Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mt-alan asiantuntijat, kysymys!

Vierailija
03.07.2016 |

Diagnoosini on vakava masennus. En ole kuitenkaan suostunut jäämään sairaslomalle, koska masennus johtuu osittain! työpaikkakiusaamisesta enkä halua antaa kiusaajilleni periksi.

Tänään tulin töistä ja yhtäkkiä täysin tyhjässä autohallissa kuulin naisen kirkaisun...Oliko tämä harha? Voinko olla psykoottistasoisesti masentunut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta elämäsi itse kirjoitti:

SSRI-lääkkeet pois ja heti. ne ne vasta laukaiset syvän masennuksen. niistä seuraa serotoniini-myrkytys.

masennus ei johdu serotoniinin puutoksesta. tämä on plekkää harhaa. lue Aku Kopakkalan kirja: Suuri serotoniinhuijaus.

käy joka päivä 2 h kävelyllä ja hengitä aktiivisesti. huomaat jo sillä muutoksen elossa. lopetat mössön syönnin.

Lievään masennukseen liikunnan on toki todettu auttavan, jopa paremmin kuin lääkkeiden. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa vakavassa masennuksessa. Vakavasti masentunut ei edes pysty käymään 2 t kävelylenkillä, hyvä kun pääsee sängystä ylös, jaksaa jotain syödä ja käydä joskus pesullakin. 

Vierailija
22/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo psykoottiseen masennukseen sopii. Mulla oli dg synnytyksen jälkeinen psykoottinen masennus, jollon näin ja kuulin olemattomia. Diagnosoivat psykoottiseksi, vaikka tunnistin ne harhoiksi.No, ei se mitään, sain lääkkeet ja saan loppuikäni mt-lääkkeet erityiskorvattuna. Nyt tosin jo reippaat 10 v oireettomana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, että katso sen käyttämäsi masennuslääkkeen haittavaikutukset. Mulla oli Remeron ja  sitten Ixel, ja sitten jälkeenpäin katsottuna molemmissa mainittiin aistiharhat. Harhat jatkuivat pitkään sen jälkeen, kun olin masennuksesta toipunut, mutta loppuivat sitten tyytstin, kun lääkityksen lopetin. 

Vierailija
24/26 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa, lääkkeen sivuvaikutuksia voi olla hyvinkin.

Vierailija
25/26 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/26 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up