Pyykkikone haisee kuvottavalle
Millä tuon hajun saa pois ? Kyseessä noin 2 vuotta vanha kone.
Kommentit (36)
Mua alkoi nyt (en ole ap) kiinnostaa se allegro, voisiko alapeukun antaja perustella peukkunsa? Kovasti sitä näköjään kehutaan ja rahatkin saa takaisin jos tuote ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt ihan varma ettei ole oma värkkisi joka haisee?
Rauhoitu hyvä ihminen. Jos AP haluaa pyykinpesukoneen puhtaaksi, kyse on todennäköisesti hänen omasta koneestaan.
Tutustu sinäkin pyykinpesuun turvallisen aikuisen kanssa. Huomaat sitten ettei se pesukone ollutkaan "värkki" vaan ihan mukava ja arkinen väline. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pesen kaikki vaatteet (pl. juhlavaatteet) 60 asteessa ja lakanat+pyyhkeet 95 asteessa. Pesujauhe on zeoliititon ja huuhteluaineena toimii väkiviinaetikka. Ei haise pesukone eikä pestyt vaatteet yhtään miltään. Liian alhainen pesulämpötila ja zeoliittipesuaineet = karsean hajuinen pesukone ja ummehtuneen hajuiset pyykit. Oikeasti sen haistaa kaukaa kuka pesee pyykit jatkuvasti alhaisissa lämpötiloissa...
Tämä on totta. "Maailmanpelastaminen" tässä asiassa on silkkaa pöljyyttä. Kuuma vesi pesee pyykin puhtaaksi. Tuonhan tiesi jo isoäidit aikoinaan, kun keittivät pyykkivettä.
Allekirjoitan molemmat aiemmat viestit. Puhtaat vaatteet ovat asia, joka määrittää ihmisen hyvinvointia. Siihen tarvitaan kuumaa vettä.
Energian säästön voi sitten halutessaan tehdä muissa asioissa.
Jos peset pyykkiä oikein, kone ei ala haisemaan. Lakanat ja pyyhkeet pestään 95 asteessa. Muu pyykki, kuten sukat ja alusvaatteet 60 asteessa.
Konehuollollinen asia on nukkasihdin säännöllinen puhdistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei haju lähtenyt sitruunahapolla, mutta Dr Beckmannin pyykinpesukoneen puhdistaja -niminen aine auttoi. Sitä myydään ainakin Prismoissa ja Cittareissa.
Miksi käyttää ympäristömyrkkyjä, kun ihan normaali etikka ja maalaisjärkikin hoitaa saman homman ympäristöystävällisesti? Ja en ole edes mikään ituhippi vaan valkoinen lihaa syövä heteromies.
Mene hyvä mies välillä ulos. Siellä ruskettuu ja saat/löydät samalla uusia "ympäristömyrkkyjä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaapa Allegro-pesuaine (ja pesukoneenpuhdistaja), voin todella suositella!
Samoin!
Meillä kymmenen vuotta vanha kone haisi karmealle, pyykit samoin, ei auttanut sitruunahapot eikä muut konstit, ajattelin että pitää uusi kone ostaa mutta löysin Allegron ja päätin kokeilla, nyt olen käyttänyt sitä jo neljä vuotta eikä konetta ole edes tarvinnut puhdistaa toista kertaa.
Lumevaikutus
Vierailija kirjoitti:
Miten astianpesukoneen kuvottavan löyhkän saisi pois? :( Haisee siis vähän niin kuin kalalle, ihan karmea haju.
Sun pillu siellä haisee
Vierailija kirjoitti:
Jos peset pyykkiä oikein, kone ei ala haisemaan. Lakanat ja pyyhkeet pestään 95 asteessa. Muu pyykki, kuten sukat ja alusvaatteet 60 asteessa.
Konehuollollinen asia on nukkasihdin säännöllinen puhdistus.
Kyllä suurimmalla osalla ihmisistä on myös sellaista pyykkiä, joka vaatii 40 asteen pesun, esim. herkät materiaalit, keinokuidut, koristeellisemmat rintaliivit, printtipaidat, tekniset urheiluvaatteet yms. Pilaisin osan vaatteistani, jos heittäisin kaikki kuuteenkymppiin.
Mä saan koneen pidettyä puhtaana niin, että käytän hajustamatonta, zeoliititonta pesuainetta, pesen kuudessakympissä säännöllisesti lakanoita ja muuta sinne sopivaa, tuuletan konetta, putsaan nukkasihtiä ja pesen välillä rättejä ym. 95 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä täällä on aina paikalla joku täysidiootti.
Mikäli pesee lyhyillä pesuohjelmilla,pitää laukkua kiinni ja käyttää liikaa pesuainetta, kone alkaa haista. Sitruunahappopesu kannattaa tehdä pariin kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä täällä on aina paikalla joku täysidiootti.
Gaussin kellokäyrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei haju lähtenyt sitruunahapolla, mutta Dr Beckmannin pyykinpesukoneen puhdistaja -niminen aine auttoi. Sitä myydään ainakin Prismoissa ja Cittareissa.
Miksi käyttää ympäristömyrkkyjä, kun ihan normaali etikka ja maalaisjärkikin hoitaa saman homman ympäristöystävällisesti? Ja en ole edes mikään ituhippi vaan valkoinen lihaa syövä heteromies.
Itse käytin "myrkkyä" kun olin ensin tuloksetta pessyt koneen sitruunahapolla ja etikalla. Oli pakko turvautua vahvempiin aineisiin kun ituhipin keinot ei tepsineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin!
Meillä kymmenen vuotta vanha kone haisi karmealle, pyykit samoin, ei auttanut sitruunahapot eikä muut konstit, ajattelin että pitää uusi kone ostaa mutta löysin Allegron ja päätin kokeilla, nyt olen käyttänyt sitä jo neljä vuotta eikä konetta ole edes tarvinnut puhdistaa toista kertaa.
Lumevaikutus
No ei ole :) on sen muutkin huomanneet, haju oli karmea eikä hajua ole enää tullut, kone on puhdas, raikas ja kiiltävä.
Mustaa möykkyä irtosi silloin kun sen puhdistusaineen laitoin eli ei ollut mitään kuvitelmaa.
En jaksa selittää tässä, katsokaa itse niiden sivuilta mistä on kyse, puhdistaa myös letkun ja putket ja pitää ne puhtaana.
Kuivaa tiivisteet ja jätä luukku auki pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin!
Lumevaikutus
Niin onko tuo nyt perustelu? Sinulla on kokemusta ettei toiminut vai oletko vain päättänyt kokeilematta että ei voi toimia?