Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jos 10v tyttö pyöräilee n.3km taajamasta

Vierailija
03.07.2016 |

kaupungin keskustaan ja menee pyörimään kauppakeskukseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos lähettyvillä ei ole vastaanottokeskuksia.

Vierailija
2/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily ok eikä kai siinä ostarilla olossakaan mitään väärää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräiy ok.  Jos siis on aian normaali pyöräilemään tottunut lapsi. Matkahan on ihan hujaus. 

Itse olen yrittänyt tuoda muita arvoja lasten elämään kuin kauppakeskuksissa pyöriminen. Huonolla menestyksellä kyllä nuorimmaisen kohdalla :(

Mutta mikis kysyt? Vonkaako oma lapsesi vai oletko rustailemassa lasua naapurin lapsesta?

Vierailija
4/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, mitä se pyöriminen kauppakeskuksessa tarkoittaa, mutta ihan lähtökohtaisesti näyttäisi kyllä olevan ihan ok.

3 km pyöräily ei ole paljon, itse pyöräilin tuossa iässä lähes päivittäin tuon verran. Pisimmillään pyöräilin tuossa iässä lähes 30 kilometrin pyöräretkiä, vanhempien seurassa toki.

Vierailija
5/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päästänyt, vaikka kaverin olisi voinnut lähteä. Mun mielestä ei vielä tarvitse hengailla kaupungilla. Ap

Vierailija
6/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi?

Vierailija
7/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme syrjemmässä, ei ole aiemmin ollut yksin vilkkaassa liikenteessä. En tykkää siitä kauppakeskuksessa olosta, ei kuulu lapsille. Siis sellainen ilman päämäärää kulkeminen. Vaihtoivat suunnitelman ja kävelivät lähikaupalle. Ap

Vierailija
8/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille ehtii isompanakin. Ap

Vierailija
9/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, mitä se pyöriminen kauppakeskuksessa tarkoittaa, mutta ihan lähtökohtaisesti näyttäisi kyllä olevan ihan ok.

3 km pyöräily ei ole paljon, itse pyöräilin tuossa iässä lähes päivittäin tuon verran. Pisimmillään pyöräilin tuossa iässä lähes 30 kilometrin pyöräretkiä, vanhempien seurassa toki.

Eihän se tietenkään matkana mitään ole, monet pyöräilee paljon pidemmän matkan kouluunkin. Toinen juttu sitten se millainen liikenne siellä kaupungin keskustassa on.

Vierailija
10/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ensin outoa, että 10v. edes kyselee sinulta, saako mennä 3 km:n päähän. Mutta sitten ajattelin, että tuo riippuu varmaankin siitä, että kohteena olisi ollut juuri kauppakeskus. Sielläkö muut 10-vuotiaat hengaavat? Ja jos sinne ei saa/kannata mennä, niin mitä vaihtoehtoja on tilalla? Täytyyhän niitä koulukavereita ja muita kesälläkin nähdä. Olisiko kauppakeskuksessa ollut myös esim. luokan poikia tavattavana?

Ehkä voisit puhua vielä ja koittaa kysyä, mitä siellä oikein tehdään ja kenen kanssa. Sehän on vain hienoa, jos voi tavata koululaisia jossain myös kesäloman aikana. Ja kyllä niitä poikiakin on hyvä vähän vilkuilla, varsinkin jos on vähän ihastunut. :-)

Itse asun pienessä kaupungissa ja täällä kaiken ikäiset hengailevat kaupungin keskustassa. Siellä on leikkipuisto, viherpuistoja ja urheilukenttä, mutta tietysti myös aikuisille baarit ja ravintolat. Joskus lapset leikkivät metsässä, joskus taas keskustassa. Tiedä sitten, kumpi on vaarallisempi paikka. Vanhempi tytär on 11v. ja kyllä ne hieman kikatellen kertovat aina, keitä poikia oli keskustassa ja mitä "noloa" joku oli sanonut jne. Sen jälkeen saattavat lähteä kutenkin saman tien metsään puuhailemaan jotain aivan muuta.

Vierailija
11/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Mutta se ei ole ok jos  3v tyttö pyöräilee n.10km taajamasta

Vierailija
12/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9- ja 11-vuotiaat polkivat alkukesästä viitisen kilometriä naapurikaupungin puolelle ostoskeskukseen. Siellä on meitä lähin kirjasto, kävivät palauttamassa ja lainaamassa kirjoja sekä jäätelöllä lämpimänä päivänä. Jos heidän olisi pitänyt viettää pidempään kesälomaa kahdestaan (nyt oli vain kuusi satunnaista päivää), niin olisin keksinyt heille vaikka tikusta asiaa sinne ostarille uudelleen. Parempi ohjelma kuin kotisohvalla löhöäminen

Vierailija
13/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte syrjemmässä, eikä ole pyöräillyt ennen vilkkaassa liikenteessä ja silti 3km päässä on kauppakeskus? No, itse olisin päästänyt.

Vierailija
14/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos tiedät keitä lapsesi näkee ja mitä suunnilleen tekee ja kuinka kauan. Esimerkiksi voi käydä kahden kaverin kanssa vaatekaupassa ja jäätelöillä ja tulee parin tunnin päästä kotiin.

Vierailija
15/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungille ehtii isompanakin. Ap

Joo, ja kavereittenkin kanssa ehtii olla sitten isompana. Yksinäinen lapsuus on ihan jees, kun äiti niin päättää. 

Vierailija
16/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaverit ovat tässä samassa talossa, ja ovat koko ajan yhdessä. Yökyläilevät ja ulkoilevat. Sekä käyvät piknikeillä ym. Eli ei ole yksinäinen millään tavoin. Ja ei ole aiemmin pyöräilleet keskustaan. Tai kävelleetkään. Ei ole vielä katsottu tarpeelliseksi aloittaa kaupunkikäyntejä. Tytöt pääsevät jatkuvasti aikuisten mukana kaupungille, milloin kenenkin. Ap

Vierailija
17/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tapa hyvä.

Vierailija
18/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylille ehtivät vanhempina.

Vierailija
19/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaupungilla on kyllä yleensä isompia. Tuon ikäiset tekevät muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi