Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelevalla tyttärellä jatkuva rahantarve :(

Vierailija
03.07.2016 |

Tyttäreni on vielä alle 20-vuotias, joten hänen opintotukensa ei ole häävi. Hän asuu suurkaupungissa ja opiskelee halvimmassa mahdollisessa opiskelija-asuntolassa. Olen tietenkin valmis tukemaan häntä niin paljon kuin mahdollista, mutta pelkään hänen rahansa menevän pääasiassa kaljanjuomiseen ja tupakointiin. Ei hän niitä ole minulle myöntänyt, mutta huomaan hänen kasvoistaan ja vatsastaan, että niitä kuluu. Olen laskeskellut, että kyllä hän pienellä tuellaan (ja minun antamallani kuukausirahalla) tulisi toimeen jos eläisi makaronilla, pakastekasviksilla, näkkiksellä ja puuroilla, mutta ei - aina tarvitsee rahaa lisää. Asun niin kaukana, etten voi käydä tekemässä jääkaapintäydennyksiä paikan päällä, joten olen vähän puun ja kuoren välissä :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako satasta kuukaudessa sitä rahaa annat?

Pari sataa yleensä. -aloittaja

Vierailija
22/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuoren pitäisi syödä halvinta mahdollista ruokaa? Syötkö sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gjy kirjoitti:

Käske tytön mennä viikonlopputöihin, on parasta opetella hankkimaan rahansa itse, niin oppii myös käyttämään rahaa järkevästi. Viikonlopputyö myös hieman himmaa viikonloppujuomista. Elämänrytmi pysyy järkevänä myös vapaalla. Osta lahjakortteja esim lidliin ja lähettele niitä hänelle. Käy enemmän kylässä, se on välttämätöntä huolenpitoa. 

Lidlin lahjakorteilla voi ostaa edullisempaa tupakkaa ja olutta.

Vierailija
24/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gjy kirjoitti:

Käske tytön mennä viikonlopputöihin, on parasta opetella hankkimaan rahansa itse, niin oppii myös käyttämään rahaa järkevästi. Viikonlopputyö myös hieman himmaa viikonloppujuomista. Elämänrytmi pysyy järkevänä myös vapaalla. Osta lahjakortteja esim lidliin ja lähettele niitä hänelle. Käy enemmän kylässä, se on välttämätöntä huolenpitoa. 

Tyttäreni sanoo, ettei ole vielä saanut viikonlopputöitä. Olen myös hieman skeptinen niiden suhteen. Jaksaako sitä lukea jos koko ajan on töissä koulun jälkeen? En voi käydä enemmän kylässä, koska välimatkaa on tuhansia kilometrejä. -aloittaja

Vierailija
25/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoren pitäisi syödä halvinta mahdollista ruokaa? Syötkö sinä?

Ihan sama ruokakulttuuri minulla on kotona. Ei halvin tarkoita epäterveellistä :) -aloittaja

Vierailija
26/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ovat auttaneet minua rahallisesti siihen saakka kunnes täytin 22 ja sain kunnon työn, iso kiitos heille. Juuri ostin vanhemmilleni kiitokseksi risteilyn ruokien ja matkojen kanssa, olen niin kiitollinen että he auttoivat minua aina. Aina äitini muistutti että pitää ilmoittaa jos rahaa ruokaan ei ole, vanhempani eivät kuitenkaan ole hyvätuloisia, 20e oli yleisin summa mitä antoivat. Myönnän että minulla meni nuorempana rahaa alkoholiin ja tupakkaan, mutta tollanen tyhmäily myös kuuluu siihen ikään ja pikku hiljaa sitä rahan käyttöä oppii, minullakin tupakka ja alkoholi jäivät ennen 22 ikävuotta. Neuvoisin vaan tukemaan tytärtäsi, kertomaa hyviä neuvoja elämään ja auttamaan taloudellisesti. Kun hän hieman kasvaa ja opinnot on ohi hän on niin kiitollinen sinulle

Vierailija
27/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaero tuhansia kilometrejä... Aloittaja siis asuu ulkomailla ja lapsi Suomessa.

Anna sille se parisataa, mitä tähänkin asti, ja sanot, että se on siinä. Ellei ole jotain akuuttia tarvetta, se on eriasia.

Vierailija
28/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki ihan selväksi, että rahahanat menee kiinni ihan heti, jos rahat menee biletykseen tai muuhun turhuuksiin. Toki normaalin mittakaavan hurvittelut sallittiin. 

Vierailija
29/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkaero tuhansia kilometrejä... Aloittaja siis asuu ulkomailla ja lapsi Suomessa.

Anna sille se parisataa, mitä tähänkin asti, ja sanot, että se on siinä. Ellei ole jotain akuuttia tarvetta, se on eriasia.

Anteeksi, kirjoitin väärin. Tarkoitin, että melkein tuhat kilometriä on välimatkaa. En tietenkään annakaan enempää kuin sen pari sataa, mutta kun pelkään sen menevän tupakkaan ja alkoholiin :( -aloittaja

Vierailija
30/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti teki ihan selväksi, että rahahanat menee kiinni ihan heti, jos rahat menee biletykseen tai muuhun turhuuksiin. Toki normaalin mittakaavan hurvittelut sallittiin. 

Minulta vain puuttuu vedenpitävät todisteet :( Huomaan tyttäreni vatsalta, että pientä kaljapömppöä on ja kyllä tupakoinnin näkee naamasta vaikkei haisisikaan. Mutta en kehtaa alkaa niiden perusteella syyttelemään ja lopettamaan rahallista tukemista.

Vierailija
31/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama juttu taas. Provo

Vierailija
32/32 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se on raskaana, pahoinvointi vetää naaman harmaaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi