Pakastemarjojen hinnat ("marjat on kalliita")
Ostin tänään vähän marjoja pakkaseen. Kävin K-ketjun kaupassa, joten halvemmallakin voi saada samat tuotteet.
Kotimainen herukkasekoitus 200g Pirkka: 1,45€
Kotimainen mustikka 200g Pirkka: 1,30€
Kotimainen mustaherukka 200g Pakkasmarja: 1,25€
En osaa ajatella että nämä olivat jotenkin kalliita. Yhdessä 200g pussissa on aikalailla tasan puoli litraa marjaa. Herukoista tulee todella hyvä vispipuuro, samoin sopivat mm. banaanin kaveriksi smoothie-juomaan.
Tuoreena osa näistä maksaa toki enemmän, mutta etenkin nyt kesällä ovat mielestäni melkein parempia jäisinä.
Kommentit (13)
Kai nyt kesällä viime vuoden marjanjämät myydäänkin halvalla. Mustikka maksaa yleensä kyllä likemmäs 3€ tossa määrässä.
Itse epäilen että nuo pakastemarjat ovat monta vuotta vanhoja, ihan kuten monet muutkin pakatut tuotteet. Öljyt ja pähkinät ovat aina monen vuoden takaista satoa.
Jokainen söisi omasta pakastimestaan siellä vuoden olleita marjoja. Mielestäni ap kirjoitus oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt kesällä viime vuoden marjanjämät myydäänkin halvalla. Mustikka maksaa yleensä kyllä likemmäs 3€ tossa määrässä.
Oikein pakastettu marja säilyy käyttökelpoisena pari vuotta, eikä sen ravintosisältö juurikaan muutu. Puolukka ja lakka vielä kauemmin.
Huvittaa kun täällä nyrpistellään "vuoden vanhoista marjoista" kun joku ehdottaa säästökeinoksi tosiaan niitä pakastemarjoja. :DDDDDDD Ikinä ei kelpaa! Mitä itse katsoin eilen noita tuoreita marjoja, niin ainakin mansikat oli ihan siinä rajoilla, että ovatko jo käyneitä- ja ihmiset osti kuin sekopäät!
Mikä pakkauspäivä niissä marjoissa oli, ap? Ne meinaan pakataan + pakastetaan tosi tuoreina, muuten rakenne menee huonoksi.
Ei mutku on se nyt vain on av-mamman mielestä liian kallista. Sen sijaan samanhintainen ja tai vähän kalliimpi lisäainepaskasuklaapötkö tai glukoosifruktoosilimalisäainekarkkipussi ei ole ikinä liian kallis. Koska jälkimmäiset ovat sitä paljon mainostettua Herkkua eikä mikään muu ole Herkkua. Sitä jankataan lapsillekin, ettei varmasti jää epäselväksi.
Metsästä saa ilmasiks. Meillä on syksyllä arkkupakastin täynnä mustikkaa, vadelmaa, karpaloa ja lakkaa. Sekä pari laatikkoa ostettua mansikkaa
Niitä on hyvä syödä koko vuoden niin aamu-, ilta- kuin välipaloina. Kroppa ja lompakko kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Metsästä saa ilmasiks. Meillä on syksyllä arkkupakastin täynnä mustikkaa, vadelmaa, karpaloa ja lakkaa. Sekä pari laatikkoa ostettua mansikkaa
Niitä on hyvä syödä koko vuoden niin aamu-, ilta- kuin välipaloina. Kroppa ja lompakko kiittää.
Ja anoppilasta tulee mustaherukkaaa myös hieman. Tämä pitäisi muuten myös ostaa
Eilen käytiin vajaa litra poimimassa mustikoita lapsen kanssa ihan kävellen. :)
Itse en pakastemarjoja osta. Olen sitten ilman jos ei itse kerättyjä ole.
Aika snobia porukkaa tässä ketjussa. Kaikki eivät aina pääse keräämään itse, minäkin just keräsin kaksi litraa vadelmaa yh-kaverilleni jonka pieni lapsi on kipsattuna kotona sängyssään = siinä ei kamalasti lähdetä metsään...
Jos laittaa ruokaa vain yhdelle niin juu-u on halpaa. Mutta ostapa 3-4 pussia niin riittää lapsiperheessä jokaiselle niin ei ole enää halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa ruokaa vain yhdelle niin juu-u on halpaa. Mutta ostapa 3-4 pussia niin riittää lapsiperheessä jokaiselle niin ei ole enää halpaa.
Mutta kummasti samalle lapsimäärälle on aina varaa ostaa vähintään yhtä paljon maksavia karkkeja, limsoja, sipsejä ja pillimehuja.
Marja-aika alkaa pian.
Ilmaisia löytyy niin ei tarvitse valittaa.