Suomalainen juo vain 123 litraa maitoa vuodessa!
Miten voi pitää paikkansa että vain 123 litraa maitoa koko vuonna? Vain n.3 desiä päivässä!?
Ja juustoa 27kg/vuosi järkyttävä määrä juustoa.
Kommentit (90)
Siinäkin on 123 litraa liikaa. Maito on vauvojen juoma eikä aikuinen ihminen sitä tarvitse. Juustosta saat kaiken tarvitsemasi kalsiumin. Moninkertaisena.
Vierailija kirjoitti:
Juon 0 litraa maitoa vuodessa, koska en ole typerä idiootti.
Idiootti? Miksi? Todella vähän tuo määrä. Tuostahan puolet menee jo päivittäisen kahvin sekaan. Ruoalle ei jää lasillistakaan. Ap
Selittäkää minulle mikä tämä av:n maitovastaisuusjuttu on? Ihan uusi ilmiö
Vierailija kirjoitti:
Juusto on kovetettua maitoa.
Ja isoksi osaksi RASVAA eikä kuten esim rasvaton maito jossa on kaikki tarvittava...
En ole mikään asiantuntija mutta tietääkseni maitoa voi kuluttaa muutenkin kuin juomalla.
Juuston määrä on kyllä yllättävän iso. Kukahan ne mun osuudet käyttää, maitoa menee vaan kahvin sekaan ja juustoa syön pari siivua viikossa.
Joku juo varmaan enemmän koska minä en juo ollenkaan maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juusto on kovetettua maitoa.
Ja isoksi osaksi RASVAA eikä kuten esim rasvaton maito jossa on kaikki tarvittava...
Rasvattomassa maidossa ei ole mitään tarvittavaa. Juustossa on kaikki, myös rasva.
Rasvaton maito on kaikista haitallisinta kuten kaikenlainen prosessoitu roska eikä se vie nälkää yhtälailla kuin normaali jolloin siitä ei ole oikein mitään iloa.
Rasvafobiat on ihan uskomattomia kun samalla mätetään luonnottomia sokereita ja lisäaineita.
Mulla menee aika tarkalleen yks litra maitoa päivään. Muuten en maitoa juurikaan juo, paitsi kahvissa. Pistääkin miettimään, että kuinka helvetisti sitä kahvia tulee kiskottua. :D Menee siis yli tuhat litraa kahvia vuoteen.
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
No mä juon vuodessa maitoa 0 litraa, juustoakin syön vuodessa ehkä max. 2 kiloa. Tällaiset mun tyyliset ihmiset laskee aika paljon tuota keskiarvoa, kun sitten on niitä joilla menee jopa litra maitoa päivässä. Saan varmasti ihan olemattoman määrän kalsiumia, mutta en oo ikinä jaksanut stressata kalsiumin saannista eikä ole ikinä luita silti murtunut tai katkennut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maitoa pitää juoda, se pitää luut ja hampaat kunnossa. Ette kai te nyt hemmetti vie halua huonoja hampaita ja osteoporoosia joskus vanhemmalla iällä vain siksi, että ette ole juoneet maitoa?
Paskan marjat!
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle mikä tämä av:n maitovastaisuusjuttu on? Ihan uusi ilmiö
Minä lopetin maidonjuonnin jostain syystä kun olin muistaakseni ensimmäisellä luokalla (olin silloin 6-7-vuotias), nyt olen 34-vuotias. Teininä, noin 20 vuotta sitten, yritin juoda lusikallisen maitoa. En pystynyt nielaisemaan sitä koska se maistui niin pahalle. Ei aikuisen ihmisen tarvitse juoda maitoa, se ei ole terveellistä ainetta, vaikka niin Valio väittääkin (tietysti väittää, sehän on suurta liiketoimintaa).
Ihme maitovastaisuutta. Kaikki kasvisperäiset maitovalmisteet maistuu paskalta ellei ole kaakaon maulla peitetty. Kyllä, olen kokeillut.
Juon 0 litraa maitoa vuodessa, koska en ole typerä idiootti.