Hb 105, onko vaarallista sikiölle?
Mulla on rv 18+5 menossa ja tänään neuvolassa Hb oli 105. Ilmankos väsyttää koko ajan. Sain ohjeeksi syödä rautaa. Onko toi vaarallista sikiölle jos Hb on noin matala?
Kommentit (6)
Minulla oli viikkoa ennen synnytystä 86
ja terve vauva syntyi. Tuo 104 taisi olla mulla enemmän se yleinen tila kuin poikkeus. Hempan lasku on normaalia raskaudessa. On tietty eri asia jos normaalisti on 140 ja sitten tippuu sataan. Mulla on normaalistikin siinä 124 tms.
mullakin synnytyksen jälkeen oli 85 hb. Sain lisäverta ja parin päivän päästä oli jo 135!
Kyllä se siitä!
Mutta kunnon rautakuurilla pitäisi sen nyt nousta. Syö vielä persiljaa ja pinaattia päälle, niin eiköhän se siitä. Voit tuntea itsesi väsyneeksi, sillä ' laiha veri' ei kuljeta tarpeeksi aivoillesi happea. Tästä ei ole vaaraa sikiölle tässä vaiheessa, mutta itsesi kannalta asia on kinkkisempi, jos kovasti alkaa pyörryttää.
Itselläni laski keskiraskaudessa hb 145--> 102. Päätä särki julmetusti, ennenkuin söin päivittäin 2 Obsidania Multitabsien lisäksi.
Ei oo vauvalle.
Mitä korkeempi hemo on sitä enempi siinä veressä on ravinteita ja mitä pienempi niin sitä ohuempaa veri on. Ohutta verta joutuu sydän pumppaamaan nopeammin että kroppa saa tarvitsemansa, paksummassa veressä sydän pääsee helpommalla.
Synnytyksessä sitten jos menetät paljon verta voi tulla komplikaatioita.
Kannattaa syödä rautaa, juo appelsiinimehua niin rauta imeytyy paremmin.
Syö kans maksalaatikkoa ja pinaatteja.. Mut pillerit on tehokkaampia nostaan hemoa!
Tuosta Hb:sta sitä ei ole paljoa vara menettää ettei jouduta antamaan lisäverta.