Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luullaanko sinua ulkomaalaiseksi?

Vierailija
04.07.2016 |

Avasin ketjun kun aina näkee näitä "suomalaiset rumia"-ketjuja. Mua ei nimittäin pidetä suomalaisen näköisenä edes Suomessa. Olen suht tavallinen muuten, mutta mulla on ruskea paksu tukka, korkeat poskipäät, pitkät sääret ja vaalean kellertävä iho, mutta ei niin vaalea kuin suomalaisilla yleensä.

Kun puhun puhun jotenkin ruotsalaisella aksentilla. Englannissani ei ole mitään aksenttia. Minua luultu varmaan kymmenen eri kansallisuuden edustajaksi niin Suomessa kuin ulkomailla. Kerran jopa puhuttiin Suomessa vaateliikkeessä englantia.

Pukeudun korkeisiin korkoihin ja vartaloa imarteleviin vaatteisiin. En ikinä käytä crocseja, en pidä kouvolatukkaa ja minulla ei ole tatuointeja.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nää itseään tavanomaista tummemmaksi kuvaavat suomalaiset niitä mongolien peruja...? Itseäni pidetään Suomessa suomalaisena ja kaikkialla muualla poikkeuksetta pohjoismaalaisena - usein ruotsalaisena, mutta se taitaa olla tunnetuin skandilandi.

Oisko saamelaiset kuitenkin todennäköisempiä kuin mongolit? Itse en tiedä oman sukuni tulosuuntaa. Niin kauan kuin Suomessa on pidetty kirkonkirjoja, on sukuni täällä ollut.31

Vierailija
42/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla reissatessa on usein luultu venäläiseksi tai virolaiseksi. Töissä venäläiset asiakkaat kyselevät minkämaalainen olen,  tai onko toinen vanhemmistani venäläinen,  kun en ainakaan kokonaan suomalainen voi olla. Mikä johtuu siis varmasti enimmäkseen epämääräisestä aksentistani venäjää puhuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa mulle puhutaan automaattisesti ruotsia, kunnes itse avaan suuni. Mulla on vaaleanruskeat hiukset ja vihreät silmät ja en ota aurinkoa. En ole tyypillisen ruotsalaisen näköinen (jos se tarkoittaa ruskettunutta ja blondia) ja silti näköjään mua luullaan Ruotsissa ruotsalaiseksi.

Vierailija
44/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maantienväriset hiukset, ruskeat silmät ja hyppyrinenä. Puhun aika voimakkasti kotiseutuni murretta. Eli mielestäni olen monella tapaa hyvin suomalainen. Mutta rusketun liiankin helposti, olen yleensä jo kevätauringon jäljiltä todella ruskea. Ehkä tämän takia silloin tällöin jotkut, yleensä vähän vanhemmat ihmiset, kysyvät olenko kokonaan suomalaistaustainen.   

mies 42v.

Vierailija
45/47 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa mulle puhutaan automaattisesti ruotsia, kunnes itse avaan suuni. Mulla on vaaleanruskeat hiukset ja vihreät silmät ja en ota aurinkoa. En ole tyypillisen ruotsalaisen näköinen (jos se tarkoittaa ruskettunutta ja blondia) ja silti näköjään mua luullaan Ruotsissa ruotsalaiseksi.

Ööö 'wau'. Kaikkia mun ystäviä ja mua luullaan käytännössä aina ruotsalaiseksi ulkomailla ja Ruotsissa puhutaan aina meille ruotsia. Toisin sanoen ulkonäkö ei laajassa mittakaavassa poikkea juuri muuten kuin suomalaisten suuremman ylipainoisuusprosentin ja huonon pukeutumisen osalta. Muistathan, että Ruotsissa on kuitenkin 100t suomalaistaustaista, jos ei enemmänkin, niin ehkä siellä on sunkinlaiseen perunanenään totuttu jo paikallisena näkynä haha :D

Vierailija
46/47 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla minua luullaan saksalaiseksi. En oikein tiedä pitäisikö siitä olla hyvillään vai pahoillaan? Minun mielikuvassani perinteinen saksalainen nainen ei ole kovin viehättävä tai naisellinen nainen.

Vierailija
47/47 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan aina venäläiseksi kaikkialla. En sitten tiedä johtuuko se pituudesta vai käyttämistäni vaatteista.