Mitä etua siitä on, että pyydätte kaupassa pakasteet pieneen pussiin?
Olisi kiva, jos joku voisi selittää tämän trendi-ilmiön
t: fysiikkaan ilmeisesti niin vähän opiskellut, ettei ymmärrä
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse pyytää pussia, koska otan pussin etukäteen joko hevi-osastolta tai pakasteruokaosastolta ja laitan samanlaiset pakasteet valmiiksi pussiin siten, että kassan on helppo ottaa päältä yksi ja löytää viivakoodi. Samalla kerron, kuinka monta samanlaista tuotetta pussissa on. Kesällä kylmälaukku on aina mukana kauppareissulla. Talvella sitä ei tule käytettyä, vaikka ilman "kylmäkalleja" laukku toimisi pakkasella arkojen tuotteiden suojana.
Tämä. Kaaaaikista raivostuttavin asia kassalla työskennellessä. Harva laittaa pussiin pakattuja hihnalle, mutta silti kaikista rasittavin ja hommaa HIDASTAVIN asia.
Outoa, jos etukäteen pussittaminen hidastaa kassaa, kun pussissa on ilmoittamani määrä yhtä ja samaa tuotetta ja viivakoodi on jo esillä kassaa varten siinä päällimmäisessä tuotteessa. Kassa voi naputella esim. 5 x tuote. Onko se liikaa vaadittu, jos se koskee pakasteita? Yhtä lailla pussiin itse kerätyt karjalanpiirakat yms. hidastavat kassaa. Mielestäni kassa säästää sen "tuhlatun" ajan, kun hänen ei itse tarvitse pakata tuotteita siihen pussiin. :))
Kassaan täytyy sääntöjen mukaan tarkistaa ainakin Keskolla, että siellä pussissa on kaikki sitä samaa! Pussit näyttävät samanlaisilta, helposti menee saldot pieleen.
En myöskään viitannut henkilökohtaisesti sinuun, jotkut laittavat 4 eri jädetuuttia pussiin ja kaikki pitää erikseen piipata. Jotkut mummot pakkaavat kaikki pikkupusseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan edesauttaa turhaa kulutusta. Mitä enemmän pakkaamme kaiken erillisiin muovipusseihin, sitä enemmän kulutamme öljyä ja tuotamme muovisaastetta kaatopaikoille, meriin ja muualle ympäristöön. Tarvitaan pussitehtaita, niiden kuljetuspalveluja jne : maailmantalous pelastuu !
Tiedätkö, että Suomessa jätteet viedään jätteenpolttolaitokseen, missä ne tuottavat lämpöä ja energiaa kotitalouksiin. Meidän ei siis tarvitse vältellä muovipusseja siksi, että kehitysmaissa ne heitetään mereen. Siellä ne voisi kyllä kieltää kokonaan.
Niin ne ilmestyvät sinne kauppaan vain puff? Muovi = öljy. Öljyntuotanto nyt ei ole mitään kovin ekologista puuhaa.
Oletko koskaan uusiomuovista kuullut? Meilläkin kerätään muovia, ei poltettavaksi vaan uusiokäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt, että mites nää ympäristötietoiset kerrostalohipit. Kantavat kangaskassissa aina ostokset, mutta ostavat sitten ihan tavallisia muovipusseja rullassa roskiksiksi. Vitsikästä. Lässyttävät, ettei tule turhaa jätettä muovikassista. Silti ostavat rullassa muovikasseja. Heittääkö ne kotona kaupan muovikassit roskiin sensijaan, että käyttäis roskapusseina?
Anteeksi, mitä selität? Minä taas olen kiinnittänyt huomiota mainitsemiisi "hippeihin", jotka punnaavat hedelmätkin harso/kangaspussissa, kantavat kangaskassissa ostokset kotiinsa, eivät juuri koskaan kävele parkkihalliin vieville hisseille, eivät leiki kuninkaita/kuningattaria ja draamaile kassalla kalliista hinnoista, vaan ostavat luomua ja tietävät kyllä, miksi se maksaa enemmän kuin niin sanottu skeida. Lopuksi kiittävät ja sanovat heipat. En ole itse hippi, en sinne päinkään. Mutta näitä ympäristöstä välittäviä asiakkaita arvostan! Mitä useampi asiakas ostaisi luomua, sen mukaan laskisi myös sen hinta. Ottakaa kaikki mallia ja tukekaa suomalaisia pientuottajia, ovat useasti myös luomun tuottajia.
T. Se sama kassa
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt, että mites nää ympäristötietoiset kerrostalohipit. Kantavat kangaskassissa aina ostokset, mutta ostavat sitten ihan tavallisia muovipusseja rullassa roskiksiksi. Vitsikästä. Lässyttävät, ettei tule turhaa jätettä muovikassista. Silti ostavat rullassa muovikasseja. Heittääkö ne kotona kaupan muovikassit roskiin sensijaan, että käyttäis roskapusseina?
Siis voihan roskat laittaa vaan siihen roska"ämpäriin" vaikka siinä ei ole pussia. Viilipurkit yms. voi huuhtoa ja biojäte menee paperiseen tai normaaliin biopussiin. Roska-astian voi huuhdella aina tyhjennysten välissä, roskat voi siitä kipata isoon roskikseen roskakatoksella.
Itse ostan kassit rullissa, koska se on vaan niin paljon halvempaa. Rullassa on 30 !! pussia ja hinta ehkä 1,50? Sillä saisi 7 ja puoli pussia K-kaupasta. 😉
Just eilen Citymarketissa tarjottiin asiakkaalle pakasteita pieneen pussiin.
Minä pyydän pakasteet pussiin joskus siksi, että ne pysyvät isossa ostoskassissa siten tiiviisti kiinni toisissaan ja sulavat hitaammin kuin jos ne hölskyisivät sinne tänne yksitellen ostosten joukossa. Riippuu siitä, miten pitkään niitä kuljetaan ja millaisella kassilla.