Mitä v...ua, kaverin 6-vuotias lapsi ei osaa nukahtaa itse!
Kuulemma tarvii hieroa ja silitellä uneen, kun ei muuten rauhoitu tai pysy sängyssä. Tuo tuleva eskarilainen nukkuu kaiken huipuksi yönsä vanhempiensa välissä.
Itse en katselisi tuollaista touhua hetkeäkään. Lapset on nukahtaneet itse omiin sänkyihinsä jo vuoden ikäisestä lähtien.
Kommentit (39)
Kylläpä puhut tosi rumasti kaveristasi ja hänen lapsestaan. Ja katsos, sinun tapasi toimia tai kasvattaa ei ole se ainut oikea, voitko ymmärtää?
Meidän poika vielä lukioiässä joskus pyysi, että tuu äiti sanomaan hyvää yötä. Haittaa ketä? Nyt on itsenäinen ja mitä ilmeisemmin kaveripiirissä pidetty aikuinen, jolla on perusturvallisuus ollut lapsena hyvä.
Meillä myös 8-v pikku prinssi nukahtaa ensin äidin viekkuun. Lapsi on niin rakas, että en pysty vielä vieroitamaan, eikä äitikään sitä halua. Sillä ei ole myöskään mitään väliä, koska itse olen iltavirkku ja äiti taas aamuvirkkua. Saapahan kummatkin omaa aikaa itseleen noin puolitoista tuntia. Minä illalla ja äiti aamulla. Kannan lapsen omaan sänkyynsä kun tulen itse nukkumaan.
Nii in. On meilläkin lapset nukkuneet jo ihan syntymästään lähtien omissa sängyissään mutta niin vain tuli kaikille kausi, jolloin eivät nukahtaneet yksin ja parhaiten se uni tuli muutenkin meidän vanhempien vieressä. Ja se oli täysin ok meille vanhemmille.
Mun kaverin 9v. lapsi ei halua nukkua yksin, joten nukkuu äidin kanssa. Oikein mukava ja päivisin reipas ja itsenäinen lapsi. Isä nukkuu toisen lapsen kanssa. Omapahan on asiansa.
Jotain vikaa on jos 6v. Ei osaa itse nukahtaa sänkyyn. Vaikka kuinka alapeukuttaisitte, te vielä tokaluokkalaisen kanssa "tissittelevät".
No hei ei nukahda munkaan viisivuotias. Ei tosin tule viereen, mutta me kömmitäänkin tarvittaessa vuorotellen hänen sänkyynsä jos on ollut pelottavia unia esim dinosauruksista.
Kuinka ap edes osaisi HELLIÄ lasta, ja suoda rakkautta, näyttää jääneen vaille itsekin. Ihanaa, että vanhempi silittelee lapsen uneen, vasta 6-vuotias on lapsi. Minä paijaisin isompiakin, eivät suostu.
.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika vielä lukioiässä joskus pyysi, että tuu äiti sanomaan hyvää yötä. Haittaa ketä? Nyt on itsenäinen ja mitä ilmeisemmin kaveripiirissä pidetty aikuinen, jolla on perusturvallisuus ollut lapsena hyvä.
Hienosti kasvatettu beta-vässykkä. Tuollainen hiirulainen syödään elävältä isossa maailmassa.
Eipä se minunkaan kohta 7-vuotias kuopukseni osaa nukahtaa yksin. Ei ole koskaan tarvinnut opetella edes. Otan joka ilta pojan kainaloon omassa sängyssään ja siihen nukahtaa, minä saan huilata ja nauttia lapsen läheisyydestä sen ihanan tuokion. Sitten olisi kyllä hankalaa jos olisin joskus illalla pois kotoa, en tiedä miten lapsi saisi silloin nukuttua. Ehkä kömpisi siskon kainaloon sitten, luulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kasvatettu beta-vässykkä. Tuollainen hiirulainen syödään elävältä isossa maailmassa.
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä syöty. Nyt on Lontoossa. On ollut jo muutaman maailmalla.
Ei tuo taida olla yhtään epänormaalia. Ja mikäs siinä, jos vanhemmat jaksaa joka ilta silitellä, sitten sen lapsen voi opettaa menemään nukkumaan silittelyjen kera. Itse en varmaankaan jaksaisi, mutta en mä tuomitse niitä, jotka näin haluaa tehdä. Kyllähän se yksin ja itsenäisesti nukkumaan opettaminen käy vaikeammaksi, mitä isompi lapsi on.
Itselläni on pikkusisko 10v ikäerolla ja häntä nukuteltiin ties kuinka vanhaksi. Oli äitin vauva, kun minä olin jo niin paljon vanhempi. Sisko sitten jossain kohtaa lopetti vauvana olemisen itse ja halusi omaan sänkyyn nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa on jos 6v. Ei osaa itse nukahtaa sänkyyn. Vaikka kuinka alapeukuttaisitte, te vielä tokaluokkalaisen kanssa "tissittelevät".
Tissittely ja uneen paijaus tai vieressä nukkuminen on ihan eri asia...
Minusta joskus ihan paikallaan antaa nukkua viereen. Lapset on äkkiä kasvaneet niin isoiksi ettei enää viereen tule. Mitä sulla on silloin paitsi omaa aikaa, ja voit vain muistella, miten ihanaa oli silloin kun lapset olivat vielä lähellä. Ei haittaa jos lapsi tahtoo nukkua yksin, mutta mitä ihmettä haittaisi sekään, jos nukkuu vieressä. Ei kai se asia sun elämääsi haittaa mitenkään? Anna muiden tehdä asiat tavallaan, keskity tekemään omasta ja lastesi elämästä sellaista joka tuntuu hyvältä.
Ei meidänkään 6-vuotias vielä nukahda yksin. Onhan se rasittavaa, luulin sitä epänormaaliksi, mutta onneksi mies jaksaa olla lapsen vieressä. Lälläslää ap, mä saan tasapainoiset ja hyvän perusturvallisuuden saaneet lapset, mutta ei minunkaan tartte nössöillä ja kuolla tylsyyteen siinä lapsen vieressä. Sitähän sä vaan et viitsi tehdä, eikä miehesikään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös 8-v pikku prinssi nukahtaa ensin äidin viekkuun. Lapsi on niin rakas, että en pysty vielä vieroitamaan, eikä äitikään sitä halua. Sillä ei ole myöskään mitään väliä, koska itse olen iltavirkku ja äiti taas aamuvirkkua. Saapahan kummatkin omaa aikaa itseleen noin puolitoista tuntia. Minä illalla ja äiti aamulla. Kannan lapsen omaan sänkyynsä kun tulen itse nukkumaan.
"Prinssi" ja "viekkuun". Hyi vittu mitä lässytystä. Osaatko puhua kuin aikuinen?
Minäkin nukuin vanhempien vieressä vielä 10 vuotiaana, mutta mitäpä se haittaa? Omaan tahtiin omaan sänkyyn xD kyllä lapsi jossain välissä haluaa ihan omaan sänkyyn:)
Hirveän suomalaista ja surullista, että hellityjä lapsia sanotaan vässyköiksi. Säälittää nämä ihmiset joita ei ole pidetty hyvänä eivätkä itsekään osaa.
Heikot yksin, vahvat sylityksin.
Sun totuus ei ole ainoa totuus. Mutta valitettava ainoa ja oikea totuus on, että sä olet kusipää ja surkea vanhempi.