Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua mihin ihmiset tarvitsevat kaupungissa yksityisautoa!

Vierailija
03.07.2016 |

Selitä miksi voi tarvita kaupungissa asuva?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja käyn Tuusulassa töissä. Kävellenkö pitäisi mennä?

Vierailija
2/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sillä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työssä siellä kaupungissa, vaan kauempana. 

Vierailija
4/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työ, jossa joudun käymään asiakkaiden luona, useampi päivässä ja ajan sellaiset 50 km varmaan päivässä vähintään. En pääsisi julkisilla todellakaan.

Vierailija
5/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateella ja talvella on mukavampi ajaa autolla kuin pyörällä.

Vierailija
6/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinpiirini on laajempi kuin pienen kaupungin keskusta.

Vierailija
7/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut julkisesta liikenteestä?

Vierailija
8/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa voi tarvita työssä työpäivän aikana, lasten kuljettamiseen hoitoon ja harrastuksiin, omiin harrastuksiin ja harrastusvälineiden kuljettamiseen, mökkimatkoihin, suurempiin kauempana oleviin kauppoihin siirtymiseen. Onhan noita syitä. Ei kaikki ole Punavuoresta tai Etutöölössä asuvia ja keskustassa töissäkäyviä lapsettomia, jotka kaupungissa asuvat.

Vierailija
9/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työ, jossa joudun käymään asiakkaiden luona, useampi päivässä ja ajan sellaiset 50 km varmaan päivässä vähintään. En pääsisi julkisilla todellakaan.

Tämä oli ainut vastaaja, jolla on järkevä syy.

Vierailija
10/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka 10 km päässä ja julkiset kulkuyhteydet on paskat - pitäisi mennä kahdella bussilla ja lähteä 2 tuntia ennen työvuoroa kotoa. Hyvällä ilmalla toki pääsee pyörälläkin mutta esimerkiksi kovilla pakkasilla tai loskasäässä ei kiitos.

Vierailija
11/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan tarkoita näitä alle 70.000 asukkaan kaupunkeja? Täällä sunnuntaisin bussi kulkee kaksi kertaa koko päivän aikana keskustasta tänne hevonkuuseen. 

Vierailija
12/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut julkisesta liikenteestä?

Olen, mutta se ei ole ajankäytöllisesti järkevää. Autolla 20min/suunta, julkisilla 1h35min/suunta. Kummalla itse menisit?

Vierailija
13/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella ja käyn Pirkkalassa töissä. 15min autolla, 1h bussilla, kun pitäisi vaihtaa keskustassa.

Mökki on 2h ajomatkan päässä, junaliput kalliita ja ei pääse edes perille asti.

Vierailija
14/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen.

t. Autoton

Vierailija
15/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun työpaikkani olisi helposti saavutettavissa julkisilla, eikä minulla olisi viikottaista apua tarvitsevaa 70 kilometrin päässä asuvaa läheistä tai 120 kilometrin päässä olevaa mökkiä, niin varmaan helposti pärjäisin ilman autoa.

Nyt asun Kumpulassa, työpaikka on Sköldvikissä, mökki lähellä Kotkaa.

Vierailija
16/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä. Työpaikka on kyllä samassa kaupungissa, mutta a) täällä ei ole toimivaa poikittaisliikennettä vaan kaikki julkinen liikenne kulkee keskustan kautta, b) julkiset ei kulje siihen aikaan kun menen töihin.

Lisäksi käyn mökillä, sinne ei pääse julkisilla. Käyn toisilla paikkakunnilla asuvien kavereiden ja sukulaisten luona. Ne reissut voisi ehkä tehdä julkisilla, mutta se veisi järjettömästi aikaa.

Vierailija
17/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuvittele kartalle koko kaupungin kattava kolmio. Yhdessä kärjessä on sun koti, toisessa työpaikka ja kolmannessa muksun tarha. Töissä pitää olla seitsemältä, tarhaan saa viedä aikaisintaan 6.30

Olisi aika ihanaa, kun ensin ajaa lapsen kanssa bussilla 30min keskustaan, keskustasta 30min tarhaan, tarhasta takas 30min keskustaan ja keskustasta 30min töihin. Ja sama reissu, kun pääset kolmelta töistä.

Autolla matka on lyhyempi, kun voi ajaa suoraan tuon kolmion, eikä ajella kiemurtelevia bussireittejä. Eikä tartte pysähtyä joka pysäkillä.

Kyseinen esimerkki on aviomieheni elämästä. Jos meillä ei olisi autoa, mieheni ei voisi ottaa poikaansa luokseen joka toinen viikko, sillä hän ei kerkeisi muuten töihin. Itse olen töissä jo kuudelta aamulla.

Vierailija
18/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen.

t. Autoton

Ja muuhun kulkemiseen. Se, ettei AP sitä tajua ei muuta ihmisten tarpeita mitenkään.

Vierailija
19/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ilman autoa pärjää oikein muualla kuin pk-seudulla. 

Vierailija
20/66 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 11 unohti kertoa, että käyttää autoa aika vähän kaupungissa, vaikka ei keskustassa asukaan. Työmatkan kuljen pyörällä, samoin suurimman osan asiointimatkoista. Mutta tarvitse autoa päästäkseni mm. lapsuudenkotiini, jonne ei pääse nykyään viikonloppuisin julkisilla enää oikein mitenkään, sen jälkeen kun VR vähensi vuoroja. Siellä käyn katsomassa vanhaa isääni. Sekä "toinen kotini" on nykyään samasta syystä saavuttamattomissa julkisilla viikonloppuisin. Lomalla on helpompi kiertää Tikkurilan kautta ja istua 10 tuntia päivässä junassa.