Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää omat kiinnostuksen kohteet ja ne asiat mitä oikeasti haluaa elämässään tehdä?

Vierailija
01.07.2016 |

Tunnen, että olen elämäni kanssa aivan hukassa. Muutimme ulkomaille mieheni ja pienen lapsemme kanssa muutama vuosi sitten, koska mies sai siirron toiseen maahan. Suomeen jäi työ, suku ja ystävät. Ulkomailla olo on ollut välillä yhtä seikkailua, mutta suurimmilta osin hyvin tavallista lapsiperheen arkea. Iso miinus on se, ettei tukiverkostoa ole. Nyt mieltäni on alkanut vaivata ajatukset siitä, mitä voisin tehdä elämälläni. Mitä oikeasti haluan? Pelkään, että elämäni menee jotenkin hukkaan. Tuntuu etten osaa antaa vastauksia näihin kysymyksiin, enkä saa sellaisia oikeita innostuksen ja nautinnon tunteita juuri mistään. Tunnen ettei minulla ole kunnianhimoa, enkä tiedä mitä haluaisin tehdä, vaikka tunnen että jotain haluan. Tämä ahdistaa. Paluu entiselle alalleni on mahdollinen, mutta en tiedä haluanko sitä.

Välillä ajattelen, että nämä ahdistukseni ovat seurausta vain siitä, että parisuhde on arkipäiväistynyt tai huonontunut, mutta todellisuudessa vika taitaa olla itsessäni ja siinä, että haluan muutakin sisältöä elämääni kuin äitinä ja vaimona olemisen. Pitäisikö minun hakeutua terapiaan?

Miten te olette löytäneet omat kiinnostuksen kohteenne? Entä miten olette saaneet omasta elämästänne mahdollisimman mielekästä? Miten löytäisin esimerkiksi uuden alan josta voisin innostua?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi