Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä tarjolla jopa tuplaliksalla, mutta suomalaisia ei kiinnosta – asiantuntija: ”Se on jopa mysteeri”

Vierailija
03.07.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001212406.html

KOMMENTIT (234)

Tuottelias toimittaja.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien työttömien pitäisi muuttaa ulkomaille rasittamasta Suomen järjestelmää.

Siis töiden perässä kuten esim. Puolasta tehdään.

Vierailija
42/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on samoja kommentteja kuin Iltasanomien jutun alla? Onko kyseinen kirjoittaja itse kirjoittanut kommenttinsa kahteen paikkaan, vai plagioiko joku?

Täällä on varmaan joku kopioapina. Olen usein palstalla törmännyt siihen, että jokin viestini on sanasta sanaan esitetty toisen kirjoittajan omana samanaiheisessa ketjussa kuin alkuperäinen. Kaikki eivät osaa itse kirjoittaa nasevasti, mutta osaavat kyllä apinoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Se on sellaista kun ei ole hellaa..

Toimittaja itse on hyvä ja pakkaa tavaransa, hyvästelee sukulaiset ja ystävät ja astuu tuntemattomaan, ilman takeita edes kodista.

Muutto ulkomaille ei ole halpaa, olen sen itse kokenut ja tehnyt.

Eikä ole järkevää lähteä ellei työ olisi heti aivan varma ja vakipaikka, sekä palkka riittävä.

Sitten pitää vielä selvittää millä mahdollinen puoliso itsensä elättää, saako hänkin töitä?

Kielen oppiminen nyt tuskin on se ongelma nro.1 , itsekin opin aikanaan uuden kielen auttavasti parissa kuukaudessa kun oli pakko.

Ja enkulla pärjää myös pitkälle.

Se, että joku luopuisi kaikesta täällä lähteäkseen työpaikan perässä muualle, tulisi jollain paketilla tukea taloudellisesti alkuun.

Oikeasti. Joku mikä varmistaisi alkuun pääsemisen ja tekisi lähtemisestä edes aavistuksen turvallisempaa.

Ei lastenkaan kanssa lähdetä ihan millä riskillä tahansa ettei tartte palata Suomeen asunnottomana, köyhänä ja kalliisti autettavana. Sillä mitä muutakaan pahimmillaan moisesta kokeilusta seuraisi?

Lapsille riittää jo koko lähipiirin vaihtuminen ympäristöön missä he eivät tule ymmärretyiksi eikä ystäviä ole tukena. Ei siihen enää köyhyyttä päälle tarvita.

Ei kovin moni perheellinen ainakaan lähde helpolla yhden ihmisen työn perässä turvattomuuteen. Täällä sentään on sosiaaliturva (lääkäri, lääkkeisiin korvaukset, koulutus...) eikä muutto toiseen maahan ole ok jos et pärjää siellä itsenäisesti, taloudellisesti. Jos pitää tukeutua sosiaalitoimen apuun ulkomailla niin sinut ohjataan heti takaisin kotimaahasi.

Mieluummin sitä pärjää jotenkin, mutta varmasti tuilla ja etsii sitä työtä siitä hieman lähempää.

Vierailija
44/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen useana kesänä yrittänyt päästä norjaan tehdastöihin. Olen lähettänyt useita hakemuksia. Ruotsini on suht. sujuvaa. Silti vaan taas hijattain  lihanpakkaustehtaalta tuli "nej tack". Suomesta on hankalaa lähteä Norjaan toisin kuin esimerkiksi Puolasta tai Ruotsista, jossa on erikseen rekrytoijia, jotka auttavat jo etukäteen työpaikan ja asunnon järjestämisessä. Suomesta lähtiessä tuntuu että olet ihan omillasi etkä saa apua mistään.

Vierailija
45/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt TE-toimistosta kysellä kaikkia mahdollisuuksia, miten työllistyisin, kun ei mol.fi-paikkoja tunnu saavan, edes osa-aikaisia määräaikaisia (niihin olen ylikoulutettu). Eipä ole työvoimaviranomainenkaan Norjaan lähdöstä mitään vinkannut. Mutta hyvä, että nyt kumminkin työttömiä syyllistetään ja mysteerinä tätä pidetään, että siellä niin vähän on suomalaisia töissä.

Vierailija
46/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei työ turskan parissa ole niin mieltäylentävää. Varsinkaan jos lisäksi vaaditaan hyvää norjantaitoa. 

Vierailija
47/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nyt taas on näitä. Joku aika sitten tänne piti roudata hoitoalan ihmisiä Espanjasta. Nykyään hoitotyössäkin aloittava  ei tahdo saada vakipaikkaa. Työ on määräaikaisuuksia, keikkailua ja sijaistamista.

Miten muuten hoito sujuu puolikielisenä? Suomessakin säälittää vanhukset hoitolaitoksissa, joille nämä ulkkikset suurinpiirtein huutavat, kun eivät osaa kieltä.

Vierailija
48/48 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien työttömien pitäisi muuttaa ulkomaille rasittamasta Suomen järjestelmää.

Okei, entä sitten kun talous alkaa kasvamaan nopeasti ja pitäisi saada työvoimaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi