Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luullaanko sinua ulkomaalaiseksi?

Vierailija
04.07.2016 |

Avasin ketjun kun aina näkee näitä "suomalaiset rumia"-ketjuja. Mua ei nimittäin pidetä suomalaisen näköisenä edes Suomessa. Olen suht tavallinen muuten, mutta mulla on ruskea paksu tukka, korkeat poskipäät, pitkät sääret ja vaalean kellertävä iho, mutta ei niin vaalea kuin suomalaisilla yleensä.

Kun puhun puhun jotenkin ruotsalaisella aksentilla. Englannissani ei ole mitään aksenttia. Minua luultu varmaan kymmenen eri kansallisuuden edustajaksi niin Suomessa kuin ulkomailla. Kerran jopa puhuttiin Suomessa vaateliikkeessä englantia.

Pukeudun korkeisiin korkoihin ja vartaloa imarteleviin vaatteisiin. En ikinä käytä crocseja, en pidä kouvolatukkaa ja minulla ei ole tatuointeja.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen vitun kaunis."

Vierailija
2/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulle käy vähän niin kuin sulle, eli pidetään useimmiten prostituoituna, kansalaisuusarvaus vähän vaihtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen vitun kaunis."

Tuottaako luetun ymmärtäminen vaikeuksia. Sanoin olevani tavallinen. AV-mammat ovat uskomattoman tyhmiä.

Vierailija
4/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös varsin tumma (mustat paksut hiukset, tumma iho, ruskeat vähän vinot silmät) ja mua luullaan aina amerikkalaiseksi. Puhun enkkua itärannikon jenkkiaksentilla, joten etenkin britit aina automaattisesti olettaa jenkiksi. Roduksi luulevat aasialaisen ja latinon sekoitukseksi vaikka tietääkseni suvuissa ei kumpaakaan verta ole (tai no mistä sitä aina niin varmasti voi toki tietää).

Kukaan ei usko, kun sanon olevani 100% suomalainen. Ne on vaan "yeah right" ja ajattelevat, että huijaan :D

Vierailija
5/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan venäläiseksi (varsinkin venäläiset itse). Omasta mielestäni näytän ihan suomalaiselta. Minulla on tummat hiukset, sinivihreät silmät ja suomalaiseksi tummahko iho, olen aika pienikokoinen. En pukeudu naisellisesti, vaan tukka on kiinni, farkut jalassa ja meikkiä hyvin vähän, jos ollenkaan.

Vierailija
6/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan, mut oonki puoliks pohjoisafrikkalainen. Ku oon kyselly tääl AV:lla minkämaalaiselt näytän nii sanottu korkeintaa puoliks suomalaiseks.

Vierailija
7/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulla ulkolaiseksi, mutta Hankkijan myyjäksi sitäkin useammin.

Vierailija
8/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan. Pukeudun peittävästi ja mustiin vaikka muuten olen tavallisen suomalaisen näköinen. Katselen yleensä muita kiinnostuneena. Ehkä se on se asenne.

Vierailija
9/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, näinkö kovasti pitää av-mammojen taholta mollata jos joku ei sovikaan soomi-muottiin ja ole täysugrilaisuudesta huolimatta tyylitön juntti.

Vierailija
10/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen perusteella luullaan Suomen romaniksi - mutta eiväthän he ole ulkomaalaisia. Ei kyllä yleensä luulla. Kerran yhdellä kurssilla eräs itse maahanmuuttajataustainen kyllä kysyi mistä maasta olen kotoisin, mutta ehkä hän ei keksinyt muuta sanottavaa.

Vierailija
11/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi mua yleensä luullaan ulkomailla. Ja varmasti sen takia, koska mulla on vähän maalaisen maatuskamainen olemus.

Asuin Ranskassa monta vuotta ja siellä kyllä oletuksena aina on se et kaikki puhuvat ranskaa ja sen takia ihan selkeesti turistienkin näköisiä puhutellaan useimmiten ranskaksi ainakin aluksi. Tuli vain mieleen kun niin moni ihastellen miettii että oi minua luultiin ranskattareksi kun minulle puhuttiin ranskassa Ranskaa.

Vierailija
12/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiseksi/venäläiseksi luullaan joskus. Useimmiten kyllä ihan suomalaiseksi. Kasvojen piirteet hieman ehkä slaavilaista. Pukeudun aika värikkäästi, mutta muuten aika tyypillinen suomalainen. Vaalea iho, vaalea tukka ja vihreät silmät. Hyvä ryhti, mikä ei meille ole aina niin ominaista.

Vierailija
13/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulla.

Ulkomailla ollessa useimmiten veikataan venäläiseksi tai italialaiseksi eikä koskaan suomalaiseksi, mutta uskon sen johtuvan siitä, ettei monikaan edes tiedä suomalaisia tai Suomi on niin pieni maa, ettei se tule helposti kenellekään mieleen.

En siis näytä mitenkään "epäsuomalaiselta", mutta kyllä mua voi tietty luulla muidenkin kansallisuuksien edustajaksi - kuten varmaan useimpia ihmisiä.

Harva näyttää niin selkeästi jonkin tietyn kansallisuuden stereotypiselta edustajalta ja useimmat meistä suomalaisistahan näyttävätkin pohjoismaalaisilta, eurooppalaisilta, venäläisiltä jne.

Esim. itse voisin olla juurikin venäläinen tai etelä-eurooppalainen, suomalainen ystäväni taas voisi hyvin olla ruotsalainen, hollantilainen, tanskalainen tai saksalainen, vaikka molemmat ollaan kyllä suomalaisenkin näköisiä eikä näytetä erityisesti "ulkomaalaisilta".

Vierailija
14/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiseksi mua yleensä luullaan ulkomailla. Ja varmasti sen takia, koska mulla on vähän maalaisen maatuskamainen olemus.

Asuin Ranskassa monta vuotta ja siellä kyllä oletuksena aina on se et kaikki puhuvat ranskaa ja sen takia ihan selkeesti turistienkin näköisiä puhutellaan useimmiten ranskaksi ainakin aluksi. Tuli vain mieleen kun niin moni ihastellen miettii että oi minua luultiin ranskattareksi kun minulle puhuttiin ranskassa Ranskaa.

Sama Espanjassa. Vaikka olisit sinisilmäinen blondi ja kartta kädessä ja kamera kaulassa niin sua puhutellaan espanjaksi (turistikohteissa Costa del solilla tietty vähän eri). Espanjalaiset kun eivät yleensä kovin hyvin osaa englantia ja olettavat että turistitkin totta kai puhuisivat espanjaa.

Vierailija
15/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pari kertaa kysytty, että onko jotain ulkomaalaisia juuria. Kerran varmaan koska juttelin itseäni vaaleamman ulkomaalaisen kanssa englantia ja ehkä näytin tumma tukkaisena enemmän ulkomaalaiselta kuin hän. Toinen kysyi muuten vain. Ulkomailla nyt kukaan ei arvaa suomalaiseksi, mutta se ei mielestäni tarkoita yhtään mitään. Suomalaisia ei kuitenkaan niin paljoa ole, että tulisi ekana mieleen veikata jotain suomalaiseksi.

Vierailija
16/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös luullaan usein venäläiseksi ja otan sen kohteliaisuutena.

Puhetyylin vuoksi ja ehkä nimenkin (Nina)

Vierailija
17/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on luultu Ruotsalaiseksi, mutta en osaa olla tuosta luulosta sen kummemmin moksiskaan. Ja vielä enemmän olin hämilläni, kun paikalla ollut kaverini intti ja tavasi, että "exä mies hei tajuu ne piti Sua ruot-sa-lai-sena. Mitä sitten, vai voisko joku avata hitaammalle hämäläiselle, mitä ruotsalaisena pitäminen tarkoittaa.  

Vierailija
18/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös luullaan usein venäläiseksi ja otan sen kohteliaisuutena.

Puhetyylin vuoksi ja ehkä nimenkin (Nina)

Jännä juttu, olen myös Nina ja useasti luullaan venäläiseksi. Kuulemma näytän kasvoiltani ihan venäläiseltä joten omalla kohdallani tuskin on nimestä kiinni.

Vierailija
19/47 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole suomalainen, mutta minua luullaan yleensä virolaiseksi. En ole tippaakaan.

En tiedä miksi noin kuvitellaan, varmaan siksi koska kasvonpiirteeni ovat aika itäeurooppalaiset, on vaikea arvata Puolaa jos ei tiedä.

Vierailija
20/47 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin viimeeksi lauantaina, että olenko Suomesta kotoisin. Puhuin kyselijän kanssa ihan suomea, eikä mulla mielestäni ole mitään aksenttia. Olen vaaleahiuksinen, mutta rusketun helposti ja saan pisamia. Olen asunut ulkomailla, ja ehkä tästä johtuen pukeutumistyylini on vähän epäsuomalainen. Ulkomailla luulevat ruotsalaiseksi ja saksalaiseksi. Sukujuureni ovat kyllä näistä maista, mutta luulen silti, että monessa maassa ei vain tiedetä Suomen olevan olemassakaan.