Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspäiväraha 2258€/kk, eikä meinaa riittää mihinkään!

Vierailija
01.07.2016 |

Paljonko teillä muilla työssäkäyvillä on ollut äp raha ja onko se tuntunut riittävän? Itselläni tuosta kk summasta käteen jää 1759€ ja siitä makselen vielä lainanlyhennykset ja kahden lapsen menot. Toki mie kuuluu myös talouteen, joten se auttaa asiaa mutta tuntuu ettei riitä mihinkään tuo raha saatikka säästöön asti.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt lapset tekemättä senkin köyhä (provoava) idiootti.

Vierailija
2/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on satasen enemmän kuin mä saan palkkaa nettona. Jos ei riitä, et vaan osaa käyttää rahaa eli sopeuttaa menoja tuloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut kolme tonnia muistaakseni, mutta tottakai isä maksaa osansa menoista!

Vierailija
4/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin lyhennysvapaat lainanhoidosta äitysloman ajaksi.

Vierailija
5/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jäädä säästöön, ei jakaantuminen ole ammatti, pönttö.

Vierailija
6/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole mikään provo. Sitähän tässä justiin kauhistelin, kun ei riitä rahat, että paljonko muut saa kun ja jos tuntuu riiittävän. Ilmeisesti sitten vain olen tuhlannut surutta, pitää kiinnittää enemmän huomiota mihin menee. Arki tuntuu syövän kaiken. Itseäni olen hemmotellut vain parilla uudella vaatteella ja kampaajakäynnillä tässä neljän kuukauden aikana. -Ap

Vierailija
7/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 900-1300€ äitiysrahaa. Hyvin riitti ja jäi säästöönkin.

Vierailija
8/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harjoitella noilla tienesteillä pärjäämistä. Voit joutua jonain päivänä työttömäksi ja silloinkin tulot ovat alhaiset. Kannattaa budjetoida menot ja tulot balanssiin. Ruokakaupassa voi säästää tosi paljon per kk, kun katsoo hintoja.

T. Pätkätyöläinen perheenäiti, jonka rahat riittävät

Vierailija
9/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli n 3300e käteen, hyvin pärjäsin ja tein vähän säästöjäkin jotta voi olla pidempään kotona. Mies maksoi enemmän kuluja tänä aikana. Toki hänellä kyllä oli isommat tulotkin.

Vierailija
10/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ole mikään provo. Sitähän tässä justiin kauhistelin, kun ei riitä rahat, että paljonko muut saa kun ja jos tuntuu riiittävän. Ilmeisesti sitten vain olen tuhlannut surutta, pitää kiinnittää enemmän huomiota mihin menee. Arki tuntuu syövän kaiken. Itseäni olen hemmotellut vain parilla uudella vaatteella ja kampaajakäynnillä tässä neljän kuukauden aikana. -Ap

Olet ap melkoisen hyvin palkattu nainen, jos äitysrahasi on sen suuruinen kuin useimmilla on kuukauden bruttopalkka. 

Hyivn palkattu = hyvin koulutettu useimmiten, joten miksi et tiedä yhteiskunnan faktoja vaan kyselet pienituloisilta av-mammoilta  miksei rahasi riitä.  

Vierailija
11/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta olet rahoilla tehnyt, kuin käynyt 4 kuukauden aikana kerran kampaajalla ja ostanut kaksi vaatetta sekä maksanut lainaa? Katso tiliotettasi ja mieti, mitkä ovat ns. turhia ostoksia.

Vierailija
12/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äp-raha enemmän, mitä normaali palkkani, joten ei ollut tuota ongelmaa.

Vierailija
13/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto yksin sinun omistuksessa, kun maksat lainanlyhennykset?

Eihän äippäraha pitäisi traamaattisesti vaikuttaa sinun tuloihin, jos laitatte miehesi kanssa ansionmenetyksen puoliksi tai sitten mies maksaa enemmän kuluja.

Vierailija
14/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuosta jo aikaa, mutta saman 1700 netto sain. Sillä maksoi ihan ok puolet talouden kuluista ja törsätäväksikin/säästöön riitti. Hoitovapaalla oli sitten vähän tiukempaa... silloinkaan ei otettu lyhennysvapaata vaan käytettiin säästöjä surutta.

Vierailija
15/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli äp-raha enemmän, mitä normaali palkkani, joten ei ollut tuota ongelmaa.

Miten tuo onnistui?

Vierailija
16/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi palkka 4 kuukautta ja 5 kuukautta sitten kohtuu hyvä äitiyspäiväraha ja sitten kesäloman ja saldoilla vietetyn kuukauden jälkeen takaisin töihin. Tästä tosin aikaa jo 11 vuotta.

Vierailija
17/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äitiyspäiväraha viimeksi noin 1000€ netto ja hyvin riitti. Nyt kolme ala-asteikäistä eikä palkka tunnu riittävän mihinkään vaikka netto lähes tuplat äitiyspäivärahasta. Kauhulla odotan teini-ikää.

Vierailija
18/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ehkä n. 900, joten mainitsemasi määrä kuulostaa siltä että itse elelisin sillä luksuselämää. Erona kuitenkin se ettei itselläni ole lainaa ja ensimmäinen lapsi kyseessä.

Vierailija
19/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää verojen jälkeen 1300. Siitä osuuteni vuokrasta 400e, laskut ym. Viime kuussa kun maksoin sairaalaja polimaksut jäi 220e. Töihin olisin jo palanmut keikalle, mut sit sais vielä vähemmän. Täällänoi kateelliset ulisiat ei tajua, että ihan itse on tää tuloillamme ja veroillaansaittu😊

Vierailija
20/37 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman sain minäkin, ja hyvin riitti! Maksoin vielä vaunut, sitterin yms. omasta pussista kun miehellä oli sen verran pienet tulot siinä kohtaa. Ap ei nyt vaan ole osannut käyttää rahaa :D Ja en muuten ole korkeasti koulutettu... Ihan ammattikoulu pohjalla, enkä edes oman alan töissä. Paljon olen kyllä tehnyt töitä, sitä en kiistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän