Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen itkenyt koko päivän, ulkonäköäni haukuttiin taas

Vierailija
04.07.2016 |

Olen tapellut vakavan alipainon kanssa viimeiset 20 vuotta. Kouluaika oli helvettiä. Luulin että nyt 25-vuotiaana uudessa työpaikassa ihmiset käyttäytyisivät järkevästi. Lounastauolla kuulin olevani pakkasen pahoinpitelemä pulkannaru, anorektinen horo ja lyijykynä. Naama ihan punainen ja silmät turvoksissa. Onneksi pääsin nyt kotiin mutta lyön vetoa että huomenna keksivät jotain vielä kamalampia nimityksiä. Esimies on yksi haukkujista.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmänkin läpältä, jota laihalle miehelle heitettäisiin jossain äijätyöpaikassa. Jos edes siellä.

Vierailija
22/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työkaveri sanoi että kuuluisin navettaan kun olen niin ruma ja luottamusmies sanoi kaikkien kuullen että haisen paskalle. Illat meni itkiessä ja pelätessa seuraavaa työpäivää. Luottamusmies sanoi että ainahan voit valittaa luottamusmiehelle ja nauroi paskaisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettelisit vaan syömään kuten muutkin ihmiset ja keskittyisit muuhun kuin oman olon miettimiseen.

Tai mene terapiaan.

Vierailija
24/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko tarinan olevan totta, mutta se sai minut kyllä hymyilemään. Varsinkin se pulkannaru -kohta oli jo aika pitkälle mietitty juttu. Olisiko ap:lla mitään ideaa alkaa kirjailijaksi? :)

Vierailija
25/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks tää työpaikka yläasteen kuudes luokka? Tuli vaan mieleen, vaikka nyt onkin loma.

Vakavasti puhuen, mikä tai millainen työpaikka tuollainen on? Itsekään mikään kedon kaunein kukkanen ole, mutta ikinä ei ole työpaikoilla nimitelty?

Kuudes luokka on ala-asteen ylin luokka.

No, juu. Meni vähän sanat sekaisin.

Vierailija
26/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olis kyse läskistä, niin täällä ei olis noin empaattista porukkaa :D

En hyväksy laihan enkä lihavan ulkonäön arvostelua enkä nimittelyä, mutta tottahan tuo on mitä sanoit.

"Olen taistellut vakavan ylipainon kanssa...."  Saisi rutkasti neuvoja, joissa kerrottaisiin että pitää syödä vähemmän mitä kuluttaa, ja kannattaisiko jättää ne sipsit, limut, karkit, pullat..kaikki mitä yksinkertainen ihminen tietää lihottaviksi pois, ja kannattaisiko alkaa salilla käymään.

Sitten kerrottaisiin että verorahat menevät hukkaan tuollaisessa laiskiaisessa, ja käskettäisiin mennä hoitoon.

Vierailija
27/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko tarinan olevan totta, mutta se sai minut kyllä hymyilemään. Varsinkin se pulkannaru -kohta oli jo aika pitkälle mietitty juttu. Olisiko ap:lla mitään ideaa alkaa kirjailijaksi? :)

Minulla menisi itselläni tuon pulkannarutermin keksimiseen ehkä nanosekunti.

En tiedä kuinka hidas ja tyhmä olet jos sinun pitäisi itse miettiä pitkään tuollaista hyvinkin geneeristä laihan haukkumis termiä.

Vierailija
28/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakkasen pahoinpitelemä pulkannaru". Ainakin on (ilmeisen) fiktiivisellä työkaverilla verbaliikka hallussa...

Tuo on ihan yhtä kekseliäs lohkaisu kuin vaikka herneen nenään vetäminen, tai vitun päähän vetäminen ja viheltäminen.

Vierailija
29/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloitus provo tai ei, tällaista käytöstä ei missään työpaikassa tule sallia. Jos sellaista tapahtuu, henkilöstö on henkisesti sairas. Vastuu käyttäytymisestä kuuluu esimiehelle ja yrityksen johdolle. Jos nimittelyä ei saada kuriin, on otettava yhteyttä viranomaisiin.

Ihmettelen, miten tällaiset työpaikat pysyvät pystyssä, kilpailu markkinoilla on sikäli kova. Yleensä selkeissä tulostavoitteisissa organisaatioissa on vähemmän, jos lainkaan, kiusaamista kuin ns. verovaroin toimivissa, koska yleensä ei ole vaan aikaa kiinnittää tuollaisiin asioihin huomiota. Omat tavoitteet kun on saavutettava.  Jokaisen työntekijän palkan maksaa ostava asiakas, ja heidän tarpeisiinsa vastaaminen kannattavasti vie kyllä kaiken energia, tai pitäisi viedä.

Kertokaapa kiusaamisen kohteiksi joutuneet, minkä alan ja millaisissa organisaatiossa työskentelette.

Tunnetusti meillä esimieskoulutus on huonolla tolalla. Syynä on se, että Suomessa on painotettu liikaa ns. järkeen perustuvaa insinöörimäistä osaamista. Silti ihmisen käyttövoima ja moottori ovat ne tunteet. Moniko esimies on perehtynyt esim. ihmismielen rakenteeseen ja ihmisten johtamiseen kokonaisuutena?

Vierailija
30/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle työkaveri sanoi että kuuluisin navettaan kun olen niin ruma ja luottamusmies sanoi kaikkien kuullen että haisen paskalle. Illat meni itkiessä ja pelätessa seuraavaa työpäivää. Luottamusmies sanoi että ainahan voit valittaa luottamusmiehelle ja nauroi paskaisesti...

Ota työsuojeluun yhteyttä.

Vierailija
31/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kanne:

Yhdenvertaisuuslaki (1325/2014) kieltää välittömän (suoran) syrjinnän, välillisen (epäsuoran) syrjinnän, häirinnän, kohtuullisten mukautusten epäämisen sekä ohjeen tai käskyn syrjiä jotakuta. Myös syrjivä työpaikkailmoittelu kielletään laissa. Kielletyt syrjintäperusteet ovat ikä, alkuperä, kansalaisuus, kieli, uskonto, vakaumus, mielipide, poliittinen toiminta, ammattiyhdistystoiminta, perhesuhteet, terveydentila, vammaisuus, seksuaalinen suuntautuminen tai muu henkilöön liittyvä syy. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.

Vierailija
32/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä enää yli 20-vuotiaana jaksaa kiinnostaa tuollaiset kommentit?

Vierailija
33/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaako muita? Kannattaa viedä asia eteenpäin, varsinkin jos kiusaa muitakin niin paremmat mahdollisuudet. Pari tapausta on ollut julkisuudessa esim. kauppias ja tyttärensä joutuivat maksamaan korvauksia kiusaamalleen työntekijälle, samoin limainen vanhempi pomo joka kiusasi alaisiaan. Tuollainen idiootti ei saisi toimia luottamusmiehenä ja toivon että saisit voimia poistaa hänet viralta.

Vierailija
34/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menisi itselläni tuon pulkannarutermin keksimiseen ehkä nanosekunti.

En tiedä kuinka hidas ja tyhmä olet jos sinun pitäisi itse miettiä pitkään tuollaista hyvinkin geneeristä laihan haukkumis termiä.

Miksi kirjoituksessasi ei sitten näy tällaisia nerokkaita sanontoja ja sanoilla leikittelyä? Jos kerran nanosekunnissa keksisit tuollaisia pakkasen pahoinpitelemän pulkannarun -tyylisiä juttuja, niin anna nyt näissä vastauksissasi sen näkyä! Älä jää meidän tavallisten kirjoittajien jalkoihin mitäänsanomattoman huonolla kirjoituksella vaan loista ja säkenöi!

Vierailija
35/35 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala kyseessä, kuulin kuinka arvostelivat eväitäni mutta eivät ensin huomanneet että kuulin. Yksi haukkujista on entisestä koulustani ja hän inhosi minua jo silloin, on nyt levittänyt noita haukkumasanoja muillekin. Kyllä, aina tauoilla menin vessaan itkemään. Olen niin täynnä tätä paskaa. Onko luottamusmiehelle puhumisesta mitään hyötyä kun esimieskin on tuollainen? En ole kuullut että muita haukuttaisiin paitsi minua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi