Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

venlafaxin kipuun - kokemuksia kaivataan!

Vierailija
04.07.2016 |

Aloitin perjantaina venlafaxinon kroonisiin kipuihin ja osasin odottaa oireita, joita on tullut: pahoinvointi, heikotus, huimaus, ruokahalun laskeminen. Pahoinvointi ei ole enää niin paha mutta ruokahalu on kadoksissa koko ajan enemmän, mikä vaikuttaa oudolta - luulisi senkin palautuvan kun muut oireet hellittävät pikku hiljaa. Kokemuksia? Onko joku sivuvaikutus jäänyt pysyväksi?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto - 16 tässä :)

sinullahan on tosi pieni tuo annos. Minulle määrättiin suoraan 75mg ja aloitin yhdellä tabletilla, nyt otan kaksi päivässä.

Jos avaat kapselin (sitä ei jostain syystä "saa" avata), huomaat että siellä sisällä pieniä tabletteja. Itse ajattelin että jos joskus lopetan, poistan kapselin sisältä pienen tabun kerrallaan. Mulla on kokemusta lopettamisesta Lyrican suhteen, sitäkin olen kokeillut, eikä sopinut mulle alkuunkaan (kolmoishermosärky&paha migreeni plus muita kipuja). Venla sopii.

Vierailija
22/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinullahan on tosi pieni tuo annos. Minulle määrättiin suoraan 75mg ja aloitin yhdellä tabletilla, nyt otan kaksi päivässä.

Jos avaat kapselin (sitä ei jostain syystä "saa" avata), huomaat että siellä sisällä pieniä tabletteja. Itse ajattelin että jos joskus lopetan, poistan kapselin sisältä pienen tabun kerrallaan. Mulla on kokemusta lopettamisesta Lyrican suhteen, sitäkin olen kokeillut, eikä sopinut mulle alkuunkaan (kolmoishermosärky&paha migreeni plus muita kipuja). Venla sopii.

Lyrica ei sopinut minullekaan ja vaste oli ihan nolla. Minun olisi siis tarkoitus nostaa tätä annosta, mutta yllättäen tämä on ensimmäinen lääke, joka toimi heti huomattavasti ja jo tällä annoksella. Elän toivossa ettei tarvitse nostaa. Kiitos pienennysvinkistä, tarvitsen sitä varmasti tälläkin annoksella. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyrica ei sopinut minullekaan ja vaste oli ihan nolla. Minun olisi siis tarkoitus nostaa tätä annosta, mutta yllättäen tämä on ensimmäinen lääke, joka toimi heti huomattavasti ja jo tällä annoksella. Elän toivossa ettei tarvitse nostaa. Kiitos pienennysvinkistä, tarvitsen sitä varmasti tälläkin annoksella. :)

Ap

Lisäys: jos lopetan.

Ap

Vierailija
24/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ole kyllä mitään moitittavaa lääkkeestä, päivastoin. Sivuvaikutukset lievenevät kyllä ja jos lopetat lääkkeen, pitää se tehdä todella hitaasti.

Ei kannata kuunnella näitä höpöttäjiä, se joka kärsii oikeasti kroonisista kivuista, tietää mistä on kyse.

Venlassa mukava sivuvaikutus on myös se, ettei kipuhelvetissä eläminen tunnu niin ahdistavalta, saa nukuttua ynnä muuta.

Tsemppiä ja voimia sinulle

No todellaki suosittelen kuuntelemaan myös kokemuksia venlankäyttäjiltä. Ei sullakaan ole mitää tietoa siitä, minkälaista on maata osastolla psykoosissa sen lääkkeen takia! Toivon todella, ettei "kipulääkeannos" venlalla aiheuta moista kellekkään pitemmän käytön jälkeen!

Vierailija
25/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen korostan että venlafaksiinista on erittäin vaikea vierottautua irti jos sitä syö vuosikausia. Viimeistään silloin voi joutua hakeutumaan hoitajalle, jonka erikoisalaa on korva-akupunktiohoidot ja mangeettikuulien laitto korvan taakse. Lisäksi tarvitaan mahdollisesti psykoterapiaa, rentoutumisen ja hengityksen harjoittelua koska venla supistaa keuhkojen kapasiteettia. Ja jos välttämättä nivelkipuihin haluaa lääkettä vetää niin yksi vaihtoehto on panadol extend 665 mg.

Vierailija
26/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tieteellinen näyttö kovin vahvaa Venlafaxinin toimivuudesta krooniseen kipuun. Minkähänlainen kipu se aloittajalla olikaan. Jos kudosvauriokipu, ei ole oikea lääke, jos neuropaattinen kipu Duloksetiini on parempi, jos fibromyalgia Venla ok

Vierailija
27/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kroonisiin kipuihin syöt mielialalääkettä?

On aivan normaalia syödä kroonisiin kipuihin antidepressanttia koska se nostaa kipukynnystä.

Vierailija
28/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen korostan että venlafaksiinista on erittäin vaikea vierottautua irti jos sitä syö vuosikausia. Viimeistään silloin voi joutua hakeutumaan hoitajalle, jonka erikoisalaa on korva-akupunktiohoidot ja mangeettikuulien laitto korvan taakse. Lisäksi tarvitaan mahdollisesti psykoterapiaa, rentoutumisen ja hengityksen harjoittelua koska venla supistaa keuhkojen kapasiteettia. Ja jos välttämättä nivelkipuihin haluaa lääkettä vetää niin yksi vaihtoehto on panadol extend 665 mg.

Korva-akupunktion, magneettikuviini yms tieteellinen näyttö on vielä Venlafaxiniakin huonompi. Täysin huuhaata.

Vierailija
29/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korva-akupunktion, magneettikuviini yms tieteellinen näyttö on vielä Venlafaxiniakin huonompi. Täysin huuhaata.

Siis magneettikuulat yms

Vierailija
30/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tieteellinen näyttö kovin vahvaa Venlafaxinin toimivuudesta krooniseen kipuun. Minkähänlainen kipu se aloittajalla olikaan. Jos kudosvauriokipu, ei ole oikea lääke, jos neuropaattinen kipu Duloksetiini on parempi, jos fibromyalgia Venla ok

Eiköhän trisykliset lääkkeet, kuten Triptyl toimisi siihenkin paremmin.

Vierailija
31/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on ihan syynsä miksi lääke on kapselissa. Sitä ei saa avata eikä syödä kapselin sisältöä sellaisenaan.

Vierailija
32/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä hei, olen tosiaan erikoissaaraanhoidon potilas ja uskoisin, että siellä on ihan asiansa osaavia ammattilaisia. Olen kokeillut mm. Triptyliä, ei sovi, ei ole ensimmäinen kerta kun kokeilen jotakin joka aiheuttaa oireita ja ehkä toimii, ehkä ei. Hienoa kuulla muitakin ajatuksia, olen itse länsimaisen lääketieteen hyväksymien hoitokeinojen kannalta. Minulle venlafaxin toimii, toivottavasti myös sopii, koska toivon, etten olisi koko ajan kivuissa.

Nii ja 16, tsemppiä takaisin. :)

Ap

Vierailija
33/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän trisykliset lääkkeet, kuten Triptyl toimisi siihenkin paremmin.

Jep.

Vierailija
34/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on ihan syynsä miksi lääke on kapselissa. Sitä ei saa avata eikä syödä kapselin sisältöä sellaisenaan.

Mutta voi avata ja poistaa osan lääkkeestä ja sulkea kapselin uudestaan

Vierailija
35/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutuslista on kyllä pitkä, mutta ne mitkä pisimpään vaivasi on ne sähköiskut päässä. Niitä kesti pari vuotta, paljon kauemmin mitä lääkettä edes söin. Ja sitten muistissa on aukkoja, jotka eivät 5 vuotta lopettamisen jälkeen ole vieläkään täyttynyt muuta kuin muiden kertomana. Pitkäjänteisyys on tiessään edelleen. Käsiala ennen lääkettä on aivan eri kuin mikä nykyinen käsialani on (nyk. lähes lukukelvotonta). Libido katosi.

Kyllähän se ihan siistin lobotomian tekee. Ja on edullinen.

Vierailija
36/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuvaikutuslista on kyllä pitkä, mutta ne mitkä pisimpään vaivasi on ne sähköiskut päässä. Niitä kesti pari vuotta, paljon kauemmin mitä lääkettä edes söin. Ja sitten muistissa on aukkoja, jotka eivät 5 vuotta lopettamisen jälkeen ole vieläkään täyttynyt muuta kuin muiden kertomana. Pitkäjänteisyys on tiessään edelleen. Käsiala ennen lääkettä on aivan eri kuin mikä nykyinen käsialani on (nyk. lähes lukukelvotonta). Libido katosi.

Millaista annosta söit?

Vierailija
37/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista annosta söit?

Ei tarvitse haaveillakaan, että muistaisin. Muutamasti sitä aloitusannosta nostettiin.

Vierailija
38/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitte vaan venlafaxinia rouskitte, jos mielisairaalaan mieli tekee päästä, kun mielenterveys romahtaa! Se lääke on pelkkää paskaa, jonka vuoksi itse viruin hourulassa 2kk ja täällä ei todesta oteta kun varoittelee! No, omatpahan on päänne, minä en ainakaan ota mitään kitinöitä vastaan, jos joudun sanomaan joskus "ENKÖS MINÄ VAROITTANUT?"

Vierailija
39/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti länsimaisen lääketieteen keinot eivät riitä poistamaan kipua, joka on ihmisellä kestänyt yli kolme kuukautta olkoonpa kivun syy mikä tahansa. Silloin astuvat kuvioihin itämaiset opit, nimimerkillä kokemusta molemmista tyyleistä.

Vierailija
40/78 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti länsimaisen lääketieteen hoitokeinot eivät riitä kun ihmisellä kipua on kestänyt yli kolme kuukautta olkoonpa kivun syy mikä tahansa. Tämän, joskus jopa vuosikymmeniä pitkän kipuhelvetin jälkeen ihminen on yleensä valmis ottamaan vastaan myös pehmeämpiä itämaista suuntausta edustavia hoitomenetelmiä joskus jopa loisteliain tuloksin. Mutta potilaan pitää olla sitten valmis muutokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä