teen

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
2/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

Pese hampaasi ja mene nukkumaan takaisin,, niin minäkin teen

-IISAK SONNI

Kello on 22.16 täällä, me ollaan vasta nukkumaan menossa :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitäisi maksaa housujen puhdistus tai korvata niiden arvo, joka tietenkin on vähemmän kuin uusien hinta.

Lähtisin siitä että kampaaja teki tuon tahallaan.

Vierailija
4/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sun miehen kannattaa soittaa managerille! Ja siis nimenomaaan sun miehen ja nimenomaan managerille! 

Vierailija
5/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mä en kyl laittais lempparihousuja jalkaan, kun oon menossa kampaajalle

Vierailija
6/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On korvausvelvollinen housuista. Hiuslakan pitäisi irrottaa väriä kun sitä suihkutetaan tuoreeltaan värjäytyneeseen vaatteeseen ja pestään koneessa. Mutta jos vaaleat housut kyseessä ja tarvitsevat vielä erikoispesun pesulassa, sitten en tiedä. Normaalin hinnan voi ottaa jos työ korjataan ja lopputulos on haluttu. Mutta vihamielinen käytös ja asiakkaan vaatteiden sotkeminen ei ole ok.

Vierailija
7/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sun miehen kannattaa soittaa managerille! Ja siis nimenomaaan sun miehen ja nimenomaan managerille! 

Niin, mun mies ja selvyydeksi esimiestä tarkoitin :) hänen huone on hiustenpesualtaita vastapäätä, manager luki ovessa, syöpy mieleen siinä hampaita kiristellessä.

ap

Vierailija
8/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitäisi maksaa housujen puhdistus tai korvata niiden arvo, joka tietenkin on vähemmän kuin uusien hinta.

Lähtisin siitä että kampaaja teki tuon tahallaan.

Ei kait tahallaan, aika ikävä ihminen sais olla.

Toivon että ainakin pesulamaksun saisin..

Vierailija
9/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On korvausvelvollinen housuista. Hiuslakan pitäisi irrottaa väriä kun sitä suihkutetaan tuoreeltaan värjäytyneeseen vaatteeseen ja pestään koneessa. Mutta jos vaaleat housut kyseessä ja tarvitsevat vielä erikoispesun pesulassa, sitten en tiedä. Normaalin hinnan voi ottaa jos työ korjataan ja lopputulos on haluttu. Mutta vihamielinen käytös ja asiakkaan vaatteiden sotkeminen ei ole ok.

Aaaa siksi siis hiuslakka. Normaalihinta oli ihan okei, kerran ovat myös aikaisemmin korjanneet pidennyksiä kun olivat tilanneet väärän väriset. Laiton jälkeen lähdin kotiin ja palasin samantien seuraavana päivänä takaisin sillä pidennykset olivat aivan järkyttävän erottuvat eivätkä yhtään omien hiusteni väriset. Ihmettelin jo paikan päällä miten ne näyttävät hassuilta mutta käskivät pestä että hiukset soluttuisivat omieni sekaan paremmin. Väittivät vielä seuraavanakin päivänä että pitää vain pestä muutaman kerran :D korjasivat kuitenkin.

Housut tässä harmittaa ja tuo asenne :( Ei ole ensimmäinen kerta kun on selvästi joku pielessä ja eivät sitä myönnä. Aaaaa viimeinen kerta kun tuonne menen.

Vierailija
10/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mä en kyl laittais lempparihousuja jalkaan, kun oon menossa kampaajalle

Hmm mulla ei tullut mieleenkään että mun pitäisi jotenkin pukeutua erilaisesti koska menen kampaajalle. Ei ikinä ennen ole vaatteita pilattu kampaajalla :( Taidan seuraavaksi mennä ilman housuja

Vierailija
11/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie housut pesulaan ja lähetä lasku kampaamoon. Ilmoita pomolle alaisensa käytöksestä ja vaihda tämän jälkeen paikkaa.

Vierailija
12/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi neuvotella johtajan kanssa sopivan korvaussumman. Johtajan tulee myös tietää mitä kampaamossa tapahtuu. Ja sinä lakkaat käymästä siellä kampaamossa + et pukeudu parhaisimpiisi, kun käyt värjäämässä hiuksia. Uteliaisuudesta kysyn, miksi värjäät hiuksia tummaksi, eikö oma vaalea väri ole uniikimpi Euroopan ulkopuolella?

Vierailija
13/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pendeja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaaa siksi siis hiuslakka. Normaalihinta oli ihan okei, kerran ovat myös aikaisemmin korjanneet pidennyksiä kun olivat tilanneet väärän väriset. Laiton jälkeen lähdin kotiin ja palasin samantien seuraavana päivänä takaisin sillä pidennykset olivat aivan järkyttävän erottuvat eivätkä yhtään omien hiusteni väriset. Ihmettelin jo paikan päällä miten ne näyttävät hassuilta mutta käskivät pestä että hiukset soluttuisivat omieni sekaan paremmin. Väittivät vielä seuraavanakin päivänä että pitää vain pestä muutaman kerran :D korjasivat kuitenkin.

Housut tässä harmittaa ja tuo asenne :( Ei ole ensimmäinen kerta kun on selvästi joku pielessä ja eivät sitä myönnä. Aaaaa viimeinen kerta kun tuonne menen.

Miksi käyt kerta toisensa jälkeen kampaamossa, joka on kallis ja paska?

Vierailija
14/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on housut pilalla tietty pitää korvata, ei sitä nyt noin pitkän sepustuksen kanssa tarvi kysellä. Veikkaan, että olet noiden mielestä hankala asiakas, vaihda kampaamoa. Hieman hysteeriseltä vaikutat myös, ei millään pahalla,rauhoitu nyt vähän.

Vierailija
15/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kampaaja ja jos olisin sotkenut asiakkaan vaatteet noin pahasti ja selkästi omasta välinpitämättömyydestäni johtuen (jos ei edes tosiaan pyyhkinyt väriä kasvoiltasi) niin korvaisin ehdottomasti. Hiuslakka tuoreeltaan suihkutettuna saattaa tosiaan irrottaa tahroja, joten kannattaa tietysti koittaa pestä housut. Mutta ei se välttämättä auta. Mutta jos miehesi kerran menee selvittämään asiaa niin toivottavasti saatte asian sovittua. Mietin vaan, että jos noin paljon mokia ja korjailuntarvetta tulee niin miksi käyt ko. paikassa?

Vierailija
16/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie housut pesulaan ja lähetä lasku kampaamoon. Ilmoita pomolle alaisensa käytöksestä ja vaihda tämän jälkeen paikkaa.

Tämä.

Vierailija
17/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kampaamo maksaa laskun, niin se on hyväntahtoisuutta. Oikeassa elämässä tilaaja maksaa laskun ja jos kampaamo pesettää, niin he valitsevat pesulan jne.

Vierailija
18/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, miten sitä hiusväriä on voinut joutua tuolille polvitaipeidesi alle samalla, kun sinä istuit tuolissa? Eikö siellä kampaamossa muka käytetä kappoja? Ja jos nyt ei käytetäkään, niin miten se kampaaja on saanut roiskittua väriä penkille sinun jalkojesi alle?

Vierailija
19/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pendeja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyt kerta toisensa jälkeen kampaamossa, joka on kallis ja paska?

Olen siis käynyt muissa paikoissa, mutta tämä on niistä siistein ja "trendikkäin". Asumme köyhässä maassa jossa vähän kaikki asiat tulee jälkijunassa. Eivät esimerkiksi tiedä, miten teippipidennykset laitetaan :)

Vierailija
20/29 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, miten sitä hiusväriä on voinut joutua tuolille polvitaipeidesi alle samalla, kun sinä istuit tuolissa? Eikö siellä kampaamossa muka käytetä kappoja? Ja jos nyt ei käytetäkään, niin miten se kampaaja on saanut roiskittua väriä penkille sinun jalkojesi alle?

Siis sitäpä juuri! Väri on vielä polvitaipeen alla pohkeessa. Tuolla käytetään sellaisia ohuita kylpytakkeja suojana.